printlogo


کد خبر: 257747تاریخ: 1401/7/30 00:00
برآورد فهرست اولیه تیم ملی برای جام‌جهانی
از نام‌های آشنا تا مسافران غیرمنتظره

دیروز مهلت فیفا برای ارسال فهرست اولیه تیم‌ها برای جام جهانی به پایان رسید. این فهرست معمولاً رسانه‌ای نمی‌شود، ولی تیم‌ها باید اسامی نهایی را از جمع بازیکنان این فهرست انتخاب کنند. اضافه کردن نفرات جدید فقط در موارد استثنایی انجام می‌شود و منوط به تأیید فیفا است، به همین خاطر مربیان سعی می‌کنند با در نظر گرفتن مصدومیت‌ها یا حوادث احتمالی برای هر پست چند بازیکن اضافه را در نظر بگیرند.
کی‌روش زمان زیادی برای بررسی نداشت، ولی در اردوی اتریش و مینی‌کمپ‌ها توانست حدود 40 بازیکن را ارزیابی کند. مربی پرتغالی به خاطر همین کمبود زمان بیشتر سراغ بازیکنانی رفت که از قبل شناخت کافی از آنها داشت و در کنار آن چند بازیکن جوان و مستعد را هم زیر نظر گرفت. البته یکی از خبرگزاری‌ها دیروز نوشت که کی‌روش می‌خواهد برای فهرست اولیه‌ فقط 33 بازیکن را معرفی کند، ولی بعید است که مربی باتجربه پرتغالی چنین ریسکی کند و از حداکثر ظرفیتش استفاده خواهد کرد.
حدود 15 تا 20 بازیکن فهرست نهایی تیم ملی مشخص است، ولی با توجه به اینکه کی‌روش می‌تواند 26 بازیکن به قطر ببرد، هنوز تعدادی از بازیکنان شانس دارند که در لحظه آخر مسافر جام‌جهانی شوند.
برای پست دروازه‌بان علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، حسین حسینی، پیام نیازمند و محمدرضا اخباری در اردوهای اخیر دعوت شده‌اند و انتظار می‌رود که در فهرست اولیه حاضر باشند.
در خط دفاع این بازیکنان در اردوها حاضر بوده‌اند: شجاع خلیل‌زاده، مجید حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی شیری، رامین رضاییان، صالح حردانی، میلاد محمدی، ابوالفضل جلالی، احسان حاج‌صفی، امید نورافکن، عارف آقاسی، آرمین سهرابیان، صادق محرمی و سامان فلاح.
هافبک‌های حاضر در اردوهای اخیر شامل این بازیکنان بوده‌اند: امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، وحید امیری، میلاد سرلک، علیرضا جهانبخش، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، یاسین سلمانی، رضا اسدی، مهدی حسینی، محمد خدابنده‌لو، سعید صادقی، سامان قدوس، احمد نوراللهی، علی قلی‌زاده و علی کریمی.
در خط حمله هم به این نام‌ها می‌رسیم: مهدی طارمی، سردار آزمون، کریم انصاری فرد، مهدی ترابی، محمد محبی، مهدی قایدی و اللهیار صیادمنش.
نفرات انگشت‌شماری ممکن است علاوه بر نفرات حاضر در این اردوها در فهرست اولیه تیم ملی قرار بگیرند. امیرحسین حسین‌زاده هفته‌های اول لیگ بلژیک را به‌دلیل مشکلات اداری انتقالش از دست داد، ولی در دو هفته گذشته نمایش خوبی با شارلروا داشته و ممکن است کی‌روش نام او را به فهرست اضافه کند. او در اواخر حضور اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شد و حتی در بازی برگشت مقابل کره‌جنوبی هم برای دقایقی بازی کرد، ولی ماجراهای انتقالش به لیگ بلژیک، او را از چرخه تیم ملی دور کرد.
کاوه رضایی هم شروع لیگ را به خاطر به بن‌بست رسیدن انتقالش به استقلال و مصدومیت جزئی بعد از انتقال به تراکتور از دست داد، ولی او در برابر سپاهان گل زیبایی زد تا نشان دهد آماده است؛ مهاجمی که کی‌روش در دوره قبلی حضورش در تیم ملی هم به او علاقه‌مند بود.
 


Page Generated in 0.0059 sec