printlogo


کد خبر: 257591تاریخ: 1401/7/27 00:00
انتخاب جنجالی برای برنده جایزه کوپا

هر سال مراسم اهدای توپ طلا با یکسری حواشی و جنجال همراه است و امسال اگرچه کمتر کسی با انتخاب کریم بنزما به‌عنوان برنده توپ طلا مشکل داشت، معرفی گاوی هافبک اسپانیایی بارسلونا به‌عنوان برنده کوپا و بهترین بازیکن جوان سال 2022 منتقدانی داشت بخصوص که این جایزه نامزدهای دیگری مانند جود بلینگهام از دورتموند و جمال موسیالا از بایرن مونیخ داشت.
جایزه کوپا هر سال توسط فرانس فوتبال به بهترین بازیکن زیر 21 سال جهان داده می‌شود و دوشنبه شب هم این جایزه به گاوی 18 ساله داده شد. پس از او ادواردو کاماوینگا از رئال مادرید، جمال موسیالا از بایرن‌مونیخ و جود بلینگهام به ترتیب دوم تا چهارم شدند.
هواداران اما در فضای مجازی به چیدمان این نفرات به‌عنوان بهترین بازیکنان جوان فصل گذشته ایراد گرفتند. یکی از آنها نوشت: «اینکه گاوی بالاتر و بهتر از موسیالا و بلینگهام شناخته شده، جوک قرن
است.»
 هواداری دیگر با تأیید این موضوع نوشت: «انتخاب گاوی به‌عنوان برنده جایزه کوپای فرانس فوتبال جلوتر از موسیالا و بلینگهام اتفاقی است که من با هیچ کلمه‌ای نمی‌توانم توضیحش دهم.» سومین کاربر پا را فراتر گذاشته و اینگونه اعتراضش را نشان داده است: «بلینگهام و موسیالا از سوی یک عده متعصب مورد سرقت قرار گرفتند. چه زد و بند غم انگیزی.»
 موسیالا فصل گذشته با بایرن مونیخ بوندس‌لیگا را برد و بلینگهام هم با دورتموندی که در همان رقابت‌ها نایب قهرمان شد، عملکرد درخشانی داشت. او در رده ملی هم برای انگلیس خوش درخشید و بلیت سفرش به جام جهانی را قطعی کرد. گاوی اما فصل گذشته هیچ جامی با بارسلونا کسب نکرد و کار خاصی هم برای تیم کاتالان انجام نداد. این دومین سال متوالی است که یکی از بازیکنان بارسلونا جایزه کوپا را می‌برد. فصل گذشته پدری موفق به کسب این جایزه شد و آن سال هم بلینگهام دوم شد.
 همین موضوع سبب شد که یکی از کاربران فضای مجازی توئیتی طعنه‌آمیز بزند و در آن بنویسد: «این دومین سال متوالی است که توپ طلای بلینگهام را می‌دزدند. برچه اساس می‌گویند که گاوی فصل قبل بهتر از بلینگهام یا موسیالا بوده است. جایزه پسر طلایی یک جایزه تشریفاتی است که فقط به فارغ‌التحصیلان لاماسیا (آکادمی باشگاه بارسلونا) اهدا می‌شود.»

 


Page Generated in 0.0050 sec