printlogo


کد خبر: 257981تاریخ: 1401/8/2 00:00
گواردیولا همیشه از شکست پیروزی می‌سازد
دوباره سیتی، دوباره هالند

مثل همه هفت سال حضورش روی نیمکت سیتی، پپ گواردیولا از بازیکنانش واکنش خوبی گرفت و دبل ارلینگ هالند ثابت کرد قرار نیست منچسترسیتی بعد از باخت مقابل لیورپول دچار بحران شود. هالند نروژی به آمار 22 گل در 15 بازی در رقابت‌های مختلف رسید-17 گل در لیگ برتر- تا سیتی 3 بر یک مقابل برایتون به پیروزی برسد. میهمان با گل لئاندرو تروسار، مدافع عنوان قهرمانی را تهدید کرد اما گل عالی کوین دبروین کار را تمام کرد. حالا سیتی نخستین تیم از سال 1928 است که در 10 بازی پیاپی خانگی در سطح اول فوتبال انگلیس، سه گل یا بیشتر می‌زند.
 
پایان قحطی گل کوتاه
قحطی گل مهاجم نروژی سیتی تنها یک بازی طول کشید. هالند هفته قبل مقابل لیورپول ناکام بود اما واکنش خوبی نشان داد. در یک بازی سخت در برابر تیم منسجم برایتون، گل اول اهمیت زیادی داشت و او این کار مهم را انجام داد. گل دوم او از روی نقطه پنالتی بود و حتی می‌توانست یک پنالتی دیگر به دست آورد که نگرفتنش از عجایب کمک‌داور ویدیویی بود.
 
 گلساز تا گلزن
معمولاً پاس گل‌های کوین دبروین رقبا را می‌کشد اما این بار خودش همه کار را انجام داد. زمانی که بازی با دو گل اختلاف نسبت به میهمان برای سیتی در جریان بود، او با عبور مارپیچ از میان مدافعان برایتون پاسی عالی به ریاض محرز داد. اما ضربه مهاجم الجزایری بخوبی دفع شد و در بازگشت همان توپ اختلاف به حداقل رسید. دبروین اما با ضربه‌ای فوق‌العاده از فاصله حدوداً 30 متری روبرت سانچس را مغلوب کرد تا خیال سیتی از پیروزی راحت شود.
 علاوه بر خریدن هالند، تصمیم برناردو برای ماندن در سیتی یکی از بزرگترین اتفاقات تابستانی تیم را رقم زد. این پرتغالی هفته گذشته در آنفیلد هم خوب بازی کرد و روحیه جنگندگی‌اش تیم یورگن کلوپ را آزار داد تا جایی که مربی آلمانی به‌دلیل اعتراض‌های مکرر کارت قرمز گرفت. در زمانی که برایتون برای رسیدن به گل تساوی تلاش می‌کرد، تلاش و دوندگی برناردو کمک زیادی به سیتی کرد. اما این فقط بخشی از عملکرد خوب او در این بازی بود، چون با تکنیک خود بارها بازیکنان میهمان را به دردسر انداخت و شاهکارش گرفتن پنالتی بود.
 
 60 ثانیه سرنوشت‌ساز
یک مقطع 60 ثانیه‌ای در اوایل نیمه دوم به طور کامل مسیر مسابقه را عوض کرد. ابتدا کار عالی دبروین که برای محرز موقعیت گل ایجاد کرد اما او از این فرصت طلایی استفاده نکرد. بعد نوبت برایتون بود که توپ را به تروسار برساند و او با گلش کام سیتی را تلخ کند. اگر محرز آن توپ ساده را گل می‌کرد، کار برایتون خیلی زودتر تمام شده بود. محرز خودش هم این را فهمید، او دو دقیقه بعد کارت زرد گرفت و کمی بعد جای خود را به فیل فودن داد.
 
تصمیمات متناقض VAR
کمک داور ویدیویی (VAR) روی دو صحنه پنالتی ورود کرد و هیچ کس نمی‌توانست حدس بزند کدام اعلام می‌شود. وقتی هالند از روبرت سانچس عبور کرد، دروازه‌بان برایتون روی او مرتکب خطا شد اما کریگ پاوسون بی‌توجه به اعتراض‌ها دستور به ادامه بازی داد و حتی سفارش نشد که فیلم بازی را تماشا کند.
اما موقعی که برناردو سیلوا با خطای لوییز دانک در محوطه جریمه متوقف شد VAR به سود سیتی اعلام خطای پنالتی کرد در حالی که به وضوح صحنه اول پنالتی نبود.
یک بار دیگر این حس به وجود آمد که در تصمیم‌گیری‌های کمک داور ویدیویی عامل شانس مهم است و این بی‌ثباتی در تصمیم‌گیری همچنان برای بازیکنان و هــــــــــــــــــــواداران آزاردهنده است. برای همیــــــــــن طرفداران دو تیم با اظهاراتی توهیـــــــــــــن‌آمیز، اعتراض خود را نسبت به این تکنولوژی بیان کردند و از این جهت متحد شدند؛ نیاز است بیشتر توضیح بدهیم؟

 


Page Generated in 0.0063 sec