printlogo


کد خبر: 257608تاریخ: 1401/7/27 00:00
نقش کلیدی عباس‌زاده و اسدی در تراکتور
9 گل از 11 گل را این دو نفر زده‌اند

جعفر برزگر
خبرنگار

تراکتور فصل را بسیار ناامیدکننده آغاز کرد. آنها به گل‌گهر باختند و در خانه با ذوب‌آهن به تساوی رضایت دادند. شاگردان قربان بردیف در سومین هفته و دومین بازی خارج از خانه باز هم شکست خوردند و این بار مغلوب فولاد شدند. تساوی بدون گل مقابل هوادار در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز هم شرایط را برای مرد روسی سخت کرد.
اما روزهای خوب آنها از بازی پنجم شروع شد. جایی که آلومینیوم را در اراک از پیش رو برداشتند. این پیروزی سرآغاز بردهای بعدی بود. به طوری که صنعت نفت آبادان را هم با یک گل شکست دادند. این شش امتیاز به حدی روحیه تراکتوری‌ها را افزایش داده بود که در هفته هفتم دست به کار بزرگی زدند. شاگردان بردیف در تهران پرسپولیس را با تمام یارانش شکست دادند. حالا قرمزپوشان تبریزی همان تیمی شده بودند که هواداران انتظار داشتند. حتی باخت خارج از خانه مقابل مس رفسنجان هم از اراده‌شان کم نکرد و در روزی که به صخره سخت نفتی‌های مسجدسلیمان برخوردند به برتری 3-2 رسیدند.
اما در تمام این فراز و نشیب‌ها ردپای دو بازیکن و تأثیرگذاری‌شان کاملاً مشهود بود. سه گلی که رضا اسدی بعد از دقیقه 90 بازی مقابل تیم‌های ذوب‌آهن، آلومینیوم اراک و نفت آبادان زد فوق‌العاده ارزشمند بود. او یکی از خریدهای خوب تراکتور بوده و به عنوان یک هافبک دفاعی وظایفش را به بهترین شکل انجام داده است.
شماره 9 پرشورها با گلی که به اراکی‌ها زد تیمش را از شکست نجات داد و دو گل دیگرش هم شش امتیاز برای تراکتور به ارمغان آورد. اما بدون شک تأثیری که محمد عباس‌زاده مهاجم باتجربه این تیم در 9 بازی اخیر داشته غیر قابل انکار است.
جالب اینکه در ابتدای فصل بحث قلم قرمز بردیف روی نام این بازیکن شنیده می‌شد. عباس‌زاده دیرتر از سایر بازیکنان به تمرینات گروهی اضافه شد. همان موقع پیگیری‌های انجام شده نشان داد مشکل عباس‌زاده فنی نیست و او با یکی از مسئولان باشگاه به اختلاف‌نظر خورده و شنیده می‌شود دلیلش هم عدم رعایت عدالت در پرداختی‌ها و رقم قرارداد بازیکنان بوده است. اما بردیف از نظر فنی عباس‌زاده را مورد تأیید قرار داده بود و همین هم برای ماندن او کفایت می‌کرد.
البته در همان روزها گفته می‌شد تراکتوری‌ها روی قول قبلی پیمان بابایی در مورد تمدید و ادامه همکاری او با این تیم حساب ویژه‌ای باز کرده بودند اما با حضور پای میز مذاکره با استقلال و توافق با این تیم، عباس‌زاده در تراکتور به فعالیت خود ادامه داد و به نوعی جدایی‌اش از جمع شاگردان بردیف منتفی شد.
به هر حال بهترین گلزن حال حاضر لیگ برتر با شش گل زده بیش از نیمی از گل‌های زده تیمش را به خود اختصاص داده است. هر زمان که او آماده بوده و خوب تغذیه شده مشکلات زیادی از تراکتور را برطرف کرده است. شاید بردیف امروز به همان اندازه که باید به فکر حفظ آمادگی عباس‌زاده باشد باید به فکر تغذیه او در زمین هم باشد.
این مهاجم تراکتور با ثبت ۲۶ گل برای تراکتور به سومین گلزن برتر تاریخ تراکتور تبدیل شد و در بازی‌های آتی نیز فرصت ارتقای رتبه خود را دارد. گفتنی است سیدمحمد ابراهیمی با ثبت ۳۱ گل برای تراکتور، پرافتخارترین بازیکن گلزن این تیم بوده و پس از آن ادینهو، مهاجم برزیلی محبوب تراکتوری‌ها با ۲۷ گل دومین گلزن برتر این تیم است.
به احتمال بسیار زیاد او فرصت کافی برای ثبت رکورد جدیدی برای تراکتوری‌ها خواهد داشت. از طرفی همین آمادگی و گل زدن‌های پیاپی، مربیان رقیب را هوشیارتر می‌کند تا برنامه‌های بیشتری را برای مهار و کنترل او به کار گیرند.
محمدعباس‌زاده و رضا اسدی 9 گل از 11 گل تیم‌شان را زده‌اند که البته این سؤال هم ایجاد می‌شود که چرا بقیه مهاجمان و هافبک‌های نفوذی مثل این دو بازیکن کارایی ندارند.


Page Generated in 0.0061 sec