printlogo


کد خبر: 257586تاریخ: 1401/7/27 00:00
کریم چگونه بهترین بازیکن در سال 2022 شد؟
فصل طلایی بنزما


بفرمایید، کریم بنزما، برنده توپ طلای 2022. اگر شوکه شده‌اید، 12 ماه قبل را کجا بودید. جایزه فردی بنزما در کمال شایستگی در سالی به دست آمد که مهاجم فرانسوی جایگاه خود را به‌عنوان یکی از بهترین سانترفورواردهای نسل خودش و همچنین اسطوره رئال مادرید تثبیت کرد. او در این سال قهرمانی لیگ قهرمانان و لالیگا را به دست آورد و یکی از ارکان قهرمانی فرانسه در لیگ ملت‌های اروپا بود. او یک رهبر تمام عیار بود هم به خاطر شخصیتش و هم کیفیت بازی‌اش و در نهایت با اختلاف برنده توپ طلا شد. سایت گل داستان 2022-2021، بهترین فصل او را ماه به ماه بیان کرده است:
 
آگوست
ابهام بر سانتیاگو برنابئو سایه افکنده بود و با انتصاب تا حدی شگفت‌انگیز کارلو آنچلوتی، رئال مادرید به یک شروع خوب نیاز داشت؛ بنزما کمک زیادی کرد. در بازی اول در زمین آلاوس 2 گل زد و تیمش 4 بر یک برنده شد اما هفته بعد مقابل لوانته امتیاز از دست دادند. بنزما در آن تساوی 3 بر 3 دو پاس گل داد و بعد در بازی با رئال بتیس پاس تنها گل مسابقه را به دنی کارواخال داد.
 
سپتامبر
بنزما ماه را با سه بازی بدون گل برای فرانسه شروع کرد تا قحطی گل او در باشگاه و تیم ملی به پنج مسابقه برسد اما خیلی زود جبران کرد و در برد 5 بر 2 مقابل سلتاویگو هت‌تریک کرد، در نهایت در شش بازی سپتامبر هفت گل زد از جمله دبل مقابل مایورکا که آمار گل‌هایش در لیگ برای رئال را به 200 رساند. در گلسازی هم مؤثر بود؛ تا قبل از او هیچ بازیکنی در شش بازی ابتدای فصل لالیگا روی 15 گل تأثیر مستقیم نگذاشته بود؛ قطار بنزما راه افتاد.
 
اکتبر
اکتبر ماه آرامتری برای بنزما مقابل دروازه حریفان بود چون فقط دو گل در چهار بازی زد اما نخستین جام قهرمانی فصل را در آن گرفت. او در نیمه‌نهایی و فینال لیگ ملت‌های اروپا مقابل بلژیک و اسپانیا گل زد و فرانسه در هر دو بازی باخت را با پیروزی عوض کرد تا در ایتالیا جشن قهرمانی بگیرد. همکاری او با کیلیان امباپه پرفایده بود و هواداران مادرید رویای بازی این دو در کنار هم را در سر می‌پروراندند.
 
نوامبر
فصل 2022-2021 بنزما جالب بود، نوامبر با آنکه یکی از ماه‌های آرام او بود، اما در هفت بازی برای تیم ملی و باشگاهی هشت گل زد از جمله دو گل در برد 2 بر صفر مقابل شاختار دونتسک و گلزنی در پیروزی‌های نزدیک مقابل رایو وایکانو و سویا. در پایان این ماه، سه نامزد نهایی توپ طلا معرفی شدند و او بعد از لیونل مسی، روبرت لواندوفسکی و ژورژینیو چهارم شد تا پایش به سکو نرسد.
 
دسامبر
بنزما پنج بازی در دسامبر انجام داد اما چهار گل زد و مشارکت مؤثری در بردهای تیمش داشت. تنها گل برد مقابل اتلتیک بیلبائو را زد و گل اول پیروزی 2 بر صفر در دربی مقابل اتلتیکومادرید را به ثمر رساند. سال 2021 را با زدن دو گل در هفت دقیقه ابتدایی بازی با بیلبائو به پایان رساند تا ظرف چند هفته برای دومین بار این تیم را شکست دهند؛ این بار در سن‌مامس.
 
