printlogo


کد خبر: 257722تاریخ: 1401/7/28 00:00
خبر


کمیته فنی اختیاری در مورد سرمربی تیم ملی ندارد
تصمیم نهایی با هیأت رئیسه و تاج

براساس اعلام مدیران فدراسیون فوتبال، قرارداد کارلوس کی‌روش به گونه‌ای تنظیم شده که این مربی تا پایان دیدارهای ایران در جام جهانی قطر هدایت ملی‌پوشان کشورمان را برعهده خواهد داشت اما پس از آن دوباره باید مذاکرات انجام شود و طرفین پیرامون ادامه همکاری با یکدیگر گفت‌وگو کنند. کاملاً بدیهی است که اگر کارلوس کی‌روش بتواند زمینه برای صعود تیم ملی از گروه خود را فراهم کند، فضا جهت تمدید قرارداد او تا پایان جام ملت‌های آسیا کاملاً مساعد خواهد شد ولی اگر چنین اتفاقی رخ ندهد و میان موافقان و مخالفان این مربی پرتغالی بر سر نگه داشتن او اختلاف نظر ایجاد شود، آنگاه تکلیف چه خواهد شد؟
این‌طور که متوجه شده‌ایم، کمیته فنی فدراسیون فوتبال پیرامون ماجرای مورد نظر دیگر به تنهایی اختیاری برای تصمیم‌گیری نهایی ندارد و فقط شاید نظر مشورتی به رئیس فدراسیون بدهد. در واقع سرنوشت کارلوس کی‌روش پس از جام جهانی در نهایت توسط هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و البته مهدی تاج مشخص خواهد شد و ماجراهایی که پیرامون کمیته فنی و دراگان اسکوچیچ چند ماه قبل رخ داد، دیگر تکرار نمی‌شود.

با وجود فرمان رفع تعلیق
مصطفوی باید دوباره تأییدیه بگیرد


کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال که سال گذشته پس از ماجراهای رخ داده برای استقلال و پرسپولیس توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا تعلیق شده بود، حالا نامه رفع تعلیق خود را دریافت کرده و می‌تواند دوباره پرونده تیم‌های متقاضی دریافت مجوز حرفه‌ای را بررسی کند. این مسأله از آن جهت فوق‌العاده حائز اهمیت است که تمام تیم‌های ایرانی حائز شرایط جهت معرفی به کنفدراسیون تحت عنوان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان ابتدا باید مجوز حرفه‌ای دریافت کنند و در صورت تأیید این جواز توسط  A‌F‌C‌، آنگاه اجازه شرکت در رقابت‌های مذکور را پیدا خواهند کرد. کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سال گذشته زیر نظر داریوش مصطفوی فعالیت می‌کرد و رئیس اسبق فدراسیون فوتبال کشورمان وظیفه داشت تا پرونده همه باشگاه‌های ایرانی متقاضی دریافت جواز حضور در لیگ قهرمانان از جمله استقلال و پرسپولیس را به دقت همراه با همکاران خود بررسی کند .البته قطعاً فراموش نکرده‌اید که ماجرا سر و صدای بسیار زیادی راه‌ انداخت و در نهایت هم آبی و قرمزها نتوانستند مسافر آسیا شوند‌. خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که اگر چه فرمان رفع تعلیق صادر شده ولی داریوش مصطفوی و تمام اعضای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای  فوتبال ایران باید دوباره علاوه بر هیأت رئیسه کنونی فدراسیون خودمان، از کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز تأییدیه بگیرند و پس از آن مجوز آغاز کارشان صادر خواهد شد.


Page Generated in 0.0057 sec