printlogo


کد خبر: 257973تاریخ: 1401/8/2 00:00
املای ناشیانه بسکتبالی‌­ها از روی دست فوتبال
شایعه­‌هایی که رنگ واقعیت گرفت!



ایران ورزشی -  اسفند سال گذشته بود که جواد داوری به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال انتخاب شد.
یکی از معدود رؤسای دهه شصتی فدراسیون­‌های ورزشی که پس از کنار رفتن طباطبایی از انتخابات، به سادگی رأی مجمع را کسب کرد و برای چهار سال رئیس فدراسیون بسکتبال شد.
روند انتخاب مدیران میانی فدراسیون، با کندی عجیب و غریبی در ماه­‌های ابتدایی امسال انجام شد و در طرف دیگر تصمیم‌‌های رئیس جوان که وام‌دار چهره­‌های متعددی هم بوده و هست، با نتایج ناخوشایند تیم ملی توأم شد تا موجی از نارضایتی را در میان اهالی مجمع و رؤسای هیأت‌­ها به راه بیندازد.
تابستان امسال بود که اولین زمزمه‌­های مخالفت برخی رؤسای هیأت‌­ها با او شنیده شد و حتی شایعه برخورد انضباطی با یکی از مخالفان هم به گوش رسید. در نهایت اما به نظر نمی­‌رسید که ماجرا جدی بوده و پای یک اجماع قابل توجه در میان باشد.
بحث اصلی مخالفان از همان ابتدا، سوار شدن روی موج اتفاق­‌های آن زمان ورزش و پیروی از فدراسیونی نظیر فوتبال بود که با تشکیل مجمع فوق‌العاده، رئیس انتخابی را برکنار و رأی به برگزاری انتخابات دوباره دادند. شایعات بسکتبالی در ماه‌­های گذشته هم گویای همین موضوع بود که هیأت‌­های مخالف داوری و فعالیت­‌هایش، در تلاش هستند تا با همراه کردن تعداد بیشتری از رؤسای هیأت‌­ها، پیشنهاد برگزاری مجمع فوق‌العاده را بدهند و مخالفت خود را کاملاً قانونی و بر طبق اساسنامه و خیلی جدی نشان
دهند.
حالا اینطور به نظر می­‌رسد که این شایعات در ماه هشتم سال، قدری جدی­‌تر شده و با رسانه‌­ای شدن ماجرا، خیلی زود به طور رسمی مطرح خواهد شد. اگرچه برخی شایعات کار را به گرفتن مجوز برگزاری مجمع فوق‌العاده از وزارت ورزش هم کشانده اما واضح است که این اتفاق هنوز نیفتاده و مخالفان داوری همچنان نیازمند یارکشی بهتر و بیشتر برای رسیدن به هدف خودشان هستند.
طبق قانون باید حداقل دو سوم اعضای مجمع موافقت خود را به صورت رسمی اعلام کنند و درخواست برگزاری مجمع فوق‌العاده دهند.
تعدادی که اگر به حد نصاب برسد، قطعاً افراد بسیاری را در خود دارد که 8 ماه پیش با رأی خود به داوری، او را انتخاب کرده و حالا به این زودی در تلاش هستند که او را برکنار کنند.
تصمیم عجیبی که در درست­‌ترین شرایط ممکن، ضربه دیگری به پیکر بی­‌جان بسکتبال زده و روزگار آن را از چیزی که هست، سیاه‌­تر خواهد کرد.
 


Page Generated in 0.0047 sec