printlogo


کد خبر: 257759تاریخ: 1401/7/30 00:00
2 امتیاز و دومی باهم پرید
استقلال پشت صخره رحمتی


مهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق استقلال در قامت سرمربی آلومینیوم اراک بار دیگر به ورزشگاه آزادی آمده بود تا شایستگی‌های خودش در این عرصه را به نمایش بگذارد. او با تیمی کم‌بضاعت که از بازیکنان گرانقیمتی سود نمی‌برد توانست یک نیمه در مقابل استقلال نمایش امیدوارکننده‌ای را به اجرا بگذارد.
تیم او که اغلب فوتبالی بسته را در دستور کار قرار داده بود، در عین حال نیم‌نگاهی به ضدحملات نیز داشت تا بتواند از سمت چپ دفاع استقلال که آسیب‌پذیرتر بود و ناهماهنگی‌های مشهودی میان سلمانی و غلامی به چشم می‌خورد، نفوذ کند. اراکی‌ها یک بار در دقیقه 16 توسط مهاجم سیه‌چرده و بلندقامت خود یوئل دروازه استقلال را تهدید کردند و بار دیگر توسط آزادی که روزگاری پیراهن استقلال را به تن می‌کرد در دقیقه 28 حسینی را به زحمت انداختند. این حملات آلومینیوم را در ظاهر تیمی نشان می‌داد که قصد دارد با امتیاز تهران را به مقصد خانه ترک کند اما استقلال با وجود نمایشی نه‌چندان با طراوت در نیمه اول فرصت‌هایی را پدید آورد. بارز‌ترین موقعیتی که آبی‌ها به وجود آورند، حرکت انفرادی قایدی از جناح راست دفاعی آلومینیوم بود که با شوتی غیرمنتظره همراه شد که در نهایت با فاصله بسیار اندکی از کنار تیر عمودی اوت شد. در واقع این مهم‌ترین موقعیت نیمه اول هم به شمار می‌رفت که دقیقه 44 خلق شد اما در نهایت تلاش دو تیم به رغم دقایق قابل توجهی که برای وقت‌های اضافه لحاظ شد با تساوی به پایان رسید و دو تیم امتیازات را در این نیمه  تقسیم کردند.
در نیمه دوم استقلال با هجوم‌های بیشتر وارد میدان شد تا از امتیاز بازی خانگی نهایت بهره را ببرد و با پیروزی میدان را ترک کند. دقیقه 70 محمد محبی که در عطش به ثمر رساندن گل به سر می‌برد شوت محکمی را به سمت دروازه شلیک کرد که پورحمیدی با واکنشی مناسب مانع از گلزنی این بازیکن شد.
مهدی قایدی یک دقیقه بعد از سمت راست دفاعی آلومینیوم با شوتی سنگین‌تر دروازه آلومینیوم را هدف قرار داد که پورحمیدی باز هم ناجی تیمش بود. این دو موقعیت نشان داد که استقلال در نیمه دوم تیم بهتری است و هرگز دوست ندارد دستش از رسیدن به امتیاز کامل این بازی کوتاه شود. استقلال پیوسته حمله می‌کرد و تعویض‌ها نیز در راستای رسیدن به پیروزی انجام شد. ارسلان مطهری، یکی از همین تعویض‌ها در دقیقه 83 در داخل محوطه جریمه حریف صاحب موقعیت شد و با یک چرخش سریع بدن، توپ را به سمت دروازه شلیک کرد که پورحمیدی بهتر از دو بار قبل توانست این موقعیت را هم خنثی کند تا عملاً به مرد اول این بازی تبدیل شود. بعد از این موقعیت‌سوزی اسماعیل شریفات در دقیقه 85 بر اثر یک سهل‌انگاری اخراج شد تا استقلال در موقعیت بهتری برای کسب پیروزی در این میدان قرار بگیرد و احتمالا بتواند تیم 10 نفره مهدی رحمتی را شکست دهد اما انگار که آلومینیوم بعد از این تعویض تکلیف خود را بهتر از دقایق گذشته بداند، با ارائه یک تاکتیک کاملاً دفاعی استقلال را به کلی از رسیدن به موقعیت‌های تازه محروم کرد تا در شرایطی که نزدیک به 10 دقیقه 10 نفره بود بتواند بازی را بخوبی کنترل کند و در نهایت با یک امتیاز شیرین تهران را به مقصد اراک ترک کند. البته در دقایق پایانی این بازی داور ناچار شد به بازیکنان و مربیان دو طرف کارت‌هایی را نشان بدهد اما این اتفاقات هرگز سبب نشد که آبی‌ها به آنچه می‌خواهند دست یابند و برنده از این میدان خارج شود. میدانی که اگر با پیروزی آبی‌ها خاتمه می‌یافت لااقل ساپینتو و شاگردانش را هم امتیاز با پرسپولیس در رتبه دوم حفظ می‌کرد اما در نهایت استقلال جایگاه دومی را هم به گل‌گهر داد. بدون شک اگر ساپینتو می‌خواهد با استقلال به موفقیت دست یابد، ادامه راه با این فرمان هرگز او را به خواسته‌اش نخواهد رساند و این تساوی برای او کمتر از باخت
نیست.
 


Page Generated in 0.0037 sec