printlogo


کد خبر: 257734تاریخ: 1401/7/28 00:00
تغییر استراتژی احتمالی یحیی برای خلق بیشتر موقعیت در انزلی
از تغییر سیستم تا جابه‌جایی نفرات؛ زوج لوکادیا- دیاباته را می‌بینیم؟

گفته می‌شود یحیی گل‌محمدی قصد دارد برای بازی امروز شرایط تیمش را به گونه‌ای تغییر بدهد که هم موقعیت گل بیشتری بسازد هم راحت‌تر گل بزند و برنده شود. شرایط پرسپولیس در خط میانی اصلاً خوب نیست و با وجود بهره بردن از بهترین و خلاق‌ترین هافبک‌ها، تیم یحیی خیل سخت موقعیت می‌سازد و طبیعتاً برای بردن و ایجاد فاصله با حریفانش زجر زیادی می‌کشد.
هر چند پرسپولیس در هفته‌ای که گذشت همچنان با مشکل زمین تمرین دست و پنجه نرم کرد و شاید در مقوله فنی گل‌محمدی و همکارانش نتوانسته باشند تغییراتی در کیفیت تیم‌شان ارائه کنند اما اینکه گفته شده یحیی دنبال تغییراتی در این بازی است می‌تواند شرایط تیمش را در انزلی دچار تغییر کند.
پرسپولیس در تمام بازی‌های قبلی با سیستم 1-3-2-4 به میدان رفته در حالی که طی دو فصل و نیم گذشته که گل‌محمدی هدایت فنی سرخ‌ها را برعهده داشته با دو مهاجم نوک به میدان رفته است. یحیی این تغییر سیستم را از این جهت صورت داد تا غیر از کانال‌های کناری از مرکز زمین هم موقعیت‌سازی کند اما نقشه او عملی نشد و نه در مرکز نه در کناره‌ها شرایط خوب پیش نرفت.
طی یکی دو روز گذشته درباره آمادگی شیخ دیاباته در تمرینات شنیده‌ایم و حالا این احتمال ایجاد شده که یحیی در انزلی با زوج پرطرفدار و خارجی خود دیاباته – لوکادیا به میدان برود و برای اولین بار خط حمله آتشین خود را از ابتدای بازی شکل دهد.
البته مشکل اصلی پرسپولیس در خط حمله نیست چرا که مشکل عدم خلق موقعیت کافی از خط میانی نشأت می‌گیرد. در این بین برخی به افت سروش رفیعی و مهدی ترابی و البته معمولی بودن سعید صادقی سه بازیکن اصلی و ثابت تیم در 9 بازی گذشته اشاره کردند و اگر قرار به تغییر باشد، گل‌محمدی باید برخی از این بازیکنان را بیرون بگذارد و به نفرات دیگری میدان دهد.
اگر قرار به تغییر سیستم باشد از بین کمال کامیابی‌نیا و سینا اسدبیگی شاید یکی بیرون بنشیند و مثلاً زوج کمال – سروش را در مرکز زمین ببینیم و حتی بعید نیست امید عالیشاه جای ترابی یا صادقی را در کناره‌ها بگیرد. همچنین احتمال استفاده از وحید امیری در پست هافبک چپ هم هست که در این صورت علی نعمتی دوباره در دفاع چپ فیکس خواهد شد.


Page Generated in 0.0058 sec