printlogo


کد خبر: 257875تاریخ: 1401/8/1 00:00
گران‌ترین بازیکنان تاریخ بایرن
داستان ولخرجی‌های غول باواریا

بایرن‌مونیخ یکی از موفق‌ترین تیم‌های فوتبال جهان است که 32 قهرمانی در بوندس‌لیگا و شش قهرمانی در اروپا دارد. این تیم در دوران پرافتخار خود ستاره‌های درخشانی داشته، به این نام‌ها توجه کنید: فرانتس بکن باوئر، گرد مولر، لوتار ماتئوس، فرانک ریبری، آرین روبن و خیلی‌های دیگر. بسیاری از این ستاره‌ها از تیم‌های دیگر آورده شدند و بایرن در تاریخ خود ثابت کرده هراسی از خرج کردن پول برای تقویت تیم ندارد. این رویه در قرن بیست و یکم نیز حفظ شده اما گران‌ترین بازیکنان تاریخ بایرن کدام هستند؟

بنژامین پــــــاوارد

پاوارد با بازی‌های خوب خود برای فرانسه در جام جهانی 2018 شهرت بیشتری پیدا کرد و در ژانویه 2019 راهی بایرن شد.
او در سال 2021 تنها گل بایرن مقابل تیگرس در فینال جام جهانی باشگاه‌های 2020 را به ثمر رساند تا شش‌گانه بایرن کامل شود.

متـــــــــــــز هوملــــز

هوملز پرورش یافته آکادمی بایرن بود اما در ژانویه 2008 به دورتموند قرض داده شد و در فوریه 2009 با چهار میلیون یورو با این تیم قرارداد بست. در سال 2016 با 35 میلیون یورو به بایرن برگشت و بعد از چهار قهرمانی بوندس‌لیگا و افتخارات دیگر در سال 2019 با 5/30 میلیون یورو به دورتموند برگشت.

ماریـــــــو گوتــــــزه

وقتی در 21 سالگی به بایرن آمد، او را آینده فوتبال آلمان می‌دانستند، یک سال بعد هم در فینال جام جهانی گل قهرمانی آلمان را زد. در رده باشگاهی اما در بایرن جا نیفتاد و بعد از سه سال به دورتموند برگشت. چهار سال ماند و در 2020 به پی‌اس‌وی رفت و بعد از دو سال به آینتراخت فرانکفورت رفت.

آرتـــــورو ویـــــدال

بعد از پنج فصل موفق در یوونتوس، ویدال به بایرن رفت و سه فصل در این تیم بود، او در شکست‌ناپذیری خانگی بایرن در فصل 2017-2016 مؤثر بود اما در نیمه دوم فصل بعد مصدومیتی شدید برایش پیش آمد که فصلش را تمام کرد. آخر آن فصل این شیلیایی به بارسلونا رفت.

خــــــاوی مارتینس

انتقال خاوی مارتینس در زمان خودش رکورد بوندس‌لیگا را شکست.
او 9 قهرمانی در 9 سال حضورش در بایرن به دست آورد و نقش پررنگی در قهرمانی اروپا در سال‌های 2013 و 2020 داشت. این اسپانیایی در 268 بازی 14
گل زد.

کورنتین تولیســو

دوران حضورش در بایرن پر از مصدومیت بود و هیچ وقت نتوانست انتظارات را برآورده کند. بعد از پنج قهرمانی بوندس‌لیگا، دو جام حذفی آلمان، چهار سوپرجام و یک قهرمانی اروپا، تولیسو در تابستان اخیر به‌عنوان بازیکن آزاد به لیون برگشت.

دایــــــــــو اوپامکانو

اوپامکانو پدیده لایپزیگ و یکی از بهترین مدافعان آلمان در زمان حضورش در این تیم بود.  این فرانسوی در 22 سالگی به بایرن آمد و در فصل اول حضورش قهرمان بوندس‌لیگا شد. او برای تیم زیر ۱۶ سال فرانسه نیز بازی کرد که فرانسه در جام اژه ۲۰۱۴ در رده سوم قرار گرفت.

لــــــــروی سانــــــــه

بایرن مدت‌ها به‌دنبال وینگر سیتی بود و دومین خرید گران‌قیمت باشگاه در آن زمان شد. البته پشیمان هم نیستند چون در اولین بازی‌اش گل زد و به تیم کمک کرده دو قهرمانی بوندس‌لیگا، دو سوپرجام آلمان، جام جهانی باشگاه‌ها و سوپرجام اروپا را به دست آورد.

ماتیـــس دلیـــخت

بایرن مدافع هلندی را با قراردادی پنج ساله خرید تا جای نیکلاس سوله را بگیرد که به دورتموند رفت.
او شروع درخشانی داشته و در پیروزی 7 بر صفر مقابل بوخوم نخستین گل بوندس‌لیگایی خود را زد، حالا عنصر کلیدی دفاع شده است.

لوکاس هرناندس

قهرمان جام جهانی 2018 با فرانسه گران‌ترین خرید تاریخ بایرن است که در فصل اول حضورش دفاع بایرن را تا قهرمانی اروپا رهبری کرد. او سه قهرمانی بوندس‌لیگا، جام جهانی باشگاه‌ها، سوپرجام اروپا، جام‌حذفی آلمان و دو قهرمانی سوپرجام آلمان را در کارنامه دارد.






 


Page Generated in 0.0066 sec