printlogo


کد خبر: 257773تاریخ: 1401/7/30 00:00
باز هم مسائل سیاسی را در ورزش دخالت دادند
هادی ساعی: ما کوتاهی نکردیم

هادی ساعی تأکید دارد که امور مربوط به دریافت ویزا بموقع انجام شده و فدراسیون تعللی در این رابطه نداشته است. رئیس فدراسیون تکواندو می‌گوید: «به‌عنوان اولین کشور برای دریافت ویزای مسابقات گرندپری منچستر اقدام کردیم، اما باز هم با کارشکنی ویزای ما صادر نشد. حتماً واکنش نشان خواهیم داد. پیش‌بینی این اتفاق و مشکلاتی که وجود خواهد داشت را می‌کردم و وقتی در شهریور ماه در گرندپری پاریس حضور پیدا کردم با رئیس فدراسیون جهانی و رئیس فدراسیون تکواندوی انگلیس صحبت و درخواست کردم که زودتر دعوتنامه ما را ارسال کنند. در آن مقطع گفتند که هنوز دعوتنامه برای هیچ کشوری ارسال نشده است که توضیح دادم ما برای دریافت ویزا باید به کشور ثالث برویم و برای همین زودتر دعوتنامه ما را ارسال کنید. بعد از درخواست ما، دکتر چو رئیس فدراسیون جهانی تکواندو خیلی همکاری و با رئیس فدراسیون تکواندوی انگلیس صحبت کرد و فردای آن روز (17 شهریور ماه) دعوتنامه ما را ارسال کردند. اولین کشوری بودیم که دعوتنامه حضور در مسابقات را دریافت کردیم و بلافاصله نیز برای انجام کارهای دریافت ویزا به آنکارا رفتیم. برای دریافت ویزا سه هفته زمان لازم است که ما 40 روز زودتر این کار را انجام دادیم. از آن روز نیز بیش از 10، 12 ایمیل به فدراسیون جهانی و فدراسیون تکواندوی انگلیس زدیم و حتی با وزارت امور خارجه هماهنگ کردیم که آنها نیز ورود کنند، اما متأسفانه نتیجه‌ای نگرفتیم.»
رئیس فدراسیون تکواندو همچنین می‌گوید که این مشکل فقط برای ایران نبوده است: «علاوه بر ایران، چند کشور دیگر نیز این مشکل را داشتند و حتماً ما به این موضوع اعتراض و واکنش و نامه اعتراضی به فدراسیون جهانی و فدراسیون تکواندوی انگلیس خواهیم زد. به شخصه در جامعه بین‌المللی تلاش خواهم کرد تا این اتفاق دوباره تکرار نشود و میزبانی به کشورهایی تعلق گیرد که حداقل شرایط صدور ویزای مسابقات به این مهمی را تسهیل کنند، مسابقاتی که نتیجه آن در آینده زندگی ورزشی ورزشکاران خیلی تأثیرگذار است.»
او ادامه می‌دهد: «همیشه شعار می‌دهند که ورزش باید جدا از سیاست باشد، اما باز هم مسائل سیاسی را در ورزش دخالت دادند.»
در حالی که پروسه کسب سهمیه المپیک آغاز شده است، ساعی می‌گوید: «متأسفانه این اتفاق و عدم حضور در این مسابقات کار ما را برای کسب سهمیه المپیک پاریس سخت می‌کند.»
رئیس فدراسیون تکواندو در مورد اینکه فدراسیون چه اقداماتی انجام خواهد داد تا این اتفاق تبعات منفی روی عملکرد ملی‌پوشان در آستانه مسابقات جهانی نداشته باشد، می‌گوید: «بچه‌های ما حرفه‌ای هستند و قطعاً موقعیت را درک کرده و شرایط را می‌فهمند. گرندپری منچستر می‌توانست روی روند آمادگی بازیکنان ما برای مسابقات جهانی تأثیرگذار باشد، اما مطمئناً بچه‌ها درک خواهند کرد و دیدند که ما همه تلاش خود را کردیم.»
 


Page Generated in 0.0055 sec