printlogo


کد خبر: 257918تاریخ: 1401/8/1 00:00
لیث نوبری: دیاباته باید با وسواس بیشتری انتخاب می‌شد

در رابطه با درخشش لوکادیا که پرسپولیس با تک‌گلش موفق شد از سد ملوان بگذرد چه صحبتی دارید؟
لوکادیا مهاجمی با کلاس و گلزن است. مهاجمی که در پرسپولیس به بهترین شکل ممکن جواب داده است قبل از حضور او در پرسپولیس ضعف گلزنی در تیم مشهود بود تا نشان دهد که پرسپولیس حتماً به مهاجمی ششدانگ نیاز دارد از همین رو لوکادیا تمام نیاز تیم در خط حمله را برآورده ساخت. مهاجمی که روی زمین و البته توپ‌های هوایی تسلط خیلی خوبی دارد و قادر است به شکل خوبی به گلزنی بپردازد. جدا از این لوکادیا مهاجمی است که مانند بازی با ملوان می‌تواند هم پاس گل بدهد و هم برای خودش موقعیت و فضای گلزنی ایجاد کند. دقیقاً مانند وقتی که توپ را به دانیال داد و با حرکتی انفجاری خودش را به جایی رساند که مدافعی آنجا نبود و روی پاس مدافع راست پرسپولیس گل زد. لوکادیا مهاجمی است که می‌تواند برای خودش یا هم‌تیمی‌هایش موقعیت ایجاد کند و تیمش را در مواقع حساس نجات دهد. نمونه این موضوع را در بازی مقابل نفت مسجدسلیمان و ملوان دیدیم که او نقش بسیار مؤثری در پیروزی تیمش داشت و در بقیه بازی‌هایی هم که حضور داشته نقش پررنگی داشته است.
در رابطه با حضور دیاباته در پرسپولیس و نقش او در خط حمله چه صحبتی دارید؟
زمانی که دیاباته در استقلال حضور داشت خیلی برای تیم رقیب گل می‌زد و حتی عنوان آقای گلی را هم کسب کرد اما تاکنون چیزی که از دیاباته دیدیم به این نکته باز می‌گردد که او ناآماده بوده و حرفی برای گفتن نداشته است. بازیکنی که با پرسپولیس قرارداد دارد و باید فشار را از روی دوش لوکادیا برای گلزنی بردارد و به او در امر گلزنی کمک کند اما فعلاً حدود یک سوم لیگ گذشته و ما ندیدیم که دیاباته بتواند کاری برای پرسپولیس در خط حمله انجام دهد. بازیکنی که من معتقدم باید وسواس بیشتری در تست‌های آمادگی جسمانی‌اش صورت می‌گرفت و در نهایت برای بازی در پرسپولیس انتخاب می‌شد. دیاباته جای یک بازیکن را در پرسپولیس گرفته اما عملاً تاکنون کار مثبتی برای پرسپولیس انجام نداده در حالی که پرسپولیس هم باید از همه موجودی خودش به نحو احسن استفاده کند. او باید هر چه زودتر به فرم مطلوب برسد و به تیمش در امتیاز‌گیری کمک کند چون الان که تیم‌ها هنوز خوب جا نیفتاده‌اند شرایط برای برد راحت‌تر است و در نیم فصل دوم شرایط برای برد و کسب سه امتیاز سخت‌تر می‌شود. از همین رو دیاباته باید با احساس مسئولیت بیشتری کار کند و هر چه زودتر خودش را به آمادگی کامل برساند.
به نظرتان چه زمانی پرسپولیس می‌تواند با وجود چند تیم مدعی دیگر حاشیه امتیازی برای خودش درست کند؟
سرمربی پرسپولیس فردی باهوش است که می‌تواند برای هر بازی تاکتیک خاصی را به وجود آورد و به نوعی از بازیکنانش بازی بگیرد که در بازی‌ها به موفقیت برسد و حاشیه خوبی را در جدول با کسب امتیازات کافی برای تیمش و خودش به وجود آورد البته در چنین مواقعی خیلی مهم است که پرسپولیس بتواند خودش را از حریفان جدا سازد که به نظرم توانایی این کار را هم دارد. پرسپولیس در مقابل تراکتور با دست خودش تا حدودی حاشیه امنیت را از خودش گرفت اما با نتیجه‌گیری در چند بازی اخیرش تا حدودی توانسته حاشیه خوبی برای خودش بسازد.
در خصوص دیدار مقابل مس کرمان چه صحبتی دارید؟
پرسپولیس در هر بازی محکوم به برد است و باید امتیازات کامل همه بازی‌ها را بگیرد. هواداران پرسپولیس بعد از پنج قهرمانی به قهرمانی عادت کرده‌اند و بعد از آنکه سال قبل تیم به‌عنوان نایب قهرمانی رسید برای لیگ بیست و دوم قطعاً به چیزی جز قهرمانی رضایت نمی‌دهند. مس هم تیم پرنوسانی در این فصل نشان داده و به نظرم اگر پرسپولیس با قدرت واقعی‌اش بازی کند حتماً با دو سه گل اختلاف قادر خواهد بود تیم مس را شکست دهد.
مهاجمی مانند عبدی به‌دلیل بازی نکردن در صدد جدایی از پرسپولیس است. با وجود ترافیک در خط حمله این جدایی را منطقی می‌دانید؟
عبدی در فینال آسیا گل زد و در دربی هم سابقه گلزنی داشته است اما در یکی دو فصل اخیر با افتی محسوس مواجه شده است و باید به یحیی حق داد که کمتر از او استفاده کند. عبدی باید بداند بازیکنی که در ایران روی فرم مطلوبی قرار ندارد حتماً در خارج از کشور هم به مشکل خواهد خورد و در واقع یک بازیکن باید در فوتبال کشورش ایده‌آل باشد تا در خارج از کشور هم بتواند با موفقیت عمل کند در غیر این صورت نمی‌تواند در خارج از کشور هم به موفقیت برسد.
تعطیلات طولانی لیگ پرسپولیس را با مشکل مواجه نخواهد ساخت؟
پرسپولیس در فرم خوبی است و قطعاً تعطیلات طولانی به ضرر تیم خواهد شد اما چاره‌ای نیست و باید از تصمیم گرفته شده تمکین کرد. یحیی هم قطعاً با برنامه‌ریزی و انجام بازی‌های تدارکاتی سعی خواهد کرد تیمش را در فرم مطلوب نگه دارد.


Page Generated in 0.0056 sec