printlogo


کد خبر: 257814تاریخ: 1401/7/30 00:00
کریم باوی:تیم یحیی دیگر حق اشتباه ندارد
مس حریف پرسپولیس در آزادی نخواهد شد



کریم باوی سرزن سابق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است غیبت تماشاگر در بازی پرسپولیس مقابل ملوان موجب شد تا دو تیم نتوانند بازی دلخواه خودشان را در زمین پیاده کنند.

مسعود قراگزلو
روزنامه‌نگار
در رابطه با شرایط پرسپولیس مقابل ملوان چه ارزیابی فنی دارید؟
یحیی تغییراتی را در روش بازی تیمش به وجود آورد که این مسأله در طول بازی و بخصوص روی برد این تیم تأثیر مثبتی گذاشت. لوکادیا خیلی خوب خودش را ثابت کرده و بار دیگر مقابل ملوان نشان داد که چه مهاجم خوب، زهر‌داری است که ارزش‌هایش را در مواقع حساس و به نوعی زمانی که کار تیمش به مشکل می‌خورد، نتیجه را به سود تیم خودش درآورد. لوکادیا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با تیم اَدابته شد و با گل‌های حساس و سه امتیازی که در چند بازی برای پرسپولیس به ثمر رسانده نشان داد که چقدر سطح فنی‌اش بالاست و قادر است مشکلات پرسپولیس را در خط حمله که مدت‌ها پرسپولیس از آن رنج می‌برد را به نوعی حل کند.
بازی با تک مهاجم و سیستم پایه پرسپولیس را می‌پسندید؟
هواداران و علاقه‌مندان پرسپولیس از زمان جام تخت جمشید همیشه تیم‌شان را با چهره تهاجمی دیده‌اند و به نوعی شاهد بودند که پرسپولیس با دو مهاجم یا عناصر تهاجمی به مصاف حریفانش رفته است و از همین رو پرسپولیس همیشه به تهاجمی‌ترین تیم ایران معروف بوده است و باید با دو مهاجم بازی کند و به محض آماده شدن دیاباته، حتماً یحیی باید تیمش را با دو مهاجم از ابتدای بازی‌ها به مصاف حریفانش بفرستد. یحیی خیلی روی خط دفاعی و هافبک تیمش تمرکز کرده درحالی که باید توجه بیشتری را به خط حمله‌اش معطوف سازد تا جدا از لوکادیا هر چه زودتر بتواند بقیه مهاجمان تیمش نظیر دیاباته، عبدی و پاکدل را به فرم مطلوب برساند.
در رابطه با جنگ قهرمانی که در لیگ بیست و دوم بین مدعیان وجود دارد چه نظری دارید؟
پرسپولیس باید در بازی بعدی‌اش هم به پیروزی برسد و با برد و صدرنشینی به استقبال تعطیلات برود. سه امتیازهایی که ارزشش در نیم‌فصل دوم مشخص خواهد شد. در این رابطه باید بگویم که رقابت سختی برای قهرمانی وجود دارد از این رو هواداران پرسپولیس فقط برد می‌خواهند و بعد از سال‌ها کسب عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی در فصل گذشته به چیزی جز قهرمانی تیم‌شان در لیگ این فصل رضایت نمی‌دهند. جنگ قهرمانی موجب شده رقابت‌ها زیباتر و فشرده‌تر شود اما از آنجا که هواداران پرسپولیس و بقیه تیم‌ها نمی‌توانند در بازی‌ها حاضر شوند، ما شاهدیم که تیم‌های مدعی نمی‌توانند با آن شور و هیجانی که لازم است در بازی‌ها حاضر شوند. در این بین من امیدوارم دیاباته هر چه زودتر آماده شود و یحیی نگاه تهاجمی‌تر و بهتری روی مهاجمان داخلی‌اش هم درکنار لوکادیا داشته باشد و با کار کردن به لحاظ مسائل روحی-‌روانی آنها را برای بازی‌های بعدی تیمش احیا کند تا با بیشتر شدن رقابت ما بتوانیم بیشترین کیفیت را از بازیکنان تیم‌مان خصوصاً عناصر خط حمله که دچار افت شدند شاهد باشیم. در این بین دیاباته اضافه وزن دارد و باید هر چه سریع‌تر مربی بدنساز پرسپولیس او را مهیا سازد تا یحیی بتواند از مهاجمی که کلی برای او هزینه کرده، استفاده
بهتری بگیرد.
برای بازی بعدی پرسپولیس مقابل مس کرمان چه نتیجه‌ای را پیش‌بینی می‌کنید؟
مس بازی قبلی‌اش را برده و در مجموع تیم چغر و خوبی نشان داده است اما با تمام احترامی که برای این تیم قائل هستم، معتقدم پرسپولیس در راه کسب عنوان قهرمانی چاره‌ای جز بردن و شکست تیم‌ها برای ماندن در صدر را ندارد و تیم مس هم حریف پرسپولیس در ورزشگاه آزادی
نخواهد شد.
پرسپولیس باید برنده شود تا با قهرمانی و کسب سه امتیاز بازی‌ها به استقبال تعطیلات برود و امیدهایش را برای صدرنشینی و قهرمانی بیش از پیش زنده نگه دارد و امتیاز هیچ بازی را از دست ندهد. چه بسا که در دیدار مقابل تراکتور شاهد آن بودیم که پرسپولیس سه امتیاز شیرین بازی خانگی را براحتی از دست داد تا به نوعی آن حاشیه امن خوبی را که به لحاظ امتیازی برای خودش ساخته بود از دست بدهد. از همین رو پرسپولیس دیگر نباید امتیاز از دست بدهد و در هر بازی به نوعی محکوم به پیــــــــروزی است.


Page Generated in 0.0056 sec