printlogo


کد خبر: 257649تاریخ: 1401/7/28 00:00
استقلال ساپینتو به خوان رحمتی رسید
دنبــــــال فــــــرار بــــــزرگ

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار

مهدی رحمتی تیمی پر فراز و نشیب را به لیگ فرستاده است. نتایج تیم او گواهی بر این مدعا است که آلومینیوم نتوانسته تیمی با ثبات باشد. اراکی‌ها تا کنون 3 شکست را در لیگ تجربه کرده‌اند و 3 پیروزی هم در کارنامه دارند و 3 تساوی هم در کارنامه این تیم به ثبت رسیده است. در مقابل استقلال بجز یک باختی که در هفته اول نصیبش شد، در باقی بازی‌ها روند امتیازگیری مثبتی داشته است. آبی‌ها به واسطه این آمار اکنون تنها به دلیل تفاضل گل در جایگاه دوم جدول قرار دارند اما به واسطه تقابل پرسپولیس در انزلی مقابل ملوان احتمال دارد استقلال در همین هفته بتواند با پیروزی مقابل آلومینیوم اراک جای پرسپولیس را در صدر جدول بگیرد.
استقلال برای رسیدن به این مهم نه تنها نیاز به پیروزی قطعی مقابل آلومینیوم اراک دارد، بلکه ملوان نیز باید یک روز قبل از تقابل آبی‌ها با آلومینیوم از حریفش امتیاز بگیرد. پیروزی پر گل مقابل آلومینیوم نیز برای استقلال گره‌گشا است اما بعید به نظر می‌رسد که مهدی رحمتی بدون انگیزه گام به میدان بازی با استقلال بگذارد. او خودش را گزینه مربیگری در این باشگاه می‌داند و بر این باور است که می‌تواند در آینده صاحب نیمکت استقلال شود اما رسیدن به این جایگاه ساده نیست و رحمتی باید در چنین تقابل‌هایی با تیم سابق، توانمندی خودش را در عرصه مربیگری نشان دهد. پر واضح است که رسیدن به قهرمانی با تیم‌های کم بضاعتی همچون آلومینیوم دشوار است اما به دست آوردن نتیجه‌ای مناسب مقابل استقلال کاملاً گره‌گشا خواهد بود.
البته در این سو نیز ساپینتو هرگز دوست ندارد بعد از تجربه دو بازی نه چندان جذاب امتیازی را به حریف بدهد. بخصوص اینکه بعد از حضور فتح‌الله‌زاده قدری جایگاه او در این باشگاه سست شده است و مرد پرتغالی برای اثبات شایستگی‌های خود به مدیرعامل جدید باید فرصت پیروزی در چنین میدان‌هایی را هرگز از دست ندهد.
واقعیت این است که تیم او مقابل ذوب‌آهن عملکرد درخشانی نداشت و روی گل به خودی حریف به پیروزی رسید. آن نمایش اگر در ورزشگاه خانگی هم تکرار شود شاید این بار منجر به پیروزی نشود و ساپینتو برای رسیدن به 3 امتیاز این بازی باید یک برنامه منسجم برای شاگردانش تدوین کند تا امتیازات لازم را به چنگ آورد.
 
رافائل داسیلوا
نقطه اطمینان‌بخش استقلال جایی است که رافائل داسیلوا بازی می‌کند. مدافعی که توانسته از زمان حضورش در این باشگاه همواره جای ثابتی در ترکیب استقلال داشته باشد.
اگر به بازی‌های استقلال دقت کنید به این باور می‌رسید که داسیلوا حجم عظیمی از حملات حریف را یک تنه خنثی می‌کند و بیش از دیگر عناصر دفاعی تیمش فعال است.
داسیلوا حتی زمانی که استقلال در موقعیت هجومی قرار می‌گیرد نیز تلاش می‌کند با بازیسازی تیمش را کمک کند.  او طوری بازی کرده که استقلال از داشتنش کاملاً راضی است و اگر اوضاع به همین منوال پیش برود، در پایان فصل حتی شایسته به دست آوردن عنوان بهترین بازیکن تیمش خواهد بود.

 


Page Generated in 0.0045 sec