printlogo


کد خبر: 257693تاریخ: 1401/7/28 00:00
ملوانان در غم طوفان



سام ستارزاده
روزنامه‌نگار ورزشی

از دیدگاه هواداران ملوان، مازیار زارع عشقدوست یکی از برازنده‌ترین پسوندهای ممکن را در نام خانوادگی‌اش دارد. سرمربیگری زارع در ملوان، نه صرفاً یک شغل فوتبالی، بلکه یک داستان عاشقانه است. افرادی که فیلم صحبت‌های انگیزه‌بخش زارع در رختکن انزلی‌چی‌ها را دیده ‌باشند، به‌خوبی متوجه این داستان می‌شوند. مازیار باتعصب ملوانی‌ها، یکی از بحران‌زده‌ترین تیم‌های تاریخ باشگاه را تحویل‌گرفت و پس از دو فصل، به لیگ برتر بازگرداند، تا بیت «چون ناخدا تو باشی، ملوانان غم طوفان ندارند» در وصف وی سروده‌ شود.
با این حال، لیگ برتر دریایی خروشان است که بخصوص در مقابل ملوانان جوانی همچون زارع ۳۷ ساله به‌شدت بی‌رحم است. کشتی ملوانان در بازگشت به لیگ برتر بسیار زود به گل نشست، به طوری‌که آنان برای کسب اولین و فعلاً، تنها پیروزی‌شان در فصل جاری، تا هفته هشتم صبر کردند. افزودن اریک پینهال که تجربه کار در فوتبال اسپانیا را دارد به کادر فنی ملوانان هم به احیای قوی سپید کمک شایانی نکرد؛ تا هفته گذشته، باخت به هواداری که خود برای فرار از منطقه سقوط می‌جنگید، زمزمه‌های پایان تلخ داستان ملوان-زارع را کمرنگ‌تر از هر زمانی بسازد.
پنجشنبه این هفته شاید یکی از آخرین فرصت‌ها برای نجات بنایی است که مازیار زارع در انزلی به پا کرده. ناکامی مقابل پرسپولیس آماده و صدرنشین، می‌تواند جایگاه جوان‌ترین سرمربی لیگ بیست‌ودوم را به‌شدت لرزان سازد. برای نجات نیمکت خود و البته برای نجات ملوان از قعر جدول لیگ، مازیار زارع به یک معجزه نیاز دارد، معجزه‌ای از جنس بر تن کردن پیراهن دروازه‌بانی و مهار پنالتی فرناندو گابریل، مقابل دیدگاه ده‌ها هزار هوادار سرخ‌دل. مردی که نامش و کارش از جنس عشق باشد، راه و رسم معجزه‌کردن را بلد است. ملوان زارع اگر بتواند در باتلاق سن‌سیروس از پرسپولیس امتیاز بگیرد، با زارع به سه دیدار پرچالش با تراکتور، سپاهان و مس رفسنجان و البته شاید دیدار معوقه با فولاد اهواز می‌رسد. اینک، مازیار زارع باید نشان بدهد که مرد طوفان است!


Page Generated in 0.0215 sec