printlogo


کد خبر: 257754تاریخ: 1401/7/30 00:00
این همه توقع از تیم ملی منطقی نیست
مرفاوی: استقلال باید ثبات مدیریتی داشته باشد

صمد مرفاوی پیشکسوت باشگاه استقلال درباره انتظاراتی که بابت صعود تیم ملی از مرحله گروهی شکل گرفته ، می‌گوید: «برای من جای تعجب دارد که اندازه توقع از تیم ملی ایجاد شده است. نمی‌دانم ما چند بار از مرحله گروهی جام جهانی صعود کردیم که حالا چنین توقعاتی وجود دارد؟ اگر برخی معتقدند که نسل کنونی فوتبال ایران بهترین هستند که باید گفت در گذشته هم ما نسل‌های بسیار خوبی داشتیم که حتی موفق به صعود به جام جهانی هم نشدیم. فضای جام جهانی کاملاً متفاوت است و اینکه تصور کنیم تیم‌ها برای باختن به جام جهانی می‌آیند سخت در اشتباهیم. هیچ تیمی دوست ندارد در چنین آوردگاه مهمی شکست بخورد. همه می‌خواهد آبروداری کنند. حتی ضعیف‌ترین تیم‌هایی که به جام جهانی آمده‌اند.»
مرفاوی درباره اینکه گفته می‌شود تیم‌های انگلیس و امریکا در شرایط کنونی وضعیت مناسبی از لحاظ فنی ندارند ، گفت: «اینها پیش‌بینی است و نمی‌شود با چنین تفکری تیم ملی را به جام جهانی فرستاد. کی‌روش مربی باتجربه‌ای است و اگر به صحبت‌های او دقت کنید او هیچ‌وقت تضمینی برای صعود نمی‌دهد، چون فضای جام جهانی را می‌شناسد. ما قطعاً بازیکنان و مربیان بزرگی در تیم ملی فوتبال ایران داریم و مردم نیز دوست دارند یک بار در تاریخ جام جهانی طعم شیرین صعود را بچشند، اما اگر صعود نکردیم باید چه کنیم؟ باید دست روی دست بگذاریم و غصه بخوریم یا این بچه‌ها را شماتت کنیم؟ این همه توقعی که ایجاد شده بار سنگینی را روی دوش بازیکنان ما بخصوص ستاره‌ها قرار داده است. باید از این فضا دوری کنیم».
مرفاوی که با تیم جوانان ایران اخیراً نتایج بسیار خوبی در آسیای میانه گرفته به تغییرات مدیریتی استقلال نیز اشاره دارد: «استقلال همیشه محل رفت و آمد مدیران است، اما این آخری خیلی شوکه کننده بود و شبانه مدیرعامل استقلال را تغییر دادند. کسی نفهمید دلیل چه بود که آجورلو رفت و فتح‌الله‌زاده آمد. این تغییرات آنی نگران‌کننده است و بیم آن می‌رود که درآینده نیز دوباره همین سبک تغییر را در استقلال شاهد باشیم و به یکباره مدیریت عوض شود. به طور کلی من با تحولات این شکلی موافق نیستم و اعتقاد دارم باشگاه باید ثبات داشته باشد».
پیشکسوت استقلال پیرامون احتمال موفقیت استقلال در لیگ جاری نیز این جملات را به زبان آورد: «استقلال می‌توانست با امتیازات بیشتری در صدر باشد، اما این اتفاق نیفتاده است. من از ابتدای فصل نگران عصبانیت ساپینتو لب خط بودم که در نهایت این مسأله برای استقلال دردسرساز شد. امیدوارم دیگر شاهد اتفاقات قبلی از سوی سرمربی استقلال نباشیم. به نظر من اگر روی تیم تمرکز کافی شود، استقلال ظرفیت قهرمانی در لیگ جاری را هم دارد».

 


Page Generated in 0.0054 sec