printlogo


کد خبر: 250963تاریخ: 1401/5/2 00:00
حسن‌زاده: عیار مربی خارجی این فصل مشخص می‌شود
بازیکنان استقلال فشار تمرینات را تحمل کنند

مهدیه دریابیگی
روزنامه نگار
تحلیل‌های متفاوتی درباره نقل و انتقالات استقلال در فصل جاری بیان می‌شود. برخی نقل و انتقالات را مطلوب توصیف می‌کنند و برخی هم بر این باورند که استقلال در برخی پست‌ها بازیکن کم دارد. رضا حسن‌زاده، پیشکسوت خوشنام باشگاه استقلال اشاره ای به برخی کمبود‌ها در ترکیب استقلال دارد. در عین حال او بر این باور است که ساپینتو باید عیار خود را به‌عنوان یک مربی خارجی نشان دهد و از پس مربیگری در استقلال برآید.
 
ماجرای انصراف پرسپولیس از بازی مقابل استقلال چند روزی ذهن همه را معطوف به خود کرده بود. داستان چه بود؟
(می‌خندد) ما قرار بود در تورنمنت چهارجانبه‌ای که برای درگذشتگان حادثه متروپل برگزار می‌شد، با پرسپولیس بازی کنیم. قبل از بازی مرتضی فنونی‌زاده به رختکن ما برای احوالپرسی آمد، بعد که از رختکن بیرون رفت، نمی‌دانم چه شد که گفتند مقابل استقلال بازی نمی‌کنیم.
شاید به خاطر اینکه ممکن بود گل‌های زیادی بخورند، این‌طوری جا زدند؟
(باز هم می‌خندد) والله نمی‌دانم. این طوری نیست که بگوییم ما قطعاً بازی را پر گل می‌بردیم. نمی‌دانم دلیل ایشان چه بود. به هر حال هر چه آقا مرتضی بگوید ما قبول می‌کنیم. به هرحال ما با تیم کارآفرین بازی کردیم و این تیم را بردیم و قهرمان شدیم. هدف ما فقط یادآوری خاطره رفتگان حادثه متروپل بود.
این روزها تمرینات فشرده استقلال به سوژه یک بازیکنان تبدیل شده و این موضوع را بارها رسانه‌ای کردند. دلیل فشار تمرینات چیست؟
استقلال دیر شروع کرده و بازیکنان باید فشار تمرینات را تحمل کنند. ساپینتو چاره دیگری جز این ندارد. او باید تیمش را آماده کند چون زمان را از دست داده. فکر می‌کنم بزودی قدری فشار کم می‌شود. به هر حال باید به این مربی حق داد. او فوتبال ما را نمی‌شناسد. شاید ذهنیت ساپینتو از فوتبالیست ایرانی فقط بازیکنانی باشد که در لیگ پرتغال دیده است. به هر حال زمان می‌برد ایشان به شناخت برسد.
برگزاری تمرینات، سرمربی استقلال را به شناخت کافی می‌رساند؟
در تمرینات نمی‌شود با کیفیت بازیکنان آشنا شد. شاید این پیش زمینه‌ای باشد برای آشنایی اما در بازی‌های لیگ است که او به شناخت کافی می‌رسد. به اعتقاد من چیزی که ساپینتو نیاز دارد تا به واسطه آن در فوتبال ایران موفق شود، همین شناخت است و تا زمانی که لیگ شروع نشود، به آن دست نخواهد یافت. هر چه از بازی‌های لیگ بگذرد این شناخت بیشتر خواهد شد.
نقل و انتقالات را چه‌طور ارزیابی می‌کنید.
در برخی پست‌ها‌ کمبود بازیکن داریم. ما باید در پست وینگر، بازیکن جانشین داشته باشیم. در پست پشت مهاجم هم نیرو کم است. به خصوص وقتی حسین‌زاده رفت این خلأ بیشتر احساس می‌شود. باید در این پست‌ها تیم تقویت شود.
به آینده استقلال با ساپینتو امیدوارید؟
به هر حال استقلال با مربی ایرانی بدون باخت قهرمان لیگ برتر شده و حالا عیار مربیان خارجی در مقابل مربیان ایرانی مشخص می‌شود.  امیدوارم برای استقلال در فصل جدید بهترین‌ها رقم بخورد و ساپینتو بتواند از پس مأموریت بزرگی که به دوشش محول شده، برآید. ما پیشکسوتان وظیفه‌ای جز حمایت از تیم نداریم. برای‌مان فرقی ندارد چه کسی مربی است و چه بازیکنانی در تیم حضور دارند.  ما استقلال را می‌بینیم و موفقیت‌هایی که باید برای رضایت هواداران به دست آورد.
 

ZOOM
استقلال دیر شروع کرده و بازیکنان باید فشار تمرینات را تحمل کنند. ساپینتو چاره دیگری جز این ندارد. او باید تیمش را آماده کند چون زمان را از دست داده. فکر می‌کنم بزودی قدری فشار کم می‌شود. به هر حال باید به این مربی حق داد.او فوتبال ما را نمی‌شناسد


Page Generated in 0.0052 sec