printlogo


کد خبر: 257706تاریخ: 1401/7/28 00:00
ستاره‌هایی که قطر 2022 را از دست دادند
5 مصدوم قطعی جام جهانی


رسول مجیدی
خبرنگار

روز گذشته اعلام شد انگولو کانته قطعاً به جام جهانی نخواهد رسید. البته در چند هفته گذشته چند ستاره دیگر هم بازی‌های جام جهانی قطر را از دست داده‌اند که با هم مرور می‌کنیم:
 
دیگو ژوتا - پرتغال
 مهاجم لیورپول در پایان دیدار مقابل منچسترسیتی در لیگ برتر با برانکارد از زمین خارج شد و اگرچه جزئیات دقیق مصدومیت او فاش نشد ولی یورگن کلوپ، سرمربی قرمزها تأیید کرد که او بموقع برای جام‌جهانی بهبود نخواهد یافت. پرتغال البته مهاجمان خوب دیگری در تیمش دارد ولی هیچکدام‌شان به کیفیت ژوتا نیستند. بخصوص که رونالدو هم افت کرده و شاید در قطر بیشتر از گذشته جای خالی مهاجم لیورپول در تیم پرتغال به چشم بیاید.
 
انگولو کانته – فرانسه
همانطور که گفته شد کانته جام جهانی را از دست داده است. او که همسترینگ پای راستش دچار مشکل شده، اخیراً عمل جراحی انجام داده و نمی‌تواند تیم ملی فرانسه را در قطر همراهی کند. او یکی از بهترین هافبک‌های دفاعی دنیاست که قطعاً فرانسه از نبودش ضربه می‌خورد. بویژه اینکه وضعیت آمادگی پل پوگبا هم مشخص نیست و این می‌تواند محور میانی تیم دشان را به هم بریزد.
 
جورجینیو واینالدام - هلند
رم و مورینیو از خرید او خیلی خوشحال بودند. هافبک سابق لیورپول که در تیم پاری‌سن‌ژرمن دوران خوشی را سپری نکرد به سری آ آمده بود تا دوباره بدرخشد اما در همان جلسات تمرینی اول دچار مصدومیت سختی شد؛ شکستگی استخوان ساق پای راست. او عمل جراحی انجام داده و اوایل دی‌ماه آماده بازی کردن می‌شود؛ درست بعد از اتمام جام جهانی.
 ریس جیمز – انگلیس
بعضی‌ها اعتقاد دارند دفاع راست تیم انگلیس را چشم زده‌اند! آنها بحران انتخاب بازیکن در این پست داشتند. چند بازیکن آماده برای پوشیدن پیراهن شماره 2 سه‌شیرها می‌جنگیدند ولی حالا اکثر آنها دچار مصدومیت شده‌اند. اصلی‌ترین آنها شاید ریس جیمز باشد که مصدومیتش طوری است که قطعاً به قطر 2022 نمی‌رسد. آرنولد از آمادگی خارج شده و کایل واکر هم مصدوم است. فعلاً فقط تریپیه برای ساوت‌گیت باقی مانده.
 
رونالدو آراخو
مدافع تیم بارسلونا و تیم ملی اروگوئه، در بازی دوستانه مقابل تیم ملی ایران دچار مصدومیت شد و حالا باید تا پایان سال میلادی جاری از میادین به دور باشد. غیبت او در تیم بارسا کاملاً به چشم می‌آید و اروگوئه هم مدافعی به کیفیت او برای جایگزینی نخواهد داشت.
ZOOM

به غیر از 5 بازیکن گزارش امروز، بازیکنان دیگری هم هستند که حضورشان در جام‌جهانی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. مهم‌ترین آنها پائولو دیبالاست که هنوز خبر رسمی درباره اینکه به جام جهانی می‌رسد یا نه منتشر نشده. مارکو رویس و رائول خیمنز هم در این لیست قرار می‌گیرند

 


Page Generated in 0.0058 sec