printlogo


کد خبر: 257721تاریخ: 1401/7/28 00:00
لیگ فوتبال زنان دور از استانداردها
محله برو بیا


امیررضا همایون
روزنامه نگار

هفته نخست چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان از روز جمعه آغاز می‌شود؛ رقابت‌هایی که پس از چهارده سال باید یک سری استانداردها در آن رعایت شود، ولی همچنان شاهد انصراف تیم‌ها در آستانه شروع مسابقات هستیم.
بادرود تهران که یکی از سه تیم تازه صعودکرده به لیگ برتر است، از بازی مقابل خاتون بم، قهرمان دوره گذشته انصراف داده است. این اتفاق در حالی رخ داد که بعد از انصراف ذوب‌آهن و همیاران و قرعه‌کشی دوباره، گلاره ناظمی، مسئول کمیته برگزاری لیگ برتر قول داده بود که دیگر خبری از کناره‌گیری
نباشد.
ناظمی گفت: «برای اینکه اتفاق سال گذشته رخ ندهد و از انصراف تیم‌ها در میانه فصل جلوگیری شود، ترجیح دادیم مسابقات را با 10 تیم برگزار کنیم.» اما حالا و در فاصله چند روز تا آغاز رسمی مسابقات، تیم بادرود تهران از بازی مقابل شاگردان جعفری انصراف داد. با کناره‌گیری بادرود تعداد تیم‌ها به 9 رسید و حریفش، خاتون بم در هفته اول استراحت می‌کند.
در این میان باشگاه پیکان تصمیم به تیمداری در لیگ زنان گرفته. خودروسازان به‌صورت رسمی امتیاز نماینده البرز را گرفتند و این تیم از این پس با نام پیکان البرز در لیگ شرکت می‌کند.
در مهم‌ترین بازی هفته اول سپاهان با مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان در جام ملت‌های آسیا 2022 میهمان شهرداری سیرجان، نایب‌قهرمان دوره گذشته است. این بازی مصاف سرمربی سابق با مربی فعلی تیم ملی زنان، مریم جهان‌نجاتی است.
برنامه رقابت‌های هفته اول به شرح زیر است:
 


Page Generated in 0.0052 sec