printlogo


کد خبر: 257880تاریخ: 1401/8/1 00:00
رم – ناپولی، 22:15
دربی دل سوله، نبرد صدرنشینان تازه وارد

دو غول جنوب ایتالیا در دربی دل سوله به مصاف هم خواهند رفت. فاصله دو تیم چهار امتیاز است و هر دو به‌دنبال قهرمانی اسکودتو هستند. ناپولی هر 10 بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها را برده است و آنها در تاریخ‌شان تنها یک بار شده که روندی بهتر داشته باشند. این تیم در سال ۱۹۸۶ توانست ۱۱ برد پیاپی داشته باشد.
ناپولی ۲۵ گل در لیگ زده و ۱۷ گل در اروپا. آنها ۱۵ گل‌زن متفاوت داشته‌اند. این تیم از نظر تعداد گل زده در کنار بایرن مونیخ در صدر تیم‌های پنج لیگ برتر اروپا است. در سال ۲۰۲۲، تنها میلان از آنها بیشتر امتیاز گرفته است. حالا ناپولی قرار است با لیورپول و آتالانتا دیدار کند و دیدار با رم هم که در پیش است. به این ترتیب آنها آزمون‌های دشواری پیش از جام جهانی پیش رو دارند. رم در هشت بازی اخیر با ناپولی در لیگ، تنها یک برد داشته است. دو تیم در دو دیدار فصل گذشته به تساوی رسیدند. آخرین برد رم برابر ناپولی در نوامبر ۲۰۱۹ بوده است. رم البته هر سه بازی اخیر خود را برده است و در صورت پیروزی برابر ناپولی، برای اولین بار با ژوزه مورینیو به آمار چهار برد پی‌درپی می‌رسد. البته رم در ۱۲ بازی اخیر خانگی خود برابر تیم‌هایی که در جمع چهار تیم بالای جدول بوده‌اند، هیچ بردی نداشته و در سه دیدار خانگی اخیر خود مقابل این تیم‌ها شکست خورده است. آخرین برد خانگی رم مقابل تیم‌های بالای جدول در خانه در سه سال پیش و با کلودیو رانیری رقم خورد. اما رم اخیراً توانسته در سن‌سیرو اینتر را شکست دهد.
 
اخبار دو تیم
ویکتور اوسیمن به ترکیب ناپولی برگشته و حالا لوچیانو اسپالتی باید بین جیاکومو راسپادوری و جیووانی سیمئونه دست به انتخاب بزند. این مربی سابق رم در این مسابقه هم امیر رحمانی را در اختیار نخواهد داشت. ژوان ژسوس، دیگر بازیکن سابق رم به میدان خواهد رفت. آندره-فرانک زامبو آنگوئیسا به تمرینات برگشته ولی نهایتاً روی نیمکت خواهد نشست. خویچا کواراتسخلیا در ۱۴ بازی روی ۱۳ گل تأثیر گذاشته است و در سمت چپ خط حمله ناپولی بازی خواهد کرد. در رم هم پائولو دیبالا مصدوم است و حتی شاید به جام جهانی نرسد. زکی چلیک، ماراش کومبولا و گئورگینیو واینالدوم هم غایب هستند.
ترکیب احتمالی رم: پاتریسیو، مانچینی، اسمالینگ، ایبانیس، کارسدورپ، کریستانته، ماتیچ، اسپیناتزولا، پلگرینی، زانیولو، آبراهام.
ترکیب احتمالی ناپولی: مرت، دی‌لورنتزو، کیم، ژسوس، روی، اندومبله، لوبوتکا، زیه‌لینسکی، لوزانو، اوسیمن، کواراتسخلیا.


 


Page Generated in 0.0066 sec