printlogo


کد خبر: 257729تاریخ: 1401/7/28 00:00
محمد: امیری خیلی زود تبدیل به همان بازیکن ایده‌آل خواهد شد
دانیال بعد از دعوت نشدن به تیم ملی افت کرد


مسعود قراگزلو
خبرنگار

در خصوص بازی پرسپولیس مقابل ملوان چه صحبتی دارید؟
بازی مقابل ملوان همیشه برای پرسپولیس سخت و دشوار بوده است اما از آنجا که زمین انزلی شرایط نسبتاً خوبی دارد و دیدار هم بدون تماشاگر برگزار می‌شود هر دو تیم با وجود میزبانی ملوان در شرایط برابری به مصاف هم می‌روند. تیم این فصل ملوان هم تیم جوانی است و به نظرم مسئولان این باشگاه نتوانستند بازیکنان خیلی خوبی را برای مازیار زارع جذب کنند به همین دلیل ملوان تاکنون نتایج خوبی نگرفته است و جایگاهش در جدول اصلاً مناسب نیست. با این حال پرسپولیس اصلاً نباید به بازی‌های قبلی ملوان و جایگاهش در جدول توجه داشته باشد و به‌گونه‌ای بسیار پرقدرت در بازی مقابل حریف به میدان برود چه بسا که برای حفظ جایگاهش در صدر جدول، چاره‌ای ندارد جز آنکه سه امتیاز بازی مقابل ملوان را کسب کرده و خودش را در بالاترین مکان جدول حفظ کند و به‌عنوان مدعی اول قهرمانی باقی بماند.
در رابطه با بازی وحید امیری فکر می‌کنید این بازیکن دوباره به همان وحید امیری ششدانگ تبدیل می‌شود؟
وحید امیری بازیکن خیلی خوبی بود که مصدوم شد و دوران سختی را سپری کرد اما خوشبختانه وحید سرحال برگشته و به نظرم دوباره خیلی زود تبدیل به همان بازیکن خیلی خوب در هجوم و کارهای دفاعی خواهد شد. بازیکنی که حتی کی‌روش هم روی او حساب کرده و دلش نیامد بدون او تیم ملی را به جام جهانی ببرد. پرسپولیس هم به وجود امیری و تجربه‌اش در دفاع چپ نیاز دارد و این بازیکن نشان داده که خیلی زود قادر است دوباره تبدیل به همان بازیکن ایده‌آل کی‌روش در تیم ملی شود.
با وجود این معتقدید تعطیلات جام جهانی به ضرر پرسپولیس تمام نخواهد شد؟
به هر حال بازی‌های جام جهانی لیگ ایران را تعطیل خواهد کرد و همه تیم‌ها هم باید از این مسأله تمکین کنند. به همین دلیل بازیکنان باید خیلی در تعطیلات از خودشان مراقبت کنند و به گونه‌ای طبق برنامه مربیان بدنسازشان عمل کنند که با بهترین فرم بعد از جام جهانی خودشان را برای بازی‌های لیگ آماده سازند و دیگر دچار افت نشوند.
 بعد از تزلزل پرسپولیس مقابل تراکتور و سپاهان این تیم را شانس اول قهرمانی می‌دانید؟
تزلزل مقابل سپاهان و تراکتور دیگر برای پرسپولیس تکرار نخواهد شد. تیم‌های مدعی زیادی وجود دارند اما با وجود این به‌دلیل کیفیت فنی بازیکنان پرسپولیس و شخصیت قهرمانی من شانس پرسپولیس را برای قهرمانی بیشتر از سایر مدعیان می‌دانم.
دربی هم به‌دلیل بعضی از ملاحظات به بعد از جام جهانی موکول شد. در این رابطه چه صحبتی دارید؟
دربی قبل از جام جهانی جذاب می‌شد و بازی قشنگی از آب در می‌آمد. در واقع شرایط دربی و حساسیتش به گونه‌ای است که وقتی بازیکن در شرایط این دیدار قرار می‌گیرد با همه وجود بازی می‌کند از این‌رو من شخصاً معتقدم دربی قبل از جام جهانی زیباتر از آب در می‌آمد.
در رابطه با دفاع راست و چپ پرسپولیس و عملکردشان چه صحبتی دارید؟
من معتقدم بعد از آنکه دانیال به تیم ملی دعوت نشد این مسأله به لحاظ روحی روانی این بازیکن را دچار افت روحی کرد به همین دلیل به آن شکلی که انتظار می‌رفت نتوانست بازی‌های خوبی را ارائه دهد. نقش مدافعان کناری در فوتبال بسیار مهم است از این رو دانیال و وحید در زمان حمله فرار کرده و پشت مدافعان کناری حریف قرار بگیرند تا خط میانی تیمشان آزادتر شده و گزینه‌های بیشتری برای پاس دادن هافبک‌های پرسپولیس به وجود آید.
در رابطه با نقش دیاباته با وجود آنکه با لوکادیا تقریباً به یک شکل بازی می‌کنند چقدر به درخشش بازیکن مالیایی امیدوار هستید؟
دیاباته در استقلال که بود زیاد مصدوم می‌شد اتفاقی که امیدوارم در زمان حضورش در پرسپولیس برای او تکرار نشود. سبک بازی این بازیکن به لوکادیا شباهت زیادی دارد به همین دلیل شاید در شرایط عادی دیاباته نتواند در کنار لوکادیا قرار گیرد مگر اینکه پرسپولیس از حریف عقب بیفتد. در چنین حالتی حتماً به حضور دیاباته نیاز است؛ بازیکنی که در سرزنی و نفوذ از کناره‌ها می‌توان روی او حساب خاصی باز کرد.


Page Generated in 0.0059 sec