printlogo


کد خبر: 250988تاریخ: 1401/5/2 00:00
مربی برزیلی دستیار جدید یحیی
توافق اولیه با اوسمار ویه‌را

بالاخره بعد از منتفی شدن گزینه‌های مختلف جهت حضور در کادر فنی پرسپولیس و دستیاری یحیی گل محمدی ظاهراً باشگاه با یک گزینه برزیلی به توافق اولیه دست پیدا کرده است. رسانه‌ها خبر دادند به نظر می‌رسد زمینه حضور اوسمار ویه‌را مربی ۴۷ ساله و برزیلی در پرسپولیس فراهم شده و به احتمال فراوان این مربی بزودی و در روزهای آینده راهی تهران خواهد شد تا به‌صورت رسمی کار خود را در این تیم آغاز کند.
اوسمار ویه‌را 47 ساله و متولد پاسو فوندو برزیل است و علاقه‌اش در تیم‌هایی که کار کرده بر پایه سیستم 1-3-2-4 است.
ویه‌را مربیگری را از سال 2009 یعنی زمانی که 34 ساله بود استارت زده و در تیم یوونتود برزیل به‌عنوان مدیرفنی کار را شروع کرده است. زیر 20 ساله‌های کورینتیانس، براگانتینو، گوارانی، ویتوریا و اینترناسیوناله از دیگر تیم‌هایی بودند که این مربی در آنها فعالیت داشته است.
مربی برزیلی جدید پرسپولیس بیشتر در زمینه جوانان کار کرد تا اینکه پس از ۲ سال کار در تیم زیر ۲۰ سال کورینتیانس، در فصل ۲۰۱8-۲۰۱7 دستیار مربی اصلی شد و سپس به تیم اصلی راه پیدا کرد.
اوسمار ویه‌را در سال ۲۰۱۹ هدایت گوارانی و ویتوریا را برعهده داشت و در سال ۲۰۲۰ دوباره به‌عنوان دستیار به اینترناسیونال پیوست و تا انتهای فصل ۲۰۲۱ در این تیم ماند. در آغاز فصل ۲۰۲2-۲۰۲1 هم هدایت سیانورته برزیل را برعهده گرفت.
در مجموع باید دید ویه‌را که در اینترناسیونال به‌عنوان دستیار عملکرد بهتری نسبت با سایر تیم‌ها از خود به ثبت رساند در ایران و باشگاه پرسپولیس چه عملکردی از خود نشان خواهد داد.
البته ناگفته نماند یکی دو مربی خارجی پیش از این ضمن موافقت با حضور در پرسپولیس حتی پیش قراردادهایی را هم امضا کرده بودند اما بنا به دلایلی که یکی از آنها تغییر نظر سرمربی پرسپولیس برای همکاری با آنها بوده این قراردادها جنبه رسمی به خود نگرفته است.
حالا و در حدود 19 روز مانده تا آغاز لیگ باید دید این مربی در صورت توافق نهایی کی به اردوی پرسپولیس خواهد پیوست و چقدر می‌تواند به یحیی و تیمش کمک کند.
سوابق دستیار جدید گل محمدی به شرح زیر است:


Page Generated in 0.0053 sec