printlogo


کد خبر: 257574تاریخ: 1401/7/27 00:00
‌الهام حسینی: قضاوت‌های ناعادلانه شیرینی تاریخ‌سازی را از من گرفت
خون دل خوردم تا به طلا رسیدم


قبل از سفر به منامه بحرین به‌خاطر فشردگی و سنگینی تمرینات اردویی، دردهای کهنه در بیشتر مواقع امانش را بریده بود، اما این دردها دردی نبود که بتواند مانع دختر تاریخ‌ساز وزنه‌برداری ایران برای ثبت یک «اولین» دیگر در کتاب پرافتخار تاریخ ورزش و وزنه‌برداری ایران باشد. زیرا «سیده‌الهام حسینی» نماینده دختران وزنه‌برداری ایران در دسته وزنی 81 کیلوگرم، تازه مسیرش را پیدا کرده و به هیچ وجه نمی‌خواهد چیزی در این مسیر طلایی سد راهش شود. حسینی در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا با کسب 3 نشان ارزشمند و تاریخی طلا، ثابت کرد که فعل خواستن را خوب بلد است صرف کند، حتی اگر دلش از برخی کم‌لطفی‌ها و قضاوت‌‌های ناعادلانه ‌این روزها در فضای مجازی خون باشد.

رضا عباسپور
روزنامه‌نگار
سیده الهام حسینی دختر تاریخ‌ساز وزنه‌برداری در رقابت‌های آسیایی بحرین با بیان این مطلب که سعی کرده همیشه حرمت استاد و شاگردی را در اردوها رعایت کند و مطیع و تابع کادرفنی باشد معتقد است: «من همیشه سعی کردم هر کجا بحث آموزش و یادگیری است، خوب گوش کنم و مطیع باشم. حقیقتاً بعد از حضور استاد باقری و مشاوره‌های فنی عالی که در طول این مدت از او گرفتیم، خیلی شرایط‌مان با قبل از نظر فنی فرق کرده است. اصلاً شرایط اردویی و تمریناتمان با گذشته متفاوت شده و همین عامل مثبتی بوده برای حرکت روبه جلو و رشد رکوردی ما در تیم ملی. همین موضوع نیز موجب شد تا من بتوانم در منامه هم طلایی شوم و هم افزایش رکورد به نسبت قبل داشته باشم. به همین دلیل بابت این موضوع قدردان مسئولان فدراسیون و آقای باقری هستم. امیدوارم آنها هم از من و عملکردم در طول این مدت راضی باشند.»
 با کمردرد وزنه زدم
دارنده سه نشان ارزشمند طلا در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در خصوص سطح کیفی و کمی مسابقات بحرین می‌گوید: «با توجه به استارت لیست مسابقات و توضیحاتی که کادرفنی قبل از اعزام به مسابقات داده بودند، می‌دانستم که سطح کیفی و کمی این دوره از رقابت‌ها به‌خاطر نزدیکی آن با رقابت‌های جهانی بالا خواهد بود. به همین دلیل تمام تمرکز و توانم را جمع کرده بودم برای روز مسابقه تا بهترین عملکردم را روی تخته به نمایش بگذارم. اگرچه در این مدت همزمان با تمرینات اردویی فیزیوتراپی هم داشتیم تا با حداقل درد روی تخته برویم. اما کمردرد و زانودرد را همراه خود داشتم. حتی روز مسابقه هم درد داشتم. ولی با همه این تفاسیر روز مسابقه عزمم را جزم کردم تا در بهترین فرم ممکن دست به وزنه شوم.»
 
برای سکوی قهرمانی جنگیدم
قهرمان وزنه‌برداری آسیا در بخش بانوان معتقد است: «در طول این سال‌ها خیلی درد و زجر کشیدم اما همه آنها را تحمل کردم برای اینکه باعث سربلندی مردمم و اهتزاز پرچمم در عرصه بین‌المللی باشم. در رقابت‌های قهرمانی آسیا هم از ابتدا روی تخته برای موفقیت دست به وزنه شدم و جنگیدم تا آنچه را که می‌خواستم به‌دست بیاورم. خدا را شکر می‌کنم که نهایتاً شرمنده مردم و عزیزانی که به من اعتماد و اعتقاد داشتند نشدم. من در منامه برای سکوی قهرمانی آسیا جنگیدم و خوشحالم که روسفید از تخته مسابقه پایین آمدم.»

ZOOM
درد را تحمل می‌کنم اما قضاوت‌های ناعادلانه را نه!

حسینی در خصوص حس و حالی که بعد از این اتفاق خوشایند تاریخی دارد می‌گوید: «حقیقتش را بخواهید هر وزنه‌برداری جای من بود الان با این اتفاق مسرت‌بخش سر از پا نمی‌شناخت. اما اتفاق‌های تلخ و برخی قضاوت‌های ناعادلانه‌ای که در فضای مجازی برایم رقم خورد، به قدری پریشان‌حالم کرد که شیرینی این پیروزی در وجودم تلخ شد. درد جسمی را می‌توان تحمل کرد و برایش راه حل پیدا کرد اما زخم‌زبان و دردهای روحی که ناشی از قضاوت نادرست و غلط باشد حال آدم را خراب می‌کند. من برای کیلوکیلو وزنه‌ای که زدم و مدال‌هایی که گرفتم، سال‌ها خون دل خوردم و زجر کشیدم، بنابراین نمی‌توانم با رفتارهای احساسی هر آنچه که عمری ساختم را خراب کنم. از الان به بعد هم فقط فکر و ذهنم را معطوف می‌کنم به تمریناتم برای کسب سهمیه المپیک 2024 و درخشش در رقابت‌های جهانی 2022 کلمبیا و سایرگزینشی‌های المپیک. هیچ وقت اهل حاشیه نبودم. الان هم نمی‌خواهم اطرافم حاشیه داشته باشم. من عاشق ایرانم و حاضرم همه وجودم را برای سربلندی مردمم و سرزمینم فدا کنم. جز این هم چیزی نخواستم و نمی‌خواهم.»


Page Generated in 0.0061 sec