printlogo


کد خبر: 257653تاریخ: 1401/7/28 00:00
یک پیروزی سهم آبی‌ها از چهار بازی
استقلال، آلومینیوم را سخت می‌برد


ایمان گودرزی
خبرنگار

استقلال در پله دهم لیگ بیست و دوم با یک چهره آشنا روبه‌رو خواهد شد؛ سید مهدی رحمتی بازیکن و کاپیتان سابق آبی‌ها روی نیمکت آلومینیوم اراک میهمان ساپینتو و شاگردانش خواهد بود. رحمتی در دوران بازیگری 236 بار درون دروازه استقلال قرار گرفته است که 112 بار موفق شده با کلین‌شیت بازی را به پایان برساند. کاپیتان دوست‌داشتنی سابق آبی‌ها حالا بار دیگر باید منطق را فدای احساسات کند و به‌دنبال برتری و موفقیت تیمش مقابل استقلالی‌ها باشد. مهدی رحمتی تا به حال سه بار به‌عنوان سرمربی رقیب مقابل استقلال قرار گرفته است و هیچ وقت موفق به برد نشده، دو باخت در شهر خودرو و یک مساوی با آلومینیوم نتایج کارنامه سید مهدی مقابل آبی‌ها است.
در مجموع استقلال – آلومینیوم تا به حال 4 بار روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند که از این 4 بازی سه بازی مساوی شده و یک بازی با برد استقلال به پایان رسیده است.
نکته جالب این است که از این چهار تقابل، سه بار سرمربی آلومینیوم از استقلالی‌های سابق بوده است (علیرضا منصوریان، رسول خطیبی و سید مهدی رحمتی).
تنها برد استقلال در زمان سرمربیگری محمود فکری رقم خورده و بازی با نتیجه دو بر صفر با گل‌های امیر ارسلان مطهری و مهدی قایدی به پایان رسید. استقلال از لیگ بیستم تا به حال دیگر رنگ برد را مقابل اراکی‌ها ندیده است. آخرین تقابل دو تیم هم به هفته بیست و هشتم لیگ بیست و یکم باز می‌گردد، در آن بازی قهرمانی استقلال قطعی شده بود و شاگردان فرهاد فقط به‌دنبال نباختن بودند که در نهایت بازی هم با نتیجه بدون گل به پایان رسید. تا هفته نهم استقلال با 18 امتیاز، هم امتیاز با پرسپولیس و به خاطر تفاضل گل کمتر در رتبه دوم جدول قرار گرفته است. از سوی دیگر در آلومینیوم همه چیز برابر است و این تیم با سه برد، سه مساوی و سه باخت با 12 امتیاز در رتبه نهم قرار دارد. در بازی روز جمعه استقلالی‌ها سه غایب خواهند داشت و سیاوش یزدانی، آرمان رمضانی و محمدحسین زواری آبی‌ها را برای این بازی همراهی نخواهند کرد و از ترکیب فعلی استقلال مهدی قایدی، امیر ارسلان مطهری و کوین یامگا سابقه گلزنی به آلومینیوم را دارند، باید دید که باز هم می‌توانند از سد دفاعی اراکی‌ها بگذرند یا نه.

 


Page Generated in 0.0058 sec