ژانویه
سال جدید، بنزمای قدیمی که کارش را با بریس مقابل والنسیا شروع کرد. مادرید بعد به عربستان سعودی رفت تا در سوپرجام اسپانیا بازی کند. بنزما در پیروزی نیمه‌نهایی مقابل بارسلونا و فینال برابر اتلتیک بیلبائو گل زد که این تیم دیگر از دیدن او مریض می‌شد! در پایان ماه و در بازی با الچه بنزما دچار مصدومیت همسترینگ شد که اجازه نداد چهار هفته بازی کند.
 
فوریه
سه بازی را از دست داد از جمله باخت یک بر صفر مقابل بیلبائو در یک‌چهارم‌نهایی جام حذفی اسپانیا اما خودش را به بازی رفت یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان مقابل پاری‌سن‌ژرمن رساند. او در پاریس محو بود و گل دیرهنگام امباپه بازی را به نفع میزبان رقم زد. شائبه افت خیلی زود از بین رفت چون چند روز بعد روی هر سه گل تیمش مقابل آلاوس تأثیر مستقیم داشت و دقیقه 83 گل پیروزی تیمش را به وایکانو زد.
 
مارس
بنزما تا قبل از این مدعی توپ طلا بود اما در این ماه انتخاب اول شد. ابتدا مقابل رئال سوسیداد گل زد و پاس گل داد اما چهار روز بعد با هت‌تریک مقابل پاری‌سن‌ژرمن راه تیمش را به سوی یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان هموار کرد. بعد از آن هم در پیروزی 3 بر صفر برابر مایورکا پاس گل اول را داد و دو گل بعدی را زد تا گلزن‌ترین فرانسوی دوران مدرن شود و از تیری آنری سبقت بگیرد. آخرین بازی ماه او به خاطر مصدومیت ساق پا بازی نکرد و تیمش در ال‌کلاسیکو در برنابئو 4 بر صفر در هم کوبیده شد.
 
آوریل
بنزما در آوریل تقریباً از رسیدن به نخستین توپ طلای خود مطمئن شد. مقابل سلتاویگو دبل کرد تا بهترین فصل گلزنی خود را تجربه کند اما شاهکار او مقابل چلسی بود که دومین هت‌تریک پیاپی در لیگ قهرمانان به نامش ثبت شد. بعد گل تعیین‌کننده صعود در وقت اضافه بازی برگشت را زد و هفته بعد در وقت‌های تلف‌شده گل پیروزی مقابل سویا را به ثمر رساند. اعتماد به نفسش آنقدر بالا بود که در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان مقابل منچسترسیتی پنالتی پاننکا زد؛ یکی از دو گلش در بازی رفت در اتحاد. چهار روز بعد به‌عنوان بازیکن جانشین به زمین رفت و در برد 4 بر صفر مقابل اسپانیول گل زد تا خیال رئال از قهرمانی لالیگا راحت شود.
 
مه
مادرید و بنزما در راه حذف از لیگ قهرمانان بودند چون نتیجه مجموع دو دیدار با سیتی تا دقایق پایانی 5 بر 3 به نفع تیم پپ گواردیولا بود. سانتر بنزما را رودریگو گل کرد و یک بازگشت رؤیایی دیگر با پنالتی بنزما در وقت‌های تلف‌شده رقم خورد. در بقیه ماه بنزما بیشتر استراحت کرد تا برای فینال لیگ قهرمانان با آمادگی کامل بازی کند. او اگرچه مقابل لیورپول گل نزد اما گلش شاید سختگیرانه مردود شد و در نهایت با گل وینیسیوس جونیور چهاردهمین قهرمانی پرافتخارترین تیم اروپا به دست آمد.
 
ژوئن
بنزما فصل را با گلزنی در اولین بازی لیگ ملت‌های اروپا برابر دانمارک به پایان رساند تا به آمار 50 گل در 56 مسابقه برسد. او 16 پاس گل هم داد و چهار جام گرفت تا یکی از بهترین فصل‌ها از نظر افتخارات فردی برای بازیکنی رقم بخورد که نامش مسی یا رونالدو نبود. او برای این توپ طلا کاملاً شایسته است.


Page Generated in 0.0050 sec