printlogo


کد خبر: 257579تاریخ: 1401/7/27 00:00
خبر



پیام تبریک حمید سجادی به مناسبت هفته تربیت بدنی
حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان به مناسبت هفته تربیت بدنی پیامی به این شرح منتشر کرد: «ورزش و فعالیت بدنی سلامت محور، از کلیدواژگان اصلی پیشرفت و توسعه پایدار است که با تندرستی، نشاط، پویایی، انگیزه و اراده گره خورده و موجب توانمندسازی جامعه و حرکت کشور به سمت بهبود و کمال می‌شود. توسعه همه جانبه ورزش در ابعاد تعلیم و تربیت، همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای و در حوزه‌های مختلف بویژه دانشجویان، نظامیان، کارگران، دانش‌آموزان، بانوان، روستاییان و عشایر، معلولان و جانبازان، سالمندان و کودکان و...، با نگاه عدالت محور از کلان‌شهرها تا دورافتاده‌ترین نقاط سرزمین پهناور ایران، از اهداف متعالی ورزش در دولت مردمی سیزدهم است که طی چهارده ماه اخیر با تلاش بی‌دریغ مجموعه وزارت ورزش و جوانان و همراهی و مساعی دولت مردمی، نمایندگان محترم ملت شریف ایران، کلیه نهادهای ذی‌ربط و مرتبط و رسانه‌های ورزشی و...، گام‌های مؤثری در مسیر توسعه پایدار و تحقق این مهم برداشته شده است. فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش را خدمت عموم هم‌میهنان عزیز بویژه تمامی ورزشکاران و ورزش‌دوستان کشورمان تبریک عرض می‌کنم و سلامتی، سرافرازی و سربلندی ملت بزرگ ایران و توفیق خدمت به میهن عزیزمان را از خداوند متعال خواستارم.»
 
محرومیت 2 ساله برای جودوکای ناشنوا
ستاد کنترل و مبارزه با دوپینگ ایران (نادو) ملی‌پوش رشته جودوی ناشنوایان را به‌دلیل مصرف ماده ممنوعه دوپینگ به‌مدت ۲ سال از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم کرد. شورای صدور رأی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) مسعود رستگار، ملی‌پوش رشته جودوی ناشنوایان را به‌مدت ۲ سال از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم کرد.
افسران کنترل دوپینگ ایران نادو چندی پیش نمونه خارج از مسابقه از این ورزشکار اخذ کردند و پس از اعلام نتیجه توسط آزمایشگاه کلن آلمان مشخص شد ماده ممنوعه مصرفی این ملی‌پوش «لتروزول» (ماده خاص و آنابولیکی) بوده است و در همین راستا ورزشکار به ایران‌نادو فرا خوانده شد.
در نهایت شورای صدور رأی ایران‌نادو پس از بررسی دقیق اسناد و دفاعیات این ورزشکار را از تاریخ 08/۰۳/1401 تا 07/۰۳/1403 از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم کرد.
 
رتبه 52جهان، بهترین عنوان تیراندازان در تفنگ درازکش
در ماده تفنگ ۵۰ متر درازکش قهرمانی جهان مصر پوریا نوروزیان در رده پنجاه و دوم ایستاد.
در ششمین روز از مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان مصر، نمایندگان ایران در ماده تفنگ ۵۰ متر درازکش مردان در خط آتش ایستادند. در این ماده پوریا نوروزیان با امتیاز ۶۱۷.۹ در رده پنجاه و دوم، امیرمحمد نکونام با ۶۱۴.۵ در رده شصت و ششم و مهیار صداقت با امتیاز ۶۱۳.۹ در رده شصت و هشتم ایستادند. در ادامه مسابقات امروز تیم تفنگ بادی زنان جوان ایران با ترکیب آرمینا صادقیان، ساینا تیموری و ثمین غلامی با ۱۷ تیم دیگر رقابت کرد که با امتیاز ۹۲۷.۵ در رده دوازدهم قرار گرفت.
 


Page Generated in 0.0041 sec