printlogo


کد خبر: 257772تاریخ: 1401/7/30 00:00
عدم صدور ویزای انگلیس برای تکواندوکاران ایران
توطئه جدید روباه پیر!

ایران ورزشی- اتفاقی که هفته‌ها راجع به آن صحبت شد و مسئولان فدراسیون تکواندو درباره‌اش اظهار نگرانی می‌کردند، بالاخره رخ داد. ملی‌پوشان تکواندوی ایران که پس از ماه‌ها تمرین، آماده حضور در رقابت‌های گرندپری منچستر بودند، با یک کارشکنی واضح و تلخ روبه‌رو شدند. انگلیسی‌ها با وجود پیگیری‌های فراوان فدراسیون ایران، در نهایت ویزای تکواندوکاران ایران را ندادند تا شانس حضور در سومین مرحله از رقابت‌های گرندپری از دست برود. رقابت‌هایی که امتیاز قابل توجهی را در راه رسیدن به سهمیه المپیک پاریس توزیع می‌کند اما حالا به خاطر مسائلی که کوچکترین دخلی به ورزش ندارد، از دست ملی‌پوشان ایران دور مانده است. یک کارشکنی بزرگ و عجیب. آن هم در جایی مانند ورزش که یکی از مهم‌ترین شعارهای آن، دوری از سیاست است. باور کردن آن به این سادگی نیست اما هنوز هم هستند کشورهایی نظیر انگلستان که از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و با استفاده از فضای غبارآلود این روزها، تلاش کنند تا به اهداف شوم خود برسند.
عدم صدور ویزا برای تکواندوکاران ایران برای حضور در سومین مرحله از رقابت‌های گرندپری منچستر، از آن دست اقداماتی بود که شاید فقط از کشوری مانند انگلستان بر می‌آید. رقابت‌هایی که صبح دیروز با حضور 256 تکواندوکار از 61 کشور آغاز شد اما بدون تیم ایران. تیمی که با تمام شرایط نامساعد سال‌های اخیرش، همچنان یکی از کشورهای برجسته و مدعی در این رشته به حساب می‌آید و عدم حضور در این گرندپری، یک جای خالی بزرگ در آن ایجاد کرده است.
 
دعوتنامه رسمی و حضور در سفارت
دعوتنامه رقابت‌های گرندپری برای تکواندوکاران واجد شرایط حضور، از سوی فدراسیون جهانی ارسال می‌شود. هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در سفر خود به فرانسه و در حاشیه مسابقات گردندپری پاریس، روز ۱۳ شهریورماه در جلسه‌ای که با رئیس فدراسیون جهانی داشت، از دکتر «چو» درخواست کرد با توجه به تجربیات مسابقات جهانی ۲۰۱۹، دعوتنامه تکواندوکاران ایران زودتر ارسال شود. ضمن اینکه بعد از بازگشت به تهران نیز ۲ نامه در همین خصوص به WT ارسال شد.
بر همین اساس ۱۵ شهریورماه دعوتنامه برای نمایندگان تکواندو ایران به فدراسیون ارسال شد و ۱۷ شهریورماه زمان حضور در سفارت انگلستان در کشور ترکیه برای تاریخ ۲۳ شهریورماه تعیین و نفرات اعزامی به این مسابقات از جمله تکواندوکاران، مربیان و سرپرست تیم در تاریخ تعیین شده (تیم ۲۳ شهریورماه) با حضور در سفارت این کشور در آنکارا ضمن ارائه مدارک لازم، مراحل اخذ روادید را طی کردند.
 
پیگیری‌های بی‌نتیجه
با توجه به فاصله یک ماهه از زمان تحویل مدارک به سفارت انگستان و رقابت‌های جهانی، آن هم در شرایطی که دعوتنامه رسمی هم برای ایران ارسال شده بود، واضح است که پای یک کارشکنی بزرگ در میان است.
فدراسیون ایران طی هفته‌های گذشته علی رغم پیگیری‌های متعدد به فدراسیون جهانی و همین‌طور فدراسیون انگلستان، در نهایت نتوانست ویزای ملی‌پوشان را برای حضور در این رقابت‌ها بگیرد و تکواندوکاران ایران امتیازات مهم این گرندپری را در راه کسب سهمیه المپیک پاریس از دست دادند.
در این رقابت‌ها نفر اول۶۰، نفر دوم ۳۶ و نفر اول 6/21 امتیاز را در مسیر کسب سهمیه المپیک به اندوخته‌های خود اضافه می‌کنند که البته شانس تلاش برای کسب آنها از ورزشکاران ایران گرفته شده است.
 
مقدمه‌ای برای اتفاق‌های تلخ‌تر
حرف و حدیث‌ها و البته اخبار این روزها، همگی از دسیسه‌های جدی برای ضربه‌های جدی به ورزش ایران حکایت دارد. از ماجرای بررسی کنار گذاشتن ایران از جام جهانی فوتبال که هنوز در حد حرف باقی مانده تا مشکلات متعدد تیم‌های ایران برای گرفتن ویزای کشورهای اروپایی. در این میان اگرچه اغلب تیم‌ها مانند کشتی و والیبال نشسته موفق شدند ویزای اسپانیا و بوسنی را بگیرند اما انگلیسی‌ها پا را از اهمال فراتر گذاشته و به ورزشکاران ایران ویزا ندادند. در این میان اگرچه کارشکنی‌های انگلیسی‌ها سابقه‌دار بوده و در گذشته هم چند باری اتفاق افتاده بود اما خیلی‌ها نگران همه‌گیری رفتارهای اینچنینی از سوی دیگر کشورها و به وجود آمدن مشکلات جدی برای ورزشکاران ایران هستند.
 


Page Generated in 0.0050 sec