printlogo


کد خبر: 250975تاریخ: 1401/5/2 00:00
روزگار امیرحسین حسین‌زاده در شارلروا
در مسیر کاوه یا نیمکت‌نشینی؟

وصال روحانـی
روزنامه‌نگار
الحاق امیرحسین حسین‌زاده به شارلروای بلژیک طبعاً این سؤال را پیش آورده که به وی در مکانیسم کاری این تیم تا چه حد می‌توان امید بست.
لژیونر شدن البته رویداد مفیدی است اما هر گردی گردو نیست و در میان صدها فوتبالیست ایرانی که در 25 سال اخیر گذرشان به فوتبال اروپا افتاده، در عین برخی موفقیت‌ها، نمونه‌هایی را هم داشته‌ایم که به سوی ناکامی نسبی یا شکست کلی سوق یافته و آب چندانی از آنها گرم نشده است. اگر علی دایی در گذشته دور و مهدی طارمی در حال حاضر بزرگترین نمادهای موفقیت بوده باشند، داشته‌ایم افرادی را هم که با‌وجود داشتن امیدهای فراوان و مقدمات لازم برای توفیق، فقط به سوی دهلیزهای توقف و ناکامی گرایش یافته‌اند و اگر هم چندصباحی کارها را به شکلی قابل قبول به پیش برده‌اند، در نهایت اسیر نقش و نگارهای نامطلوب زندگی ورزشی خود شده و پس از گذشت مدتی مجبور به ترک صحنه شده‌اند.
اگرچه مهدی قایدی نه مسافر اروپا بلکه یک سالی است بازیگر لیگ امارات شده اما حضور و نمایش‌های او در تیم شباب الاهلی هر چیزی بوده است الا آنچه از این بازیکن بسیار تکنیکی توقع آن می‌رفته است. در حالی که تصور می‌شد این مهاجم کوچولو و باهوش سابق استقلال به مدد تکنیک عالی‌اش همه چیز را به توبره بکشد و به یکی از بهترین‌های فصل تبدیل شود، هر هفته پسروی تازه‌ای در کار او مشاهده شد و روال حضور وی به جایی کشیده شد که در اکثر هفته‌ها به نیمکت ذخیره‌ها ارجاع شد و مجالی برای خودنمایی نیافت. حتی در ایام «پیش‌فصل» لیگ امارات که اخیراً سپری شده، بارها بحث قطع همکاری او با تیم شباب الاهلی هم مطرح و در این‌باره بحث و بررسی شد اما سرانجام تصمیم بر حفظ وی گرفته شد. چیزی که البته ضمانتی بر اینکه قایدی در فصل بعدی از نیمکت‌نشینی صرف رهایی می‌یابد و بیش از پیش به بازی گرفته خواهد شد، تلقی نخواهد شد و او شاید یک فصل دوم نه چندان متفاوت را پیش‌رو داشته باشد.
قیاس وضعیت و آینده حسین‌زاده با قایدی در عین اینکه یک مقایسه صددرصدی نیست، اما برخی وجوه آن همخوانی آشکاری دارند. آیا حسین‌زاده می‌تواند مثل اوایل دوران حضور کاوه رضایی در شارلروا موفق ظاهر شود و در اکثر هفته‌ها فیکس و بانی خیر برای تیمش شود و یا در روند بازی شارلروا جا نیفتاده و به بیراهه خواهد رفت و در نیم‌فصل و یا حداکثر پایان فصل مجبور به عودت به لیگ ایران خواهد شد.
درست است که حسین‌زاده فصل پیش در لیگ ایران خوش درخشید و مالکان ایرانی شارلروا هم امکان و پایه‌های درخشش او را در این تیم بیشتر خواهند ساخت اما برای اطمینان داشتن به آنچه در لیگ بلژیک برای حسین‌زاده روی می‌دهد، بسیار زود و قضیه مبهم و غیر‌قابل تخمین‌زدن است.
 


Page Generated in 0.0050 sec