printlogo


کد خبر: 257818تاریخ: 1401/7/30 00:00
بازنده بزرگ کورس سنگربانان



سام ستارزاده
روزنامه‌نگار ورزشی

محمدرضا اخباری را بسیاری رقیب جدی مربع بیرانوند-عابدزاده-نیازمند- حسینی برای سنگربانی تیم‌ملی در جام‌جهانی قطر می‌دانیم؛ اما در هفته گذشته لیگ، نام «قارتال»(به ترکی به معنای عقاب) تراکتوری‌ها با یک رکورد منفی عجین ‌شد. در بازی بزرگ هفته بیست‌ودوم، محمدرضا اخباری نخستین دروازه‌بان لیگ بیست‌ودوم لقب‌ گرفت که با کارت قرمز یک داور روبه‌رو می‌شود.
اخراج محمدرضا اخباری روی یک تک‌به‌تک با الویس کامسوبا، وینگر سرعتی سپاهان رقم خورد. کارآگاه گجت تراکتوری‌ها در حالی از محوطه جریمه برای دفع توپ بیرون آمد که دو مدافع خودی به‌خوبی در تعقیب کامسوبا بودند؛ اما با خروج وی، وینگر بوروندیایی سپاهان به‌راحتی فرصت نواختن ضربه چیپ به دروازه میهمان را پیدا کرد و اخباری را مجاب به خطای هند و اخراج از زمین کرد. این بی‌تجربگی از دروازه‌بانی که در آستانه قدم ‌نهادن به ۳۰ سالگی است، قابل قبول نیست.
اشتباه فاحش اخباری، نه‌تنها تراکتور را در شرایطی که از طلایی‌های اصفهان عقب بودند، 10‌نفره کرد، بلکه موجب ‌شد قفس توری تی‌تی‌ها به رضا کاخسازی برسد که نخستین حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کرد. تصور کنید نخستین چالش یک سنگربان ۲۳ ساله، مهار ضربه ایستگاهی فنی و دقیق رامین رضائیان در نقش‌ جهان باشد. کاخساز که سابقه حضور در تیم‌های پایه ملی را دارد، بی‌شک گلر آینده‌دار و خوش‌آتیه‌ای است؛ اما کاملاً واضح‌ بود که تحت تأثیر جو سنگین بازی قرار گرفته و استرس در اغلب واکنش‌هایش به حملات شاگردان ژوزه مورایس موج می‌زد.
کاپیتان پرشورهای تبریزی تا این هفته از فصل بارها با مهارهای دیدنی‌اش یک‌تنه ناجی خط دفاع تیمش بوده؛ اما در پرگل‌ترین دیدار لیگ بیست‌ودوم، اخراج بی‌محابای وی زمینه‌ساز شکست تراکتور و دور‌شدن تیمش از کورس قهرمانی شد. این اخراج به منزله پایان فرصت محمدرضا اخباری برای نشان‌دادن و تحمیل خود به کادر فنی تیم‌ملی بود؛ فرصتی که نه‌تنها مدعیان دیگر سنگربانی تیم‌ملی، بلکه دروازه‌بانانی نظیر حسین پورحمیدی و حامد لک که در آمار مهار و کلین‌شیت رقابتی نزدیک با همتایان ملی‌پوش خود در لیگ دارند، از آن بهره‌مند هستند. شاید نتیجه‌گیری تلخ و بزرگ این داستان، این حقیقت باشد که رسیدن به پیراهن تیم‌ملی، هنوز کمی برای اخباری زود است.


Page Generated in 0.0053 sec