printlogo


کد خبر: 257635تاریخ: 1401/7/27 00:00
تاریخ‌سازی پوتیاس در فوتبال زنان جهان
سلطه الکسیا همچنان ادامه دارد


امیررضا همایون
روزنامه نگار

دوشنبه شب مراسم اهدای جوایز مجله فرانس فوتبال معروف به توپ طلا در تئاتر دوشاتله پاریس برگزار شد. براساس رأی برترین روزنامه‌نگاران جهان الکسیا پوتیاس برای دومین سال متوالی به‌عنوان برترین بازیکن زن فوتبال جهان انتخاب شد و با کسب 2 توپ طلا بالا‌تر از اسطوره‌هایی همچون الکس مورگان و مگان راپینو در صدر جدول برترین بازیکنان از این حیث قرار گرفت. البته توپ طلای زنان از سال 2018 به جوایز اهدایی اضافه شد و در ادامه باید منتظر تغییرات گسترده جدول برترین بازیکنان توپ طلای زنان باشیم.
 کسب توپ طلا با خوش‌شانسی
الکسیا پوتیاس دارنده توپ طلای 2022 در فصلی که گذشت رقابت‌های جام ملت‌های زنان اروپا را به علت مصدومیت از دست داد.
به همین علت بسیاری از کارشناسان فوتبال احتمال می‌دادند امسال توپ طلا به بیت مید مهاجم تیم ملی انگلستان و آرسنال برسد، بازیکنی که ضمن عملکرد درخشان با تیم باشگاهی‌اش آرسنال با سه شیر هم در جام ملت‌های اروپا حضور داشت و به کسب اولین جام انگلیسی‌ها پس از سال 1966 کمک کرد، به همین علت شانس مهاجم انگلیس و آرسنال برای ربودن این عنوان از بانوی مطرح اسپانیایی بیشتر پیش‌بینی می‌شد.
 اتفاقی که البته رخ نداد و این بازیکن پس از پوتیاس به مقام دوم فهرست برترین بازیکنان توپ طلای زنان در سال 2022 رسید.
شاید هم تعلق گرفتن این جایزه به پوتیاس مانند اتفاقی که سال گذشته رخ داد، برای فرانس فوتبال دردسر‌ساز شود و شایعات سفارشی بودن انتخاب برنده این مراسم را پررنگ‌تر کند، زیرا همان‌طور که پیش‌تر گفته شد این بازیکن اسپانیایی به علت مصدومیت مهم‌ترین رقابت ملی تابستان امسال را از دست داد و بارسلونا تیمی که او در آن عضویت دارد هم به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان زنان اروپا نرسید، لیگی که بدون شک به مانند مردان در زنان هم مهم‌ترین است.
اما به هرحال الان بازیکن بارسلونا این جایزه را برده است و به نظر می‌رسد جام جهانی 2023 که تابستان سال آینده به میزبانی استرالیا و نیوزیلند برگزار خواهد شد، تأثیر زیادی در انتخاب برترین ملکه فوتبال زنان جهان در سال فوق‌الذکر خواهد داشت. پوتیاس پس از کسب این جایزه برای دومین سال متوالی گفت: «بدون هم‌تیمی‌هایم امکان نداشت بتوانم به این جایزه برسم. می‌خواهم از مربی‌ام و کادر فنی باشگاه و همه کسانی که برای تیم زنان بارسا زحمت می‌کشند، تشکر کنم.
خیلی خوشحالم که برای دومین سال پیاپی اینجا هستم. وقتی سال پیش این جایزه را گرفتم انگیزه‌ام چند برابر شد تا از آنچه بودم بهتر بشوم.»

 


Page Generated in 0.0059 sec