printlogo


کد خبر: 257585تاریخ: 1401/7/27 00:00
خبر


کشتی فرنگی امیدهای جهان
صعود سهرابی به فینال

نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم ایران راهی فینال کشتی فرنگی قهرمانی امیدهای جهان شد. در ادامه رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در اسپانیا، سید دانیال سهرابی در وزن ۶۷ کیلوگرم با شکست تمامی رقیبان خود راهی دیدار نهایی شد اما امیر عبدی در ۷۲ و علی عابدی درزی در وزن ۹۷ کیلوگرم از رسیدن به نیمه نهایی بازماندند، علیرضا مهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت.

برای پنجره پنجم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳
لیست تیم ملی بسکتبال اعلام شد

لیست اردونشینان تیم ملی بسکتبال ایران برای حضور در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ اعلام شد. تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره پنجم رقابت‌های انتخابی جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳، روزهای ۲۰ و ۲۳ آبان ۱۴۰۱ در تهران به مصاف چین و استرالیا خواهد رفت که به همین منظور، لیست ملی‌پوشان ایران برای حضور در اردو مشخص شد. با نظر سعید ارمغانی، سرمربی تیم ملی بسکتبال، اسامی ۱۷ بازیکن دعوت شده به شرح زیر است:
سینا واحد، پیتر گریگوریان، امیرحسین خندان‌پور، سجاد مشایخی، ارسلان کاظمی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، سجاد پذیرفته‌، سالار منجی، نوید رضایی‌فر، متین آقاجانپور، امیرحسین یازرلو، نصرت یازرلو، جلال آقامیری، مرتضی طاهری، حسن علی‌اکبری و حامد حدادی.
بازیکنان دعوت شده به تیم ملی باید از روز شنبه ۹ صبح در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران حضور یابند.
 
واکنش داوری به درخواست عجیب استرالیا
چرا چینی‌ها اعتراض نکردند؟

 رئیس فدراسیون بسکتبال به درخواست عجیب استرالیایی‌ها از فیبا برای نیامدن به ایران واکنش نشان داد.
تیم ملی بسکتبال در پنجره انتخابی جام جهانی حدود یک ماه دیگر باید در تهران به مصاف چین و استرالیا برود، اما استرالیایی‌ها که در مسابقات جوانان هم در تهران حضور پیدا نکردند، ظاهراً برای بازی با تیم ملی بزرگسالان هم نمی‌خواهند به ایران بیایند.
گفته می‌شود استرالیا برای عدم حضور شرایط ایران را بهانه کرده است، اما اگر دو ماه به عقب باز گردیم، آنها در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا که مرداد‌ماه در تهران برگزار شد هم شرکت نکردند، پس این موضوع بهانه‌ای بیش نیست و احتمالاً بعد مسافت و اینکه صعودشان به جام جهانی قطعی است، باعث شده نیازی به حضور نداشته باشند.
جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال در این باره گفت: «فقط اگر چیزی از طریق ایمیل به فدراسیون اعلام شود، رسمی است. تا این لحظه نیز چیزی عنوان نشده است، هرچند اگر هم اعلام شود موضع ما مشخص است و نمی‌پذیریم، چون شرایط برگزاری در تهران کاملاً فراهم است. اگر چیزی باشد باید چینی‌ها هم می‌گفتند، اما آنها در تهران مقابل ما بازی خواهند کرد.»


Page Generated in 0.0053 sec