printlogo


کد خبر: 257911تاریخ: 1401/8/1 00:00
دعوت درویش از رسانه‌ها برای پرداختن به مشکلات مالی پرسپولیس
رشد دوباره اعداد خطرناک!


هر بار که رضا درویش به برنامه تلویزیونی می‌رود و مصاحبه مفصلی انجام می‌دهد، باید منتظر شنیدن اخبار نگران‌کننده و خطرناک بود. در روزهایی که شایعه برکناری یا استعفای درویش شنیده می‌شود و او هر بار این شایعات را ساخته دشمنان پرسپولیس می‌داند، همچنان می‌توان از زبان او منتظر شنیدن اخباری درباره بدهی‌ها و مشکلات مالی باشگاه بود که به این راحتی‌ها حل نمی‌شود.
درویش که بار دیگر تأکید کرده 79 میلیارد تومان بابت بستن پرونده 40 نفر داده در برنامه جمعه شب و در قبال شایعاتی که درباره تغییرات مدیریتی باشگاه شنیده می‌شود از رسانه‌ها و هواداران خواست به موضوعات مهم باشگاه مثل پرونده رادوشویچ، شکایت یکی از طلبکاران از باشگاه، طلب تازه برانکو، موضوع بیمه و ... بپردازند. او در توضیح این مسائل به اعداد عجیب و خطرناکی اشاره کرد که می‌تواند مورد توجه بیشتری قرار بگیرد و نشان دهد با وجود ورود پول بورسی یا بهتر بگوییم وامی که با این سپرده از بانک شهر گرفته شده و البته درآمدهای دیگر پرسپولیس با چالش‌های مالی بزرگی روبه‌روست و در حالی که حساب باشگاه بسته است درویش کار سختی برای عبور از این چالش‌ها دارد.

محمد قراگزلو
خبرنگار

هزار فرانک سوئیس جریمه‌ای است که فیفا برای پرسپولیس در نظر گرفته. حکم این جریمه حدود سه هفته پیش به باشگاه پرسپولیس رسید و درویش تازه از آن خبر می‌دهد. جالب اینکه فیفا دو هفته به باشگاه فرصت داده بود تا پول را پرداخت کنند وگرنه پنجره بسته می‌شود اما بالاخره نفهمیدیم این پول پرداخت شده و خطری باشگاه پرسپولیس را تهدید نمی‌کند یا نه.
گفتنی است این جریمه مربوط به هزینه دادرسی و دیرکرد پرداختی باشگاه در پرونده رسیدگی به شکایت برانکو ایوانکوویچ و دو دستیارش از سرخپوشان بوده که باشگاه پرسپولیس در آن زمان هزینه دادرسی فیفا را پرداخت نکرده بود!
 
هزار یورو رقمی است که رادو علیه باشگاه حکم گرفته و با بالا رفتن نرخ ارز جریمه پرسپولیس هم هر روز سنگین‌تر می‌شود. این مبلغی است که کمیته انضباطی فیفا برای پرونده شکایت رادوشویچ از پرسپولیس علیه باشگاه ایرانی حکم داده و پرسپولیس این پرونده را به دادگاه عالی ورزش کشانده تا مثل دیگر پرونده‌های سنگینش زمان بخرد. البته این بار دست باشگاه کمی پرتر است و شاید بتواند بخشی از این رقم را کم کند. درویش می‌گوید باشگاه دو فقره پرداختی به رادو داشته که در حساب و کتاب او نیامده ضمن اینکه مبلغ قرارداد این فصل رادو با باشگاه کرواتش که البته در یک فصل چیزی حدود 50 هزار یورو است از رقم نهایی کم خواهد شد. با وجود این به نظر می‌رسد پرسپولیس بعد از دفاعیه در جلسه 18 آبان CAS باید منتظر صدور رایی حداقل 800 تا 850 هزار یورویی باشد که عدد قابل توجهی می‌شود.
 
 میلیارد تومان بدهی باشگاه پرسپولیس به تأمین اجتماعی است. اخیراً نامه‌‌ای به باشگاه پرسپولیس آمده که از سال ۹۰ تا ۹۸ مبلغ ۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بدهی بیمه دارد! عجیب اینکه از سال ۹۰ تا ۹۸ هیچ مدیری به تأمین اجتماعی نرفته تا مفاصا حساب بیمه را بگیرد. این در حالی است که اگر در همان موقع نامه می‌زدند و پیگیری می‌کردند این بدهی شامل حال پرسپولیس نمی‌شد. عجیب اینکه مشخص نیست چگونه برای باشگاهی که کاملاً زیان‌ده است مالیات ۳۰۰ میلیاردی بریده شده؟ البته به نظر می‌رسد درویش در این زمینه مذاکراتی با چند وزیر داشته و شاید مبلغ قابل توجهی از این بدهی کسر یا بخشیده شود.
 
 میلیارد تومان رقمی است که یک فرد حقیقی علیه باشگاه حکم گرفته و حساب باشگاه را مسدود کرده است. به گفته درویش این فرد که در سال 94 نماینده شرکت آلشپورت بوده طبق اسنادی که در اختیار دارد 20 هزار دلار بیشتر از قرارداد با باشگاه، به پرسپولیس اجناس و البسه داده و حالا بابت آن 20 هزار دلار حکم 27.5 میلیاردی گرفته است. البته این حکم کاملاً قانونی است و به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از این مبلغ شامل تأخیر و تادیه می‌شود. باشگاه پرسپولیس هم هیچ قدمی برای حل این پرونده برنداشته و مشخص نیست در این دعوای حقوقی چقدر روی وکلای خود حساب کرده است.
 
 میلیارد تومان طلب مهدی رسول‌پناه از باشگاه پرسپولیس است و او به خاطر این طلب حساب باشگاه در بانک ملی که زیر نظر بانک مرکزی است را مسدود کرده. به گفته درویش، رسول‌پناه این مبلغ را از جیب خودش برای باشگاه هزینه کرده است. جالب اینکه او قبلاً گفته بود این رقم را بخشیده و چون به‌عنوان علاقه‌مند به باشگاه آمده اسپانسر شده اما حالا فرق کرده.
 


Page Generated in 0.0054 sec