printlogo


کد خبر: 257749تاریخ: 1401/7/30 00:00
یادداشت

علی جوادی
روزنامه نگار


چرا مردم را نامحرم می‌دانید؟


کریمی عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال به تلویزیون رفت و 2 جمله کلیدی گفت: «1- تبلیغات محیطی به‌دلیل عدم همکاری سازمان لیگ شکست خورد 2- آجورلو دلیل برکناری‌اش را می‌داند.»
این دو جمله موجب می‌شود همه از خود بپرسند آجورلو چرا آمد و چرا رفت؟ اگر قرار بود پروژه تبلیغات محیطی به همکاری سازمان لیگ وابسته باشد چرا از اول بنای جنگ با سازمان لیگ را گذاشتید و وقتی قرار بود همکاری سازمان لیگ، شرط موفقیت باشد چرا راهش انداختید؟
و نکته مهم‌تر اینکه چرا فقط باید شما و آجورلو، دلیل برکناری را بدانید؟ برای شما همین بس است که اعضای هیأت مدیره و مدیره عامل سابق دلیل برکناری را بدانند؟ از نظر شما، مردم و هواداران کوچکترین حق و سهمی برای اطلاع از حقیقت ندارند؟
چرا مردم اینقدر بیگانه انگاشته می‌شوند؟ درست مانند رفتن مهدی تاج و دلیل شگفت‌انگیز بازگشتش. چرا وقتی می‌دانید فوتبال تنها دلخوشی باقی‌مانده برای مردم است، تا این حد آزارشان می‌دهید؟
چرا باید دایره انتخاب مجمع فدراسیون فوتبال را آنقدر محدود کنید که اعضا بین گزینه‌های بد و بدتر گرفتار شوند؟
 چرا مردم نباید اتفاقات پس پرده را بدانند که چرا مدیران می‌آیند و دلیل برکناری‌شان چیست؟ با مردم صادقانه حرف بزنید که چرا مهدی تاج خسته از مشکل قلبی، به یکباره توان خدمت پیدا می‌کند و مهدی محمدنبی که عزم خود را برای ریاست جزم کرده بود با کدام معامله پس پرده به نایب رئیسی رضایت می‌دهد؟
عزیزان، دلیل جدا شدن مردم از مدیران ورزش، گمشده بزرگی به‌نام صداقت است.

لیگ، فوتبال و مدیران توانای ما

دو نکته برجسته در مورد اتفاقات روزهای اخیر وجود دارد که باید به آن توجه کنیم:
1- مهدی محمد نبی درباره پروژه عجیب خبرسازی درباره حذف تیم ملی ایران از جام جهانی گفت، از قدرت ایران در دو بازی تدارکاتی اخیر ترسیده، کم آورده و به این موضوع روی آورده‌اند.
مشخص نیست چرا مدیران فوتبال ما یک بار تلاش نمی‌کنند با مردم محترمانه حرف بزنند؟ مگر آرژانتین 2014 و اسپانیای ضعیف شده 2018 از ما ترسیدند؟ چرا باید انگلیس و امریکا از رویارویی با تیم ملی ایران بترسند؟  پروژه‌ای که برای حذف تیم ملی از جام جهانی طراحی شده، برنامه‌ پشت خود دارد و ضرورت دارد برنامه‌ای متناسب برای خنثی‌سازی آن بریزیم نه آنکه چنین حرف‌هایی بزنیم.
2- هر بیننده‌ای بازی سپاهان – تراکتور را دید از تماشای یک فوتبال مدرن لذت برد. دو مربی با کلاس خارجی دو تیم خوب ساختند که از دیدن تقابل تیم‌های‌شان لذت بردیم. این فوتبال را با هیچ متر و معیاری نمی‌توان بد دانست همانطور که نمی‌شود توجیه مربیانی را پذیرفت که در هر پست دو بازیکن عالی دارند و باز هم برای بد بازی کردن تیم‌شان بهانه می‌آورند. کاش مربیانی که برای نبود شادابی در نمایش تیم‌شان هزار دلیل می‌آورند، یک بار اشتباهات و ضعف‌شان را می‌پذیرفتند.


 


Page Generated in 0.0051 sec