printlogo


کد خبر: 257753تاریخ: 1401/7/30 00:00
بیانیه آقای مدیر سرشار از بی‌اعتنایی
آجورلو به ابهامات پاسخ نداد!

مصطفی آجورلو، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال پیامی را منتشر کرده که در آن هیچ اثری از شفاف‌سازی بابت دلیل جدایی‌اش از باشگاه استقلال وجود ندارد. او با تأخیر چند روزه متنی را از طریق صفحه شخصی خود در اختیار عموم قرار داده که تنها به برخی مسائل کلی اشاره شده است.
در این پیام مدیرعامل سابق استقلال بدون اینکه توضیحی درباره ابهامات مالی اخیر که گفته می‌شود مشکلاتی را برای مدیران جدید ایجاد کرده، نداده است.
او در عین حال در متن منتسب به خود مدعی شده در راه ساختن یک باشگاه حرفه‌ای قدم برداشته که با وجود قهرمانی استقلال در دوران مدیریت او، اما هیچ نشانه‌ای از حرفه‌ای‌گری در عملکرد باشگاه استقلال در زمان مدیریتش دیده نشده است؛ همین که آجورلو نتوانست تعامل مناسبی را با سازمان لیگ و صداوسیما به وجود آورد تا این اندازه حاشیه گریبان باشگاه را نگیرد، خود نشان دهنده تصمیم‌های نامناسب مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در دوران صدارتش بر صندلی مدیرعاملی این باشگاه است.
بدون شک اگر آجورلو در این موارد قدری با ملاطفت و سیاستمداری بیشتری حرکت می‌کرد نه تنها باشگاه استقلال را وارد چالش بزرگ با سازمان لیگ نمی‌کرد بلکه مدیران کنونی نیز ناچار نبودند دائماً با درخواست‌های سازمان لیگ درباره پرداخت بدهی‌های کلان مواجه باشند که بعید است به این سادگی تأمین شود.
بعد از ورود فتح‌الله‌زاده به باشگاه استقلال سازمان لیگ در تماسی که با وی داشته خواستار دریافت مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان شده است. سازمان لیگ مدعی است که در زمان آجورلو باید این عدد پرداخت می‌شد و حالا مدیران جدید باید این بدهی را پرداخت کنند.
در این شرایط که همگان نگران ادامه همکاری باشگاه استقلال با سازمان لیگ هستند، بهتر بود که آجورلو درباره این دعوا‌های دامنه‌دار که برای استقلال مصایب بزرگی را به وجود آورد و هیچ نتیجه مطلوبی به همراه نداشته، توضیح می‌داد. اینکه از نگاه او ساختن یک باشگاه حرفه‌ای به این معنا است که توضیحی درباره پرداخت نکردن بدهی به سازمان لیگ ارائه نکرد (بدهی که سازمان لیگ اعلام کرده حقوق همه باشگاه‌های لیگ برتری است) نشان می‌دهد آقای مدیر بیش از آنکه نگاهی حرفه‌ای به مدیریت در چنین باشگاهی داشته باشد، خود رأیی و نوعی پنهان کاری را در دستور کار خود قرار داده است.
مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در دوران مدیریتش بر باشگاه استقلال البته با سؤالات بدون پاسخ مانده دیگری هم مواجه بود. برای مثال بار‌ها از او سؤال شد که درباره پست کاری برادر‌زاده‌اش سعید آجورلو لااقل به هواداران این باشگاه توضیح بدهد و صراحتاً اعلام کند که آجورلوی کوچک در چارت باشگاه استقلال صاحب چه سمتی است که در نشست مذاکره با سرمربی خارجی حاضر می‌شود، اما مدیرعامل سابق استقلال این سؤال را هم بی‌پاسخ گذاشت و بدون اینکه اعتنایی به این درخواست‌ها داشته باشد، باشگاه استقلال را ترک کرد.
البته آجورلو در نامه کوتاهش مدعی شده در آینده درباره برخی مسائل با هواداران گفت‌و‌گو خواهد کرد که همین موضوع هم محل بحث است که چرا او روشنگری درباره چرا‌های بسیاری که در دوران مدیریتش به جا مانده را به آینده پاس داده است؟!
آنچه مسلم است در شرایط کنونی آرامش استقلال از همه چیز مهم‌تر است که آجورلو نیز به آن تأکید کرده، اما پاسخ دادن به ابهامات مالی و برخی مسائل دیگر هرگز ارتباطی به مسائل فنی امروز استقلال نخواهد داشت و مجموعه بازیکنان و مربیان راه خود را می‌روند و هیچ دلیل منطقی پشت این مسأله وجود ندارد که سؤالات متعدد درباره دوران کاری را بی‌پاسخ رها کرد.
به هرحال از مدیری که با هیاهوی بسیار گام به محیط استقلال گذاشت و آن جشن بزرگ را با برخی پیشکسوتان باشگاه استقلال برپا کرد و در آن مراسم وعده‌هایی همچون ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی برای پیشکسوتان را داد، انتظار می‌رفت دست‌کم درباره همان موارد ادعایی جشن ابتدای فصل بیست و یکم حرف بزند و بگوید به جز قهرمانی استقلال که جامه عمل پوشانده شد چرا دیگر موارد هرگز به سرانجام نرسید؟!

ZOOM
رضایت فتح‌الله‌زاده از سفر کیش

علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال رضایت خود را از سفر به کیش برای فراهم کردن مقدمات خصوصی‌سازی بیان کرده است: «سفر بسیار خوب و پرباری همراه با تعدادی از مسئولان باشگاه داشتیم و جلسات خوبی برگزار شد از جمله صحبت‌های بسیار کارگشا و مثبتی با آقای دکتر قربان‌زاده ریاست محترم سازمان خصوصی‌سازی و همچنین جلسات دیگری که در راستای بهبود کار باشگاه بوده و توضیحات آنها بزودی اعلام می‌شود. با وجود این که در سفر کاری بودم اما از پیگیری تیم و روند آماده‌سازی برای مسابقه روز جمعه هم غافل نبودم. طبق صحبت با سرمربی محترم، پس از مسابقه در اولین فرصت کنار تیم خواهم بود و از نزدیک با کادر فنی و بازیکنان صحبت می‌کنم.»


Page Generated in 0.0057 sec