printlogo


کد خبر: 257921تاریخ: 1401/8/1 00:00
ارزیابی هفته دهم لیگ برتر
لیگ جنجالی نمی‌خواهیم

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار
مازیار زارع دقایق طولانی نگاه‌ها را به سبب اعتراض گسترده به تصمیم داور به سمت و سوی خود می‌کشد. شیخ دیاباته با یکی از هواداران انزلی‌چی درگیری فیزیکی داشته است. بازیکنان و مربیان استقلال به محض شنیدن سوت پایان بازی به سمت داور حمله‌ور شده‌اند. قربان بردیف به نشانه اعتراض در نشست خبری بعد از بازی شرکت نکرد. حمید حاج‌ملک، داور پراشتباه بازی استقلال و فولاد بار دیگر صدای یکی دیگر از مربیان را درآورده و این بار الهامی به او اعتراض کرده است؛ این موارد مهم‌ترین جنجال‌های هفته محسوب می‌شود و در لابه‌لای آن نیز اتفاقات ریز و درشت زیادی رخ داده است. آیا سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به این موضوع مهم فکر نمی‌کنند که در میان این همه هیاهو و جنجال لازم است قوانین بازدارنده و محکم‌تری را علیه همه عوامل درگیر با یک مسابقه فوتبال به اجرا بگذارند؟ آیا وقت آن نرسیده که برای تعبیه کمک داور ویدیویی در تمام ورزشگاه‌های فوتبال ایران اقدامی ضرب‌الاجل انجام داد. لیگ برتر در هفته دهم به‌شدت بیننده‌هایش را نگران کرده است. این لیگ قرار است ما را به کجا ببرد؟!

بازیکن هفته: حسین پورحمیدی
بی‌هیچ تردیدی باید حسین پورحمیدی، دروازه‌بان آلومینیوم اراک را به‌عنوان برترین بازیکن هفته لقب داد. دروازه‌بان اراکی‌ها که روزگاری در استقلال هم حضور داشت، بار دیگر ارزش‌های دروازه‌بانی خود را مقابل استقلال به رخ کشید تا مشخص شود او بدرستی این تیم را ترک کرده تا با این همه توانایی نیمکت نشین دیگر دروازه‌بان‌ها نباشد. پورحمیدی بواقع از نظر جایگیری یکی از بهترین‌های لیگ است.
 
تیم هفته: سپاهان
پرگل‌ترین برد هفته را سپاهان به دست آورد و توانست با ارائه فوتبالی رو به جلو و جذاب چهار بار دروازه تراکتور را فرو بریزد. سپاهان در لیگ جاری فراز و نشیب‌هایی داشته؛ در مقطعی بسیار امیدوارکننده و در مقطعی هم یأس‌آور. با این حال شاگردان مورایس با همین وضعیت نیز اکنون تیم دوم جدول رده‌بندی محسوب می‌شوند و اگر بتوانند روند باثباتی را پیش بگیرند، قادرند که بعد از سال‌ها اصفهان را به جام قهرمانی برسانند.
 
مربی هفته: حمیدمطهری
برای دومین هفته متوالی به‌عنوان برترین مربی هفته از نگاه خبرنگاران ایران ورزشی لقب گرفت. مطهری هفته پیش نیز برد بزرگی را در سیرجان مقابل قلعه‌نویی به دست آورد و این هفته نیز جواد نکونام را با فولاد پرهزینه مغلوب کرد. مطهری نشان داد بی‌دلیل از او تعریف نمی‌شود. هر چند که نباید همین یکی، دو هفته را ملاک سنجش قرار داد اما به هر حال مطهری کارهای بزرگی انجام داده.
 
ناکام هفته: جواد نکونام
جواد نکونام 5 هفته است با فولاد بردی را به دست نیاورده و پیوسته مساوی کرده و آخرین بازی را هم به نساجی باخت. عملکرد فولاد با نکونام در فصل جاری بسیار ناامیدکننده است و تردیدی نباید داشت که اگر این مربی بخواهد با همین فرمان پیش برود، نیم فصل دوم جایی روی نیمکت فولاد نخواهد داشت. وقت آن رسیده نکونام به جای توجیه عملکرد ضعیف شاگردانش اقدامی جدی در راستای بهبود این وضع کند.
 


Page Generated in 0.0054 sec