printlogo


کد خبر: 257873تاریخ: 1401/8/1 00:00
خبر



کسب 4 مدال مجازی برای کوراش!
تیم ملی کوراش کشورمان در رقابت‌های بین‌المللی مجازی هنرهای رزمی کره جنوبی موفق به کسب 4 مدال خوش رنگ شدند.
مسابقات مجازی مستر شیپ هنرهای رزمی جهان به میزبانی کره جنوبی برگزار شد که در بخش کاتا کوراش این مسابقات، بیش از ۵۰ تیم از ۱۵ کشور جهان در این رویداد شرکت کردند. این مسابقات در دو رده سنی زیر ۳۵ و بالای ۳۵ سال برگزار شد. در بخش زنان و در رده زیر ۳۵ سال زوج آرزو چغلوندی و کوثر بوستان افروز موفق به کسب مدال طلا شدند. همچنین در رده زیر ۳۵ سال آقایان و بالای ۳۵ سال بانوان هم زوج امیرعباس رنجکش و محمد صفری و همچنین زوج آذر کولیوند و یاسمن افجاری موفق به کسب مدال نقره شدند.
در میکس دو نفره بالای ۳۵ سال نیز غلامرضا امامی نجف آباد و آسیه امامی نجف آباد به مدال برنز دست یافتند. رضا نصیری‌نژاد، رئیس انجمن کوراش ایران و سرپرست دبیرکلی انجمن جهانی کوراش به‌عنوان ناظر در این مسابقات حضور داشت.
 

پرونده 3 دوپینگی روی میز نادو!
پرونده 3 ورزشکار رشته‌های (تیراندازی، کانو و کشتی) به‌دلیل تخلف ناشی از دوپینگ روی میز نادو (ستاد ملی کنترل و مبارزه با دوپینگ ایران) در انتظار صدور رأی نهایی هستند.
شورای صدور رأی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) به پرونده ۳ ورزشکار خاطی از رشته‌های تیراندازی، کانو و کشتی که تست دوپینگ آنها توسط آزمایشگاه مثبت اعلام شده، رسیدگی می‌کند. از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی تا امروز ۲۱ ورزشکار ایرانی به‌دلیل تخلف ناشی از دوپینگ با محرومیت‌ از تمامی فعالیت‌های ورزشی در بازه‌های زمانی مشخص مواجه شده‌اند.
پرونده این ۳ ورزشکار که هر ۳ نفر مرد و از رشته‌های تیراندازی، کانو و کشتی هستند، پس از حضور در شورای صدور رأی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با صدور رأی مواجه شده و تا پایان مهلت قانونی حق استیناف، نام آنها محرمانه باقی می‌ماند. در صورت نهایی شدن دوپینگ این ۳ ورزشکار تعداد دوپینگی‌های ورزش ایران از ابتدای سال‌جاری تا زمان اعلام اسامی نهایی به ۲۴ نفر می‌رسد.
 

مدال آسیایی با بدشانسی از دست پرتوآذر پرید!
دختر رکابزن ایران با بدشانسی دستش از کسب مدال دوچرخه‌سواری کوهستان قهرمانی آسیا کوتاه ماند.
مسابقات‌ دوچرخه‌سواری کوهستان قهرمانی آسیا به میزبانی کره جنوبی در حال برگزاری است.با اینکه فرانک پرتوآذر ملی‌پوش رکابزن بانوان ایران در این رقابت‌ها شانس مدال و ایستادن روی یکی از سکوهای قهرمانی به شمار می‌رفت، اما او نهایتاً در ماده کراس کانتری زنان به رقابت پرداخت و با بدبیاری عجیب در پایان پنجم شد. پرتو آذر در مسابقه با بدشانسی مواجه شد و در حالی که در جایگاه سوم بود، لاستیک دوچرخه‌اش پنچر شد و در نهایت در رده پنجم قرار گرفت. دو رکابزن چین و نماینده قزاقستان به ترتیب اول تا سوم شدند.
 


Page Generated in 0.0051 sec