printlogo


کد خبر: 257580تاریخ: 1401/7/27 00:00
تمجید رئیس کمیته پارالمپیک آسیا از ورزش معلولان ایران
ماجد: باعث افتخار هستید

رئیس کمیته پارالمپیک آسیا که به مناسبت هفته پارالمپیک به ایران سفر کرده بود، روز گذشته بعد بازدید از کمپ تیم‌های ملی در فدراسیون جانبازان و معلولان، به کمیته ملی پارالمپیک آمد تا در نشست خبری که برپا شده به سؤالات خبرنگاران پاسخ بدهد. ماجد راشد باز هم با همان لحنی که در مراسم جشن روز ملی پارالمپیک صحبت کرد وارد سالن شد و با زبان فارسی به خبرنگاران سلام کرد. رئیسی جوان و پرانرژی که در دوومیدانی فعالیت می‌کرد و همدوره با عبدالرضا جوکار قهرمان نامی پرتاب نیزه بوده و البته از دوستان صمیمی این قهرمان خوزستانی هم است. ماجد راشد بلافاصله هم در اولین صحبتش به حضور در ایران و بازدید از امکانات پرداخت: «به ایران و آنچه که برای ورزش معلولان تدارک دیده افتخار می‌کنم.»

نقش بزرگ ایران
حضور در ایران به مناسبت هفته پارالمپیک اولین موضوعی بود که ماجد راشد به آن اشاره کرد و به تمجید از این جشن بزرگ پرداخت: «حضور در مراسم پانزدهمین دوره روز ملی پارالمپیک انرژی مثبتی به من داد، در این مراسم تنوع معلولیت‌های زیادی حضور داشتند، قبل از کرونا دوست داشتم در این مراسم همراه طارق به ایران بیایم که شرایطش فراهم نشد. جشن بزرگداشت روز ملی پارالمپیک این پیام را به همه نشان می‌دهد که ایران نقش بزرگی در جنبش پارالمپیک دارد. برای اولین بار بعد از ایران امسال کشور فرانسه روز پارالمپیک را جشن گرفت و تمام تلاش ما این است که این مراسم در سایر کشورها هم انجام شود.» راشد در ادامه موفقیت‌های ورزشکاران ایران را نشان دهنده همین برنامه‌ریزی دانست: «ایران قهرمانان بزرگی را در ورزش معلولان دارد و این نشان دهنده کار و برنامه‌ریزی در ایران است. یکی از این ورزشکاران بزرگ و نامی عبدالرضا جوکار است. زمانی که در رشته دوومیدانی ورزشکار بودم، در آن برهه جوکار بهترین ورزشکار و دوست من بود.»
 
درها به روی ایران باز است
ماجد راشد در ادامه با این سؤال مواجه شد که چرا ایران با این همه قهرمان هنوز نتوانسته کرسی‌های بین‌المللی مهمی داشته باشد؟ که به حمایت از قهرمانان ایران پرداخت: «ایران عملکرد خوبی در جهان داشته و قهرمانان بزرگی هم دارد و به حق می‌تواند کرسی‌های مهمی را در هیأت اجرایی و کمیته‌ها داشته باشد، درها به روی شما باز است و از نظر من مانعی برای کسب کرسی در هیأت اجرایی و کمیته‌ها وجود ندارد. باید طبق زمان‌بندی نماینده شما درخواست بدهد تا مراحل کسب کرسی انجام شود.»
 
به ایران افتخار می‌کنم
رئیس کمیته پارالمپیک آسیا پیرامون این پرسش که امکانات ایران را چطور ارزیابی کردید؟ گفت: «من این شانس را داشتم که از مکان‌های ورزشی ایران بازدید کنم، شما باید افتخار کنید، شما تجهیزات دارید و خودتان تولید می‌کنید، در دیداری که از آکادمی داشتم ده‌ها کارگروه پزشکی و سایر تجهیزات دیگر وجود داشت که از نظر من کار بزرگی است. من به ایران و امکاناتی که برای قهرمانان فراهم کرده افتخار می‌کنم.» راشد ادامه داد: «وقتی کمپ تیم‌های ملی را دیدم از خیلی چیزها شگفت‌زده شدم. شما کلاس‌های مختلفی را دارید. از آموزش و بدنسازی گرفته تا کلاس‌بندی که همه اینها نشان دهنده برنامه‌ریزی و کار قدرتمندانه است که واقعاً افتخار کردم.» راشد با اشاره به وضعیت سایر کشورها و امکاناتی که دارند، گفت: «ما در یکی از قاره‌های گسترده به نام آسیا هستیم، یکی از چالش‌های ما همین گستردگی است که با توجه به فرهنگ و زبان‌های مختلف، ارتباطات اولین چالش ماست، ما باید افراد را به هم نزدیک کنیم، شعار ما در پارالمپیک این است که با هم قوی‌تر هستیم، ایران هم می‌تواند به سایر NPC‌ها کمک کند، من به کشورهای متعدد سفر می‌کنم و این آمادگی را دارم که حمایت خود را نشان دهم، شما در کلاس‌بندی قوی هستید و می‌توانید تجربه خود را انتقال دهید.»
 فوتبال هفت نفره و پنج نفره را برمی‌گردانیم
عضو هیأت اجرایی کمیته بین‌المللی پارالمپیک با اشاره به تلاش‌هایش برای گسترش جنبش پارالمپیک در آسیا گفت: «به عنوان عضو هیأت اجرایی پارالمپیک خود را مسئول می‌دانم که علاقه‌مندی ورزشکاران را در نظر بگیرم. در زمینه فوتبال هفت نفره و پنج نفره باید بگویم که برای بازگشت دوباره این رشته به پارالمپیک باید فدراسیون جهانی تلاش بسیاری کند، ما نیز در IPC پیگیر خواهیم بود که این رشته فعالیت خود را دوباره از سر بگیرد. در این راه باید کشورها هم تلاش بیشتری کنند. خوب می‌دانیم که این دو رشته چه تعداد طرفداران زیادی دارند. در هانگژو ۲۲ رشته و بیش از ۴ هزار ورزشکار حضور دارند و تلاش می‌کنیم در هر دوره تعداد رشته‌ها افزایش پیدا کند.»

ZOOM
ایران می‌تواند میزبان بازی‌های زمستانی باشد

ماجد همچنین با اشاره به جلسه خود با وزیر ورزش گفت: «اولین دیدار من با وزیر ورزش و جوانان بود، مواردی به صورت شفاهی مطرح شد که امیدوارم در آینده تفاهمنامه‌ای با کمیته ملی پارالمپیک داشته باشیم. در این جلسه ایده‌هایی مطرح شد که من اعلام کردم در چند شهر امکانات خوبی برای آکادمی دارید، صحبت‌های وزیر ورزش درها را باز کرده که ما بتوانیم با حمایت‌های کمیته ملی پارالمپیک برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدت تدوین کنیم. ارتباط ما با ایران دیرینه است. در سفر به ایران با رهبران جنبش پارالمپیک ملاقات کردم و به نظرم پروژه‌های زیادی می‌توانند در ایران فعال باشند. فکر می‌کنم ایران می‌تواند میزبان بازی‌های پاراآسیایی زمستانی در آینده باشد، چون امکانات خوبی در پیست اسکی توچال دارد.»
 


Page Generated in 0.0060 sec