printlogo


کد خبر: 257972تاریخ: 1401/8/2 00:00
سهراب مرادی غایب بزرگ اردوی جهانی وزنه‌برداری
رستمــــی با توپ پر برگشــت

رضا عباسپور
روزنامه نگار

اردوی آماده‌سازی تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان ایران برای حضوری قدرتمند در مسابقات جهانی 2022 کلمبیا (مرحله نخست گزینشی بازی‌های المپیک 2024) طبق برنامه‌ریزی انجام شده توسط کادرفنی بلافاصله بعد از بازگشت ملی‌پوشان از رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در بحرین، از دیروز بعدازظهر در آکادمی ملی المپیک آغاز شد.
اردویی که پیش از شروعش با نظر سعید علی‌حسینی سرمربی تیم ملی از چند وزنه‌بردار مطرح و نامدار رکوردگیری به عمل آمد تا توانمندی رکوردی و میزان آمادگی آنها قبل از ورود به تمرینات اردویی محک زده شود.
در این رکوردگیری کیانوش رستمی، مهدی کرمی، عارف خاکی و علیرضا یوسفی حاضر بودند و در شرایط مسابقه‌ای وزنه زدند، اما برخی از چهره‌های نامدار همچون سهراب مرادی، امیر حقوقی و... غایب بودند تا به همین دلیل نامشان از لیست انتظار مسابقات جهانی کلمبیا خارج شود.
 
سهراب انصراف داد
قطعاً یکی از اتفاق‌های مهم و جالب توجه قبل از شروع مرحله نخست اردوی آماده‌سازی تیم ملی وزنه‌برداری اعزامی به مسابقات جهانی 2022، انصراف «سهراب مرادی» قهرمان و رکورددار وزنه‌برداری جهان و المپیک از حضور در اردوی آماده‌سازی تیم ملی وزنه‌برداری اعزامی به رقابت‌های جهانی کلمبیا بود.
سهراب مرادی که در اردوی آسیایی وزنه‌برداری نیز با‌وجود دعوت شدن به تمرینات، غایب بود، در اردوی جهانی نیز پیش از شروع تمرینات ملی‌پوشان، انصراف خود را از حضور در مسابقات جهانی کلمبیا به کادرفنی و فدراسیون وزنه‌برداری اعلام کرده بود. البته انصراف سهراب مرادی از مسابقات جهانی به این معنی نیست که او در شرایط آمادگی خوبی نیست و احتمالاً باید منتظر بازنشستگی و خداحافظی او با دنیای قهرمانی باشیم، بلکه سهراب تصمیم گرفته تا رسیدن به مرز آمادگی ایده‌آل و تقویت کامل کتف آسیب‌دیده و جراحی‌شده‌اش چند ماه دیگر هم دور از فشار تمرینات اردویی از خود مراقبت کند و بعد از مسابقات جهانی برای مراحل بعدی گزینشی و بازی‌های آسیایی 2023 ساخته و پرداخته روی تخته مسابقه
برگردد.
 البته در دسته وزنی 102 کیلوگرم در شرایط فعلی ما چند مدعی جوان و خوش‌آتیه همچون رسول معتمدی، رضا دهدار و... را در اختیار داریم که هم مدال‌دار جهانی هستند و هم تجربه بین‌المللی بسیاری برای رقابت در کلمبیا دارند.
 
کیانوش سرحال به تیم ملی برگشت
حافظ قشقایی در دسته 67 کیلوگرم، حسین سلطانی در دسته 81 کیلوگرم، میرمصطفی جوادی در دسته 89 کیلوگرم، کیانوش رستمی و رضا بیرانوند در دسته 96 کیلوگرم، رسول معتمدی و رضا دهدار در دسته 102 کیلوگرم، مهدی کرمی و علی هاشمی در دسته 109 کیلوگرم و علی داودی، علیرضا یوسفی و آیت شریفی در دسته وزنی 109+ کیلوگرم 12 ملی‌پوشی هستند که با نظر کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری و در رأس آنها سعید علی‌حسینی به اردوی جهانی دعوت شدند.
سوای تمامی ملی‌پوشان دعوت شده که چکیده وزنه‌برداری و بهترین‌های این رشته در سطح کشور هستند، در مرحله نخست اردوی جهانی وزنه‌برداری «کیانوش رستمی» ملی‌پوش مطرح و نامدار وزنه‌برداری ایران این بار با روحیه و انگیزه بالاتر و بهتری نسبت به قبل به تیم ملی برگشته تا با تمرینات منظم اردویی ضمن ارتقای رکوردهای خود، بار دیگر مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی در رقابت‌های جهانی و کسب یکی از سکوها و مدال‌های مرغوب جهانی در کلمبیا باشد.
کیانوش نیز طبق برنامه‌ریزی کادرفنی قرار است از امروز در آکادمی ملی المپیک (مجموعه ورزشی انقلاب تهران) کنار هم‌تیمی‌های خود در اردو تمریناتش را برای کسب موفقیت در جهانی مرور کند.
روز گذشته در رکوردگیری که قبل از شروع اردو در کمپ تیم‌های ملی برای رستمی، یوسفی، کرمی و خاکی برگزار شد، سوای کیانوش که خوب و امیدوار‌کننده وزنه زد، مهدی کرمی، جوان خوش‌آتیه وزنه‌برداری کشورمان با مهار وزنه‌های 177 کیلوگرم یکضرب، 220 کیلوگرم دوضرب و مجموع 397 کیلوگرم عملکرد فنی عالی داشت و توانست با عملکرد رضایت‌بخش خود مجوز اردوی جهانی را کسب کند.
علیرضا یوسفی فوق سنگین جوان و پرامید کشورمان نیز با عملکرد رکوردی خوب خود مخصوصاً در حرکت دوضرب اگرچه اندکی از ناحیه کتف هنگام وزنه زدن احساس درد داشت، اما نهایتاً مجوز حضورش در اردوی جهانی را به‌ دست آورد. یوسفی قطعاً باید در اردو برای جهانی شدن خود بیش از پیش
تلاش کند.

ZOOM

الهام حسینی، الهه رزاقی، فاطمه کشاورز، فاطمه یوسفی، غزل حسینی، غزاله حسینی، پریسا نورعلی، زینب شیخ ارباب، نسیم قاسمی و ریحانه کریمی دختران وزنه‌برداری هستند که برای اردوی جهانی انتخاب شدند و باید روز سوم آبان خود را به کادر فنی برای شروع اردوی جهانی کلمبیا معرفی کنند.

 


Page Generated in 0.0047 sec