printlogo


کد خبر: 257766تاریخ: 1401/7/30 00:00
نقره آسیایی در بحرین به دلم نچسبید
علی داودی: روی مدال جهانی و سهمیه المپیک تمرکز کردم

رضا عباسپور
روزنامه نگار


بعد از کسب مدال ارزشمند نقره در بازی‌های المپیک 2021 توکیو، علی داودی ملی‌پوش فوق‌سنگین وزنه‌برداری ایران بخاطر آسیب‌دیدگی و تحت درمان قرار گرفتن، مدت زمان زیادی قید حضور در مسابقات مختلف را زد و تمرکزش را فقط روی درمان دردهای کهنه خود معطوف کرد. داودی نماینده فوق‌سنگین وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های آسیایی بحرین، اگرچه در یکضرب عملکرد قابل قبولی نداشت، اما در دوضرب با مهار وزنه 243 کیلوگرم، امیدوارکننده روی تخته ظاهر شد. او با ثبت وزنه‌های 195 کیلوگرم در یکضرب، 243 کیلوگرم دوضرب و مجموع 438 کیلوگرم بعد از «گورمیناسیان» وزنه‌بردار قدرتمند و ارمنستانی الاصل تیم بحرین که قهرمان شد، به عنوان نایب قهرمانی آسیا رسید، اما کادرفنی را متقاعد کرد برای بازگشت به اوج در مسیر کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس برنامه و انگیزه فراوانی دارد.
 
عملکردم در یکضرب ضعیف بود
علی داودی در خصوص عملکردش در حرکت یکضرب رقابت‌های آسیایی بحرین در دسته فوق‌سنگین تأکید دارد: «بدون هیچ توجیهی باید بگویم که عملکردم در حرکت یکضرب آن هم برای وزنه‌برداری که مدعی کسب سکوهای قهرمانی در دسته فوق‌سنگین و سهمیه المپیک 2024 است قابل قبول نبود. من توانایی مهار وزنه‌هایی به مراتب سنگین‌تر از 195 کیلوگرم که در بحرین ثبت کردم را دارم. اما به نظرم مقداری ضعف تکنیکی و مقداری هم دور بودن طولانی مدت از میادین معتبر بین‌المللی مزید برعلت شد تا نتوانم آنطور که باید روی تخته مسابقه ظاهر شوم و با رقیب قدرتمند ارمنستانی‌الاصل تیم بحرین که به تازگی تغییر تابعیت داده و به تیم ملی بحرین پیوسته رقابت کنم. من بعد از المپیک توکیو آسیب‌دیدگی‌های زیادی داشتم که در بدنم کهنه شده بود و بخاطر فشردگی مسابقه و اردوهای تمرینی مختلف فرصت درمانش را پیدا نکرده بودم. به همین دلیل مجبور شدم بعد از المپیک زمان نسبتاً طولانی را به درمان دردهایم اختصاص داده تا به شرایط آمادگی ایده‌ال برگردم. اما به هیچ‌وجه دنبال بهانه‌جویی و توجیه نبودم و نیستم. به هر حال خودم می‌پذیرم که عملکردم در حرکت یکضرب رقابت‌های آسیایی ضعیف بود و خب باعث شد برای رسیدن به سکوی قهرمانی از کورس رقابت با میناسیان عقب بمانم. اما مطمئن باشید در اردوهای آتی و در مسیر رقابت‌های جهانی 2022 کلمبیا این نقیصه را جبران می‌کنم و با آمادگی بهتر و رکوردهایی بالاتر در مسابقات بعدی اگر دوبنده تیم ملی قسمتم شد وزنه می‌زنم.»
 
نایب قهرمانی خیلی به دلم نچسبید
ملی‌پوش فوق‌سنگین و خوش‌آتیه تیم ملی وزنه‌برداری ایران با بیان این مطلب که خیلی از نتیجه‌ای که در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا کسب کرده راضی نیست، می‌گوید: «اگرچه من بعد از مدت زمان طولانی فاصله گرفتن از تمرین و رقابت‌های مختلف بین‌المللی برای وزنه زدن در مسابقات قهرمانی آسیا به اردو برگشتم و در بحرین هم با کسب دو نشان نقره یکضرب و مجموع و مدال طلای دوضرب دست خالی برنگشتم اما در کل روی تخته مسابقه و در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا آن علی داودی که توقع داشتم نبودم. من توانمندی‌های رکوردی و قدرت خودم را می‌دانم، به همین دلیل تأکید دارم، سکوی نایب قهرمانی و مدال نقره قهرمانی آسیا خیلی به دلم نچسبید اما قول می‌دهم، روز به روز شرایط آمادگی‌ و رکوردی‌ام با تمرین و تلاش بیشتر، بهتر و باکیفیت‌تر از قبل شود. برنامه، تمرکز و هدف اصلی‌ام روی کسب سهمیه بازی‌های المپیک 2024 پاریس و رسیدن به یک مدال خوشرنگ در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان در مسابقات جهانی کلمبیا ‌است. البته اگر در این مسیر افتخار کسب دوبنده تیم ملی و حضور در مسابقات مهم آتی را داشته باشم.»

ZOOM

علی داودی ملی‌پوش دسته فوق‌سنگین   برای کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس باید در تورنمنت‌های گزینشی المپیک حضوری درخشان داشته باشد. یکی از این تورنمنت ها رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی‌ 2022 جهان در کلمبیا است. این رقابت سخت با لاشا تالاخادزه غول دست نیافتنی گرجستانی‌ها، گورمیناسیان فوق‌سنگین تغییر تابعیت داده تیم بحرین و احتمالا با الکسی لوچف روس و است؛رقابتی که برای کسب موفقیت در آن داودی چاره‌ای جز تقویت و ارتقای رکوردش  ندارد.

 


Page Generated in 0.0061 sec