printlogo


کد خبر: 257768تاریخ: 1401/7/30 00:00
خبر



فرنگی‌کاران از یکشنبه در اردو
استارت برای جام جهانی
اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای شرکت در مسابقات جام‌جهانی آذربایجان از روز یکشنبه آغاز می‌شود. تیم ملی کشتی فرنگی بلافاصله بعد از اتمام مسابقات جهانی 2022 بلگراد اردوی آماده‌سازی خود را با سرمربی جدیدش آغاز کرد. این تیم مسابقات کشتی زیر 23 سال جهان در اسپانیا و همچنین جام‌جهانی آذربایجان را در پیش داشت. در پایان مسابقات کشتی فرنگی امید، تمرینات تیم اعزامی به جام‌جهانی از روز یکشنبه (اول آبان) در خانه کشتی آغاز می‌شود. تیم ملی فرنگی ایران روزهای 14 و 15 آبان باید در جام‌جهانی کشتی بگیرد. شاگردان حسن رنگرز در گروه A با دو تیم ترکیه و قرقیزستان همگروه هستند و در گروه B نیز آذربایجان، صربستان و منتخب جهان حضور دارند.     


حل مشکل ویزای ملی‌پوشان والیبال نشسته
بوسنی کوتاه آمد
دبیر فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین از پیدا شدن راه حلی برای صدور ویزای ملی‌پوشان والیبال نشسته خبر داد. رقابت‌های والیبال نشسته قهرمانی جهان 13 تا 20 آبان به میزبانی بوسنی برگزار می‌شود. به همین منظور قرار است تیم‌های ملی کشورمان روز 10 آبان ماه تهران را به مقصد سارایوو ترک کنند. در روزهای گذشته صحبت‌هایی درخصوص به وجود آمدن مشکلاتی در مسیر صدور ویزای ملی‌پوشان ایران منتشر شد. همین مسأله نگرانی‌هایی را درباره احتمال عدم حضور تیم‌های ایران در این مسابقات مطرح کرد که حالا مسعود حمیدی دبیر فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین خبر از صدور روادید تیم ایران داد: «طبق هماهنگی‌هایی که صورت گرفته، قرار است ویزای اعضای تیم‌های مردان و زنان ایران از طریق سفارت بوسنی در استانبول صادر شود. به همین منظور در سه، چهار روز آینده یک نماینده از ایران به ترکیه می‌رود تا به نمایندگی از سایر اعضای تیم، ویزاها را بگیرد و این مشکل نیز برطرف شود.»


کشتی امیدهای قهرمانی جهان
قهرمانی آزاد سخت شد
در رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان، شرایط برای آزادکاران چندان مساعد نیست.
تیم ملی کشتی آزاد زیر 23 ساله‌ها در روز نخست 4 نماینده در 5 وزن داشت که از این جمع هم یک نفر حذف شد و یک نفر هم با شکست مقابل رقیبش در انتظار رسیدن حریف به فینال است. امیرمحمد یزدانی و امیرعلی آذرپیرا با شکست رقبای خود راهی نیمه نهایی شدند، احمد محمدنژاد جوان حذف شد و کیان محمودجانلو هم به گروه بازنده‌ها رفت.
پیش از این محمد نخودی هم به دلیل برخورد با قرعه نحس از جدول حذف شده بود. به این ترتیب در 5 وزن اول هم دو حذفی روی دست تیم ملی کشتی آزاد ماند. شاید با این دو حذفی کار برای قهرمانی تیم ایران هم بسیار سخت‌تر از قبل شود.
البته در غیاب روس‌ها بعید است که این تیم کار دشواری داشته باشد.

 


Page Generated in 0.0050 sec