printlogo


کد خبر: 257835تاریخ: 1401/7/30 00:00
29 روز تا جام جهانی

برای نخستین بار در تاریخ
حضور ۶ داور زن در جام جهانی
تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تنها یک ماه دیگر باقی مانده است. در این جام جهانی برای نخستین بار فیفا قصد دارد که از داوران خانم برای قضاوت بازی‌ها استفاده کند که این یک اتفاق خاص و مورد توجه در تاریخ رقابت‌های جام جهانی است.
فیفا نام سه داور زن را در فهرست ۳۶ داور وسط که قرار است در جام جهانی ۲۰۲۲ قضاوت کنند گنجانده است تا شاهد یک اتفاق ویژه در جام جهانی قطر باشیم.
استفانی فراپار از فرانسه، سلیمه موکانسانگا از رواندی و یوشیمی یاماشیتای ژاپنی سه داور وسط خانمی هستند که فیفا نام آنها را در بین داوران جام جهانی قرار داده است و باید منتظر قضاوت آنها در این رقابت مهیج باشیم.
فیفا همچنین نام سه کمک داور زن را هم در فهرست جام جهانی قرار داده است به طوری که نویزا باک از برزیل، کارن دیاس از مکزیک و کاترین از امریکا هم به‌عنوان کمک داور در فهرست فیفا قرار دارند.
پیر لویئجی کولینا، رئیس کمیته داوران فیفا گفت: «به وضوح بگویم که آنچه برای ما اهمیت دارد کیفیت داوران است نه جنس آنها.»
 
شاید جیمز و واکر به بازی با ایران برسند

تیم ملی انگلیس در اولین بازی‌اش در مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر در روز افتتاحیه این رقابت‌ها باید به مصاف تیم ملی ایران برود.
سرمربی سه شیرها باید فهرستی شامل 55 نفر را به فیفا ارائه کند و به نظر می‌رسد که قصد دارد نام بعضی از بازیکنان مصدومش را نیز در این فهرست جای دهد و امیدوار است که آنها بتوانند تا زمان برگزاری اولین بازی برابر ایران به شرایط مسابقه برگردند.
واکر، مدافع منچسترسیتی، یکی از این بازیکنان است که در حال طی کردن روند درمان است و جیمز، ستاره چلسی، نیز دیگر بازیکنی است که دچار مصدومیت جدی از ناحیه زانو شده است.
ساوت‌گیت از روند پیشرفت درمان واکر بسیار راضی است و همین باعث شده تا او به این نتیجه برسد که شاید این بازیکن فرصت حضور در فهرست نهایی 26 نفره این تیم برای سفر به قطر را داشته باشد.
اما شرایط جیمز به این اندازه امیدوارکننده نیست. این شرایط باعث نشده که این مربی انگلیسی امیدش را از دست بدهد، خصوصاً که با توجه به شرایط این تیم و دیگر بازیکنانی که در پست او حضور دارند، بازگشت جیمز به میدان اهمیت خاصی برای سه شیرها دارد و می‌تواند بسیار به آنها کمک کند.
با این حال، باید دید که تصمیم نهایی ساوت‌گیت برای اعلام فهرست بازیکنان مدنظرش و ترکیبی که برای رویارویی با ایران انتخاب کرده است چه خواهد بود.

 


Page Generated in 0.0065 sec