printlogo


کد خبر: 257843تاریخ: 1401/8/1 00:00
جلسه شورای فدراسیون جهانی فوتبال برگزار شد
پایان شایعه‌ها حرفی از حذف ایران نبود

رسانه‌های ایتالیایی روز شنبه ادعاهایی را درباره تصمیم‌گیری فیفا برای حذف تیم ملی در جلسه نشست شورای فدراسیون جهانی فوتبال مطرح کردند. با اینکه همان زمان بعد از انتشار دستور جلسه این نشست روی سایت فیفا مشخص شد که تصمیمی برای رسیدگی به این سرفصل گرفته نشده است، با این حال اما باز هم همه حواس‌ها به این نشست بود تا ببینند آیا خبری از طرح موضوع حذف تیم ملی از جام جهانی خواهد شد یا نه؟

دیروز(شنبه) بعد از اینکه نشست شورای فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA Council) در شهر اوکلند در کشور نیوزیلند برگزار و گزارش جلسه منتشر شد، مشخص شد که همه صحبت‌ها مبنی بر طرح این موضوع در جلسه شایعاتی بیش نبوده است. واقعیتی که از این جلسه می‌شد گفت این بود که در نشست اخیر فیفا درباره این مسأله هیچ بحثی صورت نگرفت و اعضا صحبتی درباره ایران نداشتند.
جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، پس از نشست این فدراسیون در نیوزیلند درباره مفاد دستور جلسه نشست اخیر گفت که درباره چند موضوع بحث و بررسی صورت گرفت که یکی از مهم‌ترین موارد، اصلاح روند ترانسفر بازیکنان و ایجاد شفافیت مالی در فرایند جابه‌جایی بازیکنان و تراکنش‌های مالی بین بازیکنان، باشگاه‌ها، مدیر برنامه‌ها و کشورها بود. به گفته اینفانتینو گردش مالی حاصل از ترانسفر بازیکنان در فوتبال جهانی سالانه در حدود ۱۰ میلیارد دلار است که باید شفاف‌سازی شود.
او همچنین از بحث درباره رقابت‌های جام جهانی زنان سخن گفت که قرار است در سال ۲۰۲۳ در دو کشور استرالیا و نیوزیلند برگزار شود. او معتقد است که پوشش رسانه‌ای این مسابقات باید همطراز جام جهانی مردان باشد تا مساوات بین این دو رقابت برقرار شود. جیانی اینفانتینو در این‌باره گفت: «فیفا متعهد است که از کرامت این بازی محافظت کند و اطمینان حاصل کند که عملکرد هرم فوتبال با روح اتحاد و شفافیت مدنظر این سازمان همخوانی دارد. فوتبال باید سیستم نقل و انتقالاتی‌ را به کار بگیرد که با مسئولیت‌پذیری در تمامی سطوح این بازی با رعایت انصاف پیش برود.»
مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در همین رابطه گفت: «رسانه کالچو مرکاتو از ابتدا هم مشخص بود که رسانه دسته اولی نیست. یک خبرنگار هم با عقایدی که مشخص نیست از کجا نشأت می‌گیرد و تحت تأثیر چه کسی است و آیا ورزشی هست یا خیر این مسائل را عنوان کرده است.»
پیش از اینها و شنبه شب هم البته مهدی تاج به این نکته تأکید کرده بود: «هیچ خبر موثقی درباره حذف تیم ملی ایران و هیچ تیمی از 32 تیم راه یافته به جام جهانی قطر نشنیده‌ام و سراغ ندارم. فکتی ندارم که قرار است این اتفاق بیفتد.» در کنار همه اینها خبری که بعد از همه این جنجال‌ها در نشریه مارکا به‌عنوان یک نشریه معتبر اسپانیایی منتشر شد، ختم کلامی برای همه حاشیه‌هایی است که در روزهای اخیر درباره حذف تیم ملی از جام جهانی شنیده می‌شد. نشریه مارکا چاپ اسپانیا در گزارشی به بررسی نتایج جلسه صبح دیروز(شنبه) شورای فیفا در اوکلند نیوزیلند پرداخت و اعلام کرد که بحث حذف تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 جزو موارد مطرح ‌شده در این جلسه نبوده است.
به این ترتیب به نظر می‌رسد پروژه حذف ایران از جام جهانی در حالی ناکام مانده که حالا فدراسیون فوتبال با اطمینان بیشتری کار خود را برای حضور در این رقابت‌ها پیش خواهد برد؛ هرچند که شاید در روزهای آینده دوباره فضای رسانه‌ای با شایعاتی از این دست مواجه شود.

ZOOM
مارکا درباره حذف ایران چه نوشت؟

خبری که در نشریه مارکا به‌عنوان یک نشریه معتبر اسپانیایی منتشر شد، ختم کلامی برای همه حاشیه‌هایی است که در روزهای اخیر درباره حذف تیم ملی از جام جهانی شنیده می‌شد. نشریه مارکا چاپ اسپانیا در گزارشی به بررسی نتایج جلسه صبح دیروز(شنبه) شورای فیفا در اوکلند نیوزیلند پرداخت و اعلام کرد که بحث حذف تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 جزو موارد مطرح‌ شده در این جلسه نبوده است.

 


Page Generated in 0.0052 sec