آژاکس اخیراً اعلام کرده که با شرکت تولیدی دیلی پیپر در آمستردام به توافق رسیده است تا آنها کیت سوم این تیم را تولید کنند. این کیت از نسل طلایی فوتبالیستهای خیابانی آمستردام الهام گرفته است؛ از ستارگانی که در خیابانها فوتبال را یاد گرفتند. به نظر میرسد که در سالجاری، علاقه به کیتهای فوتبالی فشن افزایش بسیاری داشته است. باشگاه رد استار پاریس (که در دسته سوم فوتبال فرانسه حضور دارد) به سراغ یک شرکت مد در آمستردام رفته و ونتزیا با مؤسسه مشاورهای بورو بورشه همکاری میکند که برندهای سوپریم و بالنسیاگا جزو مشتریانش هستند. اما پیشتر هم باشگاهها به سراغ چنین پروژههایی رفته بودند.
رئال مادرید و یوهجی یاماموتو 15-2014
رئال مادرید اولین بار در فصل 15-2014 با یوهجی یاماموتو، طراح ژاپنی همکاری کرد. این اسطوره مد ژاپن کیت سوم باشگاه را طراحی کرد که پیراهنی مشکی با نواری سفید بود. اما نکته اصلی این طراحی این بود که تصویر یک اژدها با یک پرنده روی آن نقش بسته بود؛ اولی نماد بزرگی و افتخار بود و دومی نماد مقاومت، اراده و چابکی.
پاری سن ژرمن و جوردن 19-2018
همکاری بین جوردن برند و پاری
سن ژرمن از سال 2018 آغاز شده و جوردن به این ترتیب وارد دنیای فوتبال شده است. آنها به پیاسجی این امکان را دادهاند که از میراث طراحیشان بهره بگیرد. جوردن برند در فصل 22-2021 کیت سوم پاری سن ژرمن را طراحی کرد. در این پیراهن خط وسط عوض شده بود و به آبی تیره، ردی از قرمز و سفید اضافه شده بود. در این فصل هم همکاری آنها ادامه داشته و پیراهن سفید کیت دوم طراحی آنها بوده است.
یوونتوس و پالاس، 20-2019
برند پالاس که در لندن حضور دارد، پیشتر هم وارد دنیای ورزش شده بود و کیتهای ویمبلدون را تولید کرده بود. آنها همچنین تاریخچهای طولانی در فوتبال دارند. اما در هر حال، تماشای کریستیانو رونالدو با پیراهنی که این شرکت طراحی کرده، غافلگیرکننده بود. این کیت در بازی یوونتوس در خانه جنوا برای اولین بار استفاده شد. در آن، نوارهای مشکی پیراهن یوونتوس در پایین کمرنگ میشدند و طرحهایی از رنگ سبز به آن اضافه میشد.
آدیداس و فارل، 21-2020
فارل ویلیامز، هنرمند مشهور، همکاریهای زیادی با آدیداس داشته است. او در طراحی کیت برای آرسنال، بایرن مونیخ، یوونتوس، منچستر یونایتد و رئال مادرید نقش داشته و یوونتوس و بایرن طراحیهای او را در دیدارهای رسمی پوشیدهاند.
در کیتهای این پنج تیم، از طراحیهای گذشته آنها هم الهام گرفته شده، از جمله از کیت مشهور رئال مادرید که یوهجی یاماموتو طراحی کرده بود. فارل ویلیامز در طراحی این پیراهنها دست به نقاشی هم زده بود. او گفته بود که میخواهد از میراث هر باشگاه باخبر شود و اینکه لحظات تأثیرگذار تاریخشان را در پیراهنشان بگنجاند.
وود وود و افسی کپنهاگن 13-2012
افسی کپنهاگن دانمارک در فصل
13-2012 از شرکت هموطن خود، وود وود کمک گرفت و از کارل-اسکار اولسن، مدیر خلاقیت این برند خواست که کیت سومشان را طراحی کند. او که طرفدار این تیم هم بود، گفت که این رؤیایی است که به حقیقت پیوسته است. در این پیراهن که در رقابتهای اروپایی پوشیده شد، رنگ مشکی همیشگی پیراهن دوم کپنهاگن تغییراتی داشت. او با ارجاع به پیراهنهایی که نصفشان به یک رنگ است و نصفشان به رنگی دیگر، نصف پیراهن را مشکی طراحی کرد و نصف دیگر را عنابی. جزئیاتی از رنگ سفید هم به آن اضافه شد و پیراهن زیبایی به دست آمد.