printlogo


کد خبر: 257700تاریخ: 1401/7/28 00:00
نگاهی به عملکرد ایرانی‌ها تا پایان هفته چهارم
17 بازی، 902 دقیقه و 5 گل


امیر اسدی
amirasadijournalist@gmail.com

4 هفته از لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا گذشته و بازیکنان ایرانی در این مدت در 5 تیم مختلف به میدان رفته‌اند. مهدی طارمی در پورتو، علیرضا جهانبخش در فاینورد، سردار آزمون در لورکوزن، صادق محرمی در دیناموزاگرب و کریم انصاری‌فرد در اومونیا. ماحصل تلاش این 5 بازیکن در لیگ‌های اروپایی تا اینجای کار، به ثمر رساندن 5 گل، انجام 17 بازی و 902 دقیقه حضور در زمین بوده است. گل‌ها را مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و کریم انصاری‌فرد وارد دروازه لورکوزن، اشتورم‌گراتس و منچستریونایتد کرده‌اند. مرور عملکرد این فصل بازیکنان ایرانی در دو لیگ بین‌المللی فوتبال اروپا سوژه این گزارش است.

مهدی طارمی
 (2 گل در 261 دقیقه )
تا پایان هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا، مهدی طارمی 2 گل مقابل بایرلورکوزن زده، 2 پاس گل برابر همین تیم داده و 261 دقیقه هم در زمین حضور داشته. مهاجم ایرانی و 30 ساله پورتو یک کارت قرمز هم مقابل اتلتیکومادرید دریافت کرد که باعث شد تقابل با بروژ را از دست بدهد. پورتو امیدوار است با تکیه بر توانایی‌های مهاجم ایرانی خود بتواند به دور بعدی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند و حتی به مراحل بالاتر برسد.

سردار آزمون
(2 بازی و 5 دقیقه )
سردار آزمون که رکورددار گلزنی میان تمام بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ‌های اروپایی است، این فصل و با توجه به تغییر تیم فرصت چندانی برای عرض‌اندام به دست نیاورده. او قبل از مصدومیت، در 2 بازی لورکوزن برابر بروژ و اتلتیکومادرید به میدان رفت و روی هم 5 دقیقه در زمین حضور داشت. شاید اگر آن بدشانسی مقابل پورتو پیش نمی‌آمد و آزمون آسیب نمی‌دید، آمار او بهتر از این می‌شد.

صادق محرمی
 (4 بازی و 230 دقیقه)
بدون شک یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران در فصل 2023-2022 لیگ قهرمانان اروپا صادق محرمی است. مدافع راست ثابت تیم ملی ایران که این فصل در 4 بازی مهم مقابل چلسی، سالزبورگ (رفت و برگشت) و میلان حضور داشته و روی هم 230 دقیقه در زمین بوده. محرمی در فاز دفاعی بازیکن مهمی برای دینامو بوده و همراه این تیم درخشیده. او در این 4 بازی 4 کارت زرد هم دریافت کرده است. برای بازی‌های بعد هم صادق محرمی احتمالاً یکی از بازیکنان ثابت دیناموزاگرب خواهد بود.

علیرضا جهانبخش
 (2 گل در 237 دقیقه )
بعد از مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش دومین بازیکنی است که هم توانسته 2 گل بزند و هم دقایق بیشتری نسبت به سه بازیکن دیگر ایرانی در زمین باشد. جهانبخش مقابل مدیتیلند (رفت و برگشت )، لاتزیو و اشتورم‌گراتس در ترکیب فاینورد بوده و 2 گل هم برابر حریف اتریشی به ثمر رسانده. دقایق حضور جهانبخش در زمین 237 دقیقه بوده و او در هر 4 بازی این تیم نیز وارد زمین شده است.

کریم انصاری‌فرد
(یک گل در 169 دقیقه)
کریم انصاری‌فرد نسبت به تمام بازیکنان ایرانی، تیم خود را دیر انتخاب کرد و بعد از رد پیشنهادهایی از ایران و یونان، سرانجام پیراهن اومونیا را پوشید تا بتواند در لیگ اروپا به میدان برود. انصاری‌فرد 32 ساله در 4 بازی اومونیا در لیگ اروپا مقابل منچستریونایتد (رفت و برگشت)، شریف مولداوی و رئال سوسیه‌داد اسپانیا در ترکیب اومونیا قرار گرفته و یک گل زیبا هم وارد دروازه شیاطین سرخ اولدترافورد کرده است.
 


Page Generated in 0.0042 sec