printlogo


کد خبر: 257925تاریخ: 1401/8/1 00:00
برنامه ویژه تیم‌ ملی برای کم کردن فاصله با رقبا
کی‌روش ریکاوری اروپایی‌ها را هم قبول ندارد؟!

در حالی که تنها ۳۰ روز تا نخستین دیدار تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام جهانی زمان باقی است، کادر فنی تیم ملی برنامه‌های گسترده‌ای را برای زیر نظر گرفتن وضعیت بازیکنان تیم ملی دنبال می‌کند. در شرایطی که سردار آزمون زیر نظر کادر تیم ملی در حال انجام برنامه‌های ویژه است، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس و علی قلی‌زاده نیز با هماهنگی انجام گرفته از سوی سرمربی تیم ملی با باشگاه‌های این بازیکنان، به تناوب در حال انجام تمرینات اختصاصی زیر نظر یکی از اعضای کادر تیم ملی در اروپا هستند.
شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان و امید ابراهیمی سه بازیکن ایرانی حاضر در لیگ قطر هم پس از تعطیلی لیگ این کشور و با مذاکرات حضوری کارلوس کی‌روش با باشگاه‌های قطری، خارج از فیفادی از چهارشنبه گذشته تمرینات خود را در مجموعه تمرینی پک و زمین چمن آکادمی زیر نظر مربیان تیم ملی آغاز کرده‌اند.
این خبر در حالی دیروز در حاشیه مینی‌کمپ تیم‌ملی منتشر شد که در این مدت بسیاری از مربیان با گلایه از تصمیم کی‌روش گفته بودند: «کی‌روش ریکاوری ما را قبول ندارد!» این مصاحبه‌ها نشان می‌داد که مربیان باشگاهی از برنامه‌های کی‌روش بی‌اطلاع هستند و اساساً قرار نیست کی‌روش در مینی کمپ‌ها تنها روی ریکاوری بازیکنان کار کند. کی‌روش بعد از هر هفته بازیکنان را زیرنظر و در تمرینات از آنها تست می‌گیرد تا میزان آمادگی جسمانی بازیکنانش را بسنجد. او با چند باشگاه قطری هماهنگ کرده تا بعد از تعطیلی لیگ قطر بازیکنان ایرانی خود را به ایران بفرستند تا در مرکز پزشکی ورزشی زیر نظر کادرفنی باشند و با تمرینات کی‌روش به آمادگی بالاتری برسند و با سیستم و استراتژی تیم‌ملی در جام‌جهانی هماهنگ شوند. در همین راستا کی‌روش یکی از مربیان خود را به اروپا فرستاده تا به تناوب در تمرینات تیم‌های اروپایی حاضر شود و وضعیت بازیکنان را ارزیابی کند. کی‌روش با شناختی که از مربیان اروپایی دارد، از آنها خواسته تا بعد از هر بازی تست‌هایی که خودش در پک می‌گیرد از لژیونرها گرفته شود و اطلاعات بازیکنان برای کادرفنی تیم‌ملی ارسال شود. جام‌جهانی قطر به تیم‌های ملی فرصت یک ماهه دوره‌های قبلی را نمی‌دهد تا بازیکنان را هماهنگ و آماده کنند و کی‌روش برای اینکه تیمش از بازیکنان رقیب عقب نباشند، هر هفته آنها را در مینی کمپ ارزیابی می‌کند. هدف اصلی کی‌روش از این کار کم کردن فاصله بازیکنان ایرانی با رقبا است. همین مدل پیش از جام جهانی روسیه هم انجام شد که نتایج خوبی برای ایران داشت. با این ترفندها، تیم ایران 4 امتیاز از سه مسابقه گرفته و تا مرز صعود پیش رفت. شاید اگر مهدی طارمی ضربه خوبی در دقیقه 90 بازی پرتغال به توپ زده بود، امروز بهتر درک می‌شد که این مینی کمپ‌ها چقدر مفید است و بازیکنان را چگونه به سطح بالاتری می‌رساند. پس بهتر است در این یک ماه هم اختیار عمل را به کی‌روش سپرد و اجازه داد او براساس تجربه و برنامه‌هایش تیم‌ملی را برای تقابل با انگلیس، ولز و امریکا آماده کند.

ZOOM
برد وایله و صدرنشینی با عزت‌اللهی

در حساس‌ترین بازی هفته چهارم لیگ یک دانمارک، تیم فوتبال وایله که سعید عزت‌اللهی را مثل همیشه در ترکیب داشت، از ساعت ۱۴:۳۰ دیروز در ورزشگاه اختصاصی خود به مصاف ویدور رده دومی رفت. یاران عزت‌اللهی که هفته گذشته شکست غیرمنتظره و سنگینی مقابل هوبرو داشتند، در نیمه نخست بازی هم با یک گل مغلوب شدند تا در آستانه دومین باخت متوالی قرار بگیرند. اما ۴۵ دقیقه دوم به شکل متفاوتی برای آنها پیش رفت. تیم وایله که در تلاش برای افزایش فاصله در صدر جدول با ویدور بود، در نیمه دوم سه بار دروازه حریف خود را باز کرد و با این نمایش هجومی توانست به برتری پُرگل در خانه برسد و شکست هفته قبل را جبران کند. یاران عزت‌اللهی با کسب پیروزی ۳ بر یک مقابل ویدور که دهمین برد فصل آنها در لیگ دسته اول دانمارک بود، ۳۱ امتیازی شدند و با چهار امتیاز بیشتر نسبت به حریف، در صدر جدول این مسابقات ماندند. عزت اللهی مقابل ویدور ۸۰ دقیقه‌ در زمین بود و ششمین بازی فصل خود در لیگ دانمارک را انجام داد.

 


Page Generated in 0.0053 sec