printlogo


کد خبر: 257733تاریخ: 1401/7/28 00:00
ملوان – پرسپولیس
بدون تماشاگر اما جذاب دیدار پرسپولیسی‌ها در سن‌سیروس



ایستگاه دهم یعنی رسیده‌ایم به یک سوم فصل. اینجا جایی است که مشخص می‌شود پرسپولیس یحیی واقعاً مدعی است یا نه و آن دو هفته نتیجه نگرفتن مقابل تراکتور و سپاهان را می‌شود به حساب اتفاقات حاشیه‌ای  و نوسانات فنی معمول گذاشت یا خیر.
ایستگاه دهم یعنی نقطه پایانی یک‌سوم ابتدایی فصل. جایی که پرسپولیس باید حداقل به امتیاز 20 رسیده باشد تا بتوان به مجموعه پرستاره فعلی به چشم یک مدعی نگاه کرد. پرسپولیس صدر جدول را به سختی پس گرفت و حالا مأموریت یحیی و شاگردانش این خواهد بود که به هیچ وجه آن را از دست ندهند.
تیم یحیی خوب بازی نمی‌کند، کم موقعیت می‌سازد و کم گل می‌زند اما در عوض خیلی سخت گل می‌خورد، تا الان توانسته 18 امتیاز جمع کند و در رقابتی پایاپای با استقلال در صدر جدول قرار بگیرد. پیش‌بینی می‌شود ملوان حریف ساده‌ای برای تیم پرمهره پرسپولیس باشد. تیمی که از دسته اول به لیگ برتر آمده ، تنها در یک بازی برنده شده و از 8 بازی 5 امتیاز گرفته تا در رده ماقبل آخر قرار بگیرد. تیم مازیار زارع پر از بازیکنان جوان و گمنام است و شاید تنها سه یا چهار بازیکنش سابقه خوبی در لیگ برتر داشته باشند که از بین آنها یکی هم (اکبر ایمانی) به بازی امروز نمی‌رسد.
ملوان هفته قبل به هوادار باخت و اوضاع خوشی در جدول ندارد اما با یک بازی کمتر می‌تواند امیدوار باشد چنانچه یقه پرسپولیس را بگیرد در هفته باقی‌مانده تا تعطیلات نتیجه خوبی بگیرد و برای مسابقات بعد از جام جهانی شرایط بهتری پیدا کند.
پرسپولیس بدون میلاد سرلک و حامد پاکدل ، بقیه نیروهای تدافعی و تهاجمی خود را در اختیار دارد و روی کاغذ شانس زیادی برای پیروزی در این مسابقه خواهد داشت اما بازی در انزلی حتی در ورزشگاه بدون تماشاگر کار آسانی نیست و این نکته‌ای است که یحیی هم به آن اشاره کرده است. یحیی همچنین بهانه این را دارد که تیمش مثل هفته‌های گذشته خوب تمرین نکرده چرا که زمین تمرینی خوبی در اختیار نداشته است اما گوش هواداران به این حرف‌ها بدهکار نیست و همه از این بازی حتی اگر خارج از خانه باشد برد می‌خواهند.
ملوان در فاز دفاع شرایط خوبی نداشته. آنها در هر 8 بازی انجام داده‌شان گل خورده‌اند اما پرسپولیس از 9 مسابقه در 6 بازی کلین‌شیت کرده است. گل خورده پرسپولیس در مقایسه با ملوان قابل مقایسه نیست (3 به 11) اما در خط حمله اوضاع زیاد فرق نمی‌کند و پرسپولیس با وجود بهره بردن از کلی هافبک درخشان و مهاجم میلیون دلاری فقط سه گل بیشتر از ملوان زده (9 به 6).
پرسپولیس به طور میانگین در هر بازی 4/8 شوت به سمت دروازه حریفان زده اما نکته جالب اینکه آمار ملوان از تیم یحیی در این آیتم بهتر است. آنها عدد میانگین 4/9 شوت را ثبت کرده‌اند. البته 4/2 شوت پرسپولیس در چارچوب بوده و آمار ملوان در این زمینه 3/2 است. در فاز دفاعی هم که مشخصاً وضعیت پرسپولیس بهتر است و این را می‌شود در آمار میانگین آمار شوت مواجه شده فهمید (8/8 به 3/10). در میانگین نرخ تبدیل شوت به گل هم وضعیت پرسپولیس بهتر است (8/11 به 8) اما تیم مازیار به مدد نیروی جوانی ظاهراً فیزیکی‌تر به نظر می‌رسد چرا که در آیتم نبردهای موفق دفاعی میانگین بهتری دارد (9/63 به 8/67).
در مالکیت توپ پرسپولیس با میانگین 8/58 درصد بهترین تیم لیگ است و شرایط متفاوتی با ملوان دارد که آمار 6/46 را ثبت کرده است. طبیعتاً میانگین تعداد پاس دو تیم (4/522 به 4/409) و دقت پاس دو مجموعه (83 به 9/74) قابل مقایسه نیست. پرسپولیس در نبرد هوایی موفق از ملوان پایین‌تر است (8/16 به 3/17). انزلی‌چی‌ها در تکل موفق هم میانگین بالاتری دارند (9/12 به 15). در فاز تکنیکی با این همه بازیکن خلاق باید پرسپولیس تیم بهتری باشد اما عجیب که میانگین دریبل موفق سرخ‌ها هم پایین‌تر از حریف بی‌ستاره‌شان است (6/4 به 8/4). در نبردهای تهاجمی اما شرایط پرسپولیس تا حدودی بهتر است (8/57 به 2/51) و با در نظر گرفتن این آمار باید منتظر یک بازی سخت و نزدیک بود.


Page Generated in 0.0061 sec