printlogo


کد خبر: 257776تاریخ: 1401/7/30 00:00
برندگان و بازندگان بازی بارسلونا – ویارئال
دی‌یونگ برنده، لاپورتای بازنده

بارسلونا فصل را با امید فراوان آغاز کرده بود، اما پروژه ژاوی در این تیم در دو هفته گذشته با اولین بحران جدی مواجه شد. تساوی با اینتر کار این تیم در لیگ قهرمانان را عملاً تمام کرد و آنها سپس در خانه رئال مادرید شکست خوردند.
اما تماشاگران بازی بارسلونا مقابل ویارئال دیدند که غرور این تیم خدشه برنداشته است. آنها از همان لحظه اول مالک توپ بودند و حملات زیادی ترتیب دادند. بارسا در اواسط نیمه اول در عرض هفت دقیقه به سه گل رسید و با همین نتیجه پیروز میدان شد. اما برندگان و بازندگان چه کسانی بودند؟

برندگان

فرنکی دی‌یونگ
ژاوی او را در ترکیب ثابت قرار داد و همه نگاه‌ها به این بازیکن بود که در پست هافبک دفاعی بازی می‌کرد. او فوق‌العاده بود. البته ویارئال حملات خطرناکی هم نداشت اما دی‌یونگ طوری بازی کرد که انگار در طول فصل، حتی یک دقیقه هم غایب نبوده است. او ضرباهنگ بازی را کنترل می‌کرد، ضدحملات را ترتیب می‌داد و به دو هافبک کناری‌اش اجازه می‌داد که به پیش بتازند. عملکرد او عالی بود.
 پدری
این پسر همه ابزار لازم برای ستاره بودن را دارد. گاوی با فتح جایزه کوپا در مراسم توپ طلا تیترها را از آن خود کرده بود. این بازیکن 18ساله عملکرد درخشانی دارد، اما نباید فراموش کرد که پدری هم تازه 19 سال دارد. البته از روی عملکرد او نمی‌توانید سنش را تشخیص دهید. او چنان خطوط دفاعی را در هم می‌شکند و با چنان مغز فوتبالی‌ای در مرکز میدان مسلط است که انتظار دارید بازیکنی باتجربه باشد. در بدترین شرایط بارسلونا هم می‌توانید روی پدری امید داشته باشید.
 
روبرت لواندوفسکی
لواندوفسکی هفته سختی را پشت سر گذاشته بود و دوست داشت که برنده توپ طلا باشد اما واکنش او عالی بود و مانند دیگر مهاجمان بزرگ، حرفش را با گل‌هایش زد.

بازندگان
خوان لاپورتا
هر صحبتی که بین او و دی‌یونگ در تابستان مطرح شده باشد، کاملاً مشخص بود که لاپورتا می‌خواهد دی‌یونگ را بفروشد تا اسباب‌بازی‌های جدید بخرد. عملکرد دی‌یونگ کاملاً نشان داد که لاپورتا چه اشتباهی مرتکب شده بود. او در تابستان تلاش کرد که این بازیکن را به فروش برساند، اما حالا طرفداران مشتاق آن هستند که این بازیکن در ترکیب ثابت قرار بگیرد.
 سرخیو بوسکتس
این بازیکن کار سختی پیش رو دارد تا جایگاهش را از دی‌یونگ پس بگیرد. بوسکتس کهنه‌کار در اواخر بازی جانشین دی‌یونگ شد، اما نظر تماشاگران مشخص بود. آنها می‌خواهند دی‌یونگ هافبک دفاعی تیمشان باشد. بوسکتس همچنان می‌تواند بازیکنی تأثیرگذار باشد، اما شکست در ال‌کلاسیکو و عملکرد او در آن بازی نشان می‌دهد که استفاده از این بازیکن باید محدود باشد.
 پائو تورس
برای بازیکنی که مرتباً خبر علاقه باشگاه‌های مختلف به او به گوش می‌رسد، جالب نبود که چنین عملکردی را به نمایش بگذارد.
البته خود او که شایعه درست نمی‌کند، اما این حرف‌ها انتظارات از این بازیکن را بالا می‌برند.
تورس را یک استعداد دفاعی بزرگ می‌دانند، اما او مقابل بارسلونا مشخصاً ضعیف کار کرد.

 


Page Generated in 0.0052 sec