printlogo


کد خبر: 250970تاریخ: 1401/5/2 00:00
مربی استقلال چیدمان تیم اصلی را آغاز کرد
یامگا مرد اول ساپینتو در خط حمله

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار
استقلال با چه ترکیب و تاکتیکی وارد لیگ بیست و دوم می‌شود؟ این سؤال از همین حالا ذهن استقلالی‌ها را به سمت و سوی خود برده است. پرسشی جذاب که فقط ساپینتو پاسخش را می‌داند. مرد پرتغالی تا امروز در اردوی ترکیه دو بازی تدارکاتی را سپری کرده است که فارغ از هر نتیجه‌ای انتخاب بازیکنان می‌تواند ما را به پاسخ این سؤال که ساپینتو روی چه نفراتی بیشتر نظر دارد، نزدیک کند.
در بازی نخست تدارکاتی برخی بازیکنان در هر دو نیمه برای استقلال به میدان رفتند که از همین حالا می‌توان گفت این نفرات داسیلوا، روزبه چشمی، ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی چهار بازیکنی هستند که سرمربی پرتغالی استقلال نگاه ویژه‌ای روی آنها دارد و به احتمال قریب به یقین در ترکیب اصلی قرار خواهند گرفت.
درکنار این نفرات به طور قطع سیدحسین حسینی، صالح حردانی، زبیرنیک نفس، مهدی مهدی‌پور و کوین یامگا نیز اقبال بسیاری برای بازی در ترکیب اصلی دارند و می‌توان گفت که این پنج نفر درکنار آن چهار نفر قطعاً در ترکیب اصلی حضور دارند.
در این میان سرمربی پرتغالی استقلال نگاه خاص‌تری روی یامگا دارد و قصد دارد مسئولیت گلزنی در خط آتش تیمش را لااقل در هفته‌های آغازین به دوش این بازیکن محول کند.
دلیل ساپینتو تجربه بالایی است که یامگا از حضور یکساله در استقلال دارد. ضمن اینکه یامگا موفق شده بود در هفته‌های آغازین فصل پیش نیز نمایش خیره‌کننده‌ای از خود به جا بگذارد و حالا نیز سرمربی استقلال بر این باور است که یامگا دست‌کم بتواند در هفته‌های نخست بازهم همان روند گلزنی که فصل‌پیش از خود به جا گذاشت را تکرار کند.
گفته می‌شود ساپینتو وضعیت بازیکنان استقلال در فصل گذشته را هفته به هفته مورد بررسی قرار داده است که همین موضوع در انتخاب ترکیب اولیه نقشی کلیدی خواهد داشت.
با همین دیدگاه ممکن است سجاد شهباززاده نیز شانس بسیاری برای ورود به ترکیب اصلی در هفته‌های آغازین داشته باشد. شهباززاده فصل پیش بازی‌های متعددی در ترکیب تیم سپاهان داشته و اگر معیار سرمربی استقلال بازی گرفتن از افرادی باشد که فصل پیش دقایق طولانی در ترکیب تیم‌های خود بوده‌اند، شهباززاده نیز حائز شانس بالایی است.
احتمالاً یکی از میان پیمان بابایی یا سجاد شهباززاده نیز در هفته‌های آغازین لیگ شانس زیادی برای حضور در ترکیب اصلی خواهند داشت اما باید به این نکته توجه داشت که در ادامه لیگ بازیکنانی همچون محمدحسین مرادمند، کاوه رضایی، رضا میرزایی و آمانوف نیز به مرور زمان در ترکیب استقلال قرار خواهند گرفت.
 
چهار دفاع یا سه دفاع؟
سؤال دیگری که این روزها درباره ترکیب استقلال مطرح می‌شود، نوع چیدمان مدافعان است. در این باره تحلیل‌های متعددی درباره تمایل ساپینتو به چگونگی چیدمان دفاعی استقلال مطرح می‌شود. برخی معتقدند ساپینتو به ترکیب سه دفاع که از فصل پیش به یادگار مانده دست نمی‌زند که این تحلیل نمی‌تواند به واقعیت نزدیک باشد. بدون شک ساپینتو بعد از آزمون و خطاهای اردو ترکیه و تمریناتی که در تهران خواهد داشت و حتی عبور از هفته‌های آغازین لیگ آینده درباره نحوه چیدمان خط دفاع به جمع‌بندی خواهد رسید. ضمن اینکه در بازی نخست استقلال ساپینتو از نفراتی بهره گرفت که بیشتر به دفاع چهار نفره نزدیک بودند و او در هر دو نیمه هرگز سه مدافع مرکزی را در ترکیب تیمش قرار نداد. با این حال همچنان باید منتظر تصمیم نهایی سرمربی استقلال پیرامون این ماجرا بود.


Page Generated in 0.0047 sec