printlogo


کد خبر: 257964تاریخ: 1401/8/2 00:00
ستار همدانی: نباید فاصله استقلال با صدر جدول زیاد شود
محرومیت ساپینتو اعتماد به نفس بازیکـــنان استقلال را کم کرده!

ششم آبان ماه لیگ تعطیل می‌شود؛ اما نه برای همیشه بلکه تنفس بیست و دومین دوره لیگ برتر به خاطر بازی‌های جام جهانی است و همین مارتن جهانی باعث شد تا دربی بزرگ ایرانی نیز به تعویق بیفتد. استقلال یک بازی انجام می‌دهد و برای نوزده بازی دیگر همه چیز به بعد از جام جهانی قطر موکول می‌شود. اما استقلال در بازی با آلومینیوم میزبان خوبی نبود. بازی استقلال و آلومینیوم همان‌طور گره خورد و به بن‌بست رسید که بازی استقلال و پیکان به بن‌بست خورده بود. مهدی رحمتی همانند مجتبی حسینی در منطقه دفاعی خود، اتوبوس دفاعی تیم را پارک کرد تا هیچ کدام از مهاجمان استقلال راهی به جایی نبرند. قایدی هم که مدتها است از فرم ایده‌آل خود خارج شد، چندین بار در این دیدار آه از نهاد هواداران بلندکرد! ساپینتوی پرهیاهو و جنجالی هم روی سکوها نشسته بود و کاری از دستش برنیامد و نمی‌توانست به نشان اعتراض دکمه‌های پیراهنش را باز کند و همه کاسه و کوزه‌ها را سر داور بازی بشکند؛ حالا روز جمعه تنها فرصتی است تا قبل از جام جهانی که استقلال با شکست تیم هوادار با روحیه عازم تعطیلات اجباری لیگ شود. با ستار همدانی هافبک سابق استقلال هم‌‌صحبت شدیم تا در خصوص آخرین بازی استقلال قبل از جام جهانی و توقف این تیم مقابل آلومینیوم گپی بزنیم.

مهدیه دریابیگی
خبرنگار

استقلال مقابل آلومینیوم متوقف شد! نتیجه‌ای که هواداران انتظار آن را ند‌اشتند؛ نظر شما در خصوص این بازی چیست؟
برای آلومینیوم این یک امتیاز حکم برد را داشت و استقلال هم تمام راه‌ها برای باز کردن دروازه حریف را امتحان کرد اما نتوانست به گل برسد. قبلاً هم گفتم تیمی که مقابل استقلال این طور دفاع می‌کند، باعث می‌شود که استقلال به بن‌بست دفاعی برسد. استقلال باید در چنین مواقعی به فکر یک راهکار باشد.
به نظر شما چه راهکاری به استقلال در چنین مواقعی کمک می‌کند؟
به نظر من سرعت بخشیدن به جریان بازی می‌تواند استقلال را از این بن‌بست دفاعی نجات دهد. چون تیم‌هایی که این‌طور در لاک دفاعی فرو می‌روند از طریق بازیکن سرعتی نظم تیم‌شان به هم می‌خورد و در چنین شرایطی استقلال می‌تواند به گل برسد. آلومینیوم خوب دفاع کرد اما راهکاری که من گفتم می‌توانست نظم دفاعی این تیم را به هم بزند و در نهایت استقلال به گل می‌رسید.
به نظر می‌رسید ساپینتو هم به همین دلیل قایدی را در ترکیب گذشته بود تا نظم آنها به هم بخورد اما قایدی از وقتی به ایران بازگشته آن بازیکن سابق نیست و اشتباهات زیادی دارد!
کلاً یکسری از بازیکنان استقلال مثل گذشته نیستند. مثل قایدی و مهدی‌پور. اگر بازیکنانی نظیر این بازیکنان همانند گذشته آماده بودند شرایط بهتر می‌شد.
بعضی‌ها معتقدند که استقلال سردرگم بازی می‌کند. نظر شما در این خصوص چیست؟
من این نکته را قبول ندارم، چون ساپینتو مربی آگاهی است و تیمش یواش یواش بهتر از گذشته هم می‌شود. اما به نظرم باید در چیدن ترکیب خود کمی دقت کند.
مثلاً در چه پست‌هایی؟
ما نمی‌توانیم به ساپینتو چیزی تحمیل کنیم و مربیگری سلیقه‌ای است اما ایشان می‌تواند در خط هافبک تغییراتی داشته باشد. مثلاً حر‌دانی بازیکن خوبی است و می‌تواند به استقلال کمک کند و یا اگر یامگا وینگر باشد، بهتر است.
حضور ساپینتو روی سکوها و نبودشان کنار زمین چقدر تأثیر دارد؟
به نظرم ساپینتو اگر کنار زمین بود، اعتماد به نفس بیشتری به بازیکنانش می‌داد و بهتر می‌توانست تیمش را ارنج کند.
استقلال بازی با هوادار را در پیش دارد و بعد از این بازی لیگ برای جام جهانی تعطیل می‌شود، این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
هوادار تیم خوب و سختکوشی است و استقلال می‌تواند با سرعت دادن به بازی سه امتیاز این دیدار را از آن خود کند و اجازه ندهد فاصله‌اش با صدر جدول زیاد شود.

 


Page Generated in 0.0054 sec