printlogo


کد خبر: 250955تاریخ: 1401/5/2 00:00
سرخابی‌ها امسال هم به لیگ قهرمانان امیدوار نباشند

 سال گذشته سالی بسیار تلخ برای فوتبال ما بود چرا که دو تیم محبوب و پرهوادار فوتبال ایران از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شدند. اگرچه مدیران وقت فوتبال کشور ابتدا در برابر این ماجرا موضع گرفته و آن را قطعی ندانستند؛ اما خبر شوکه‌کننده محرومیت سرخابی‌ها به آرامی تأیید شد تا هواداران دو تیم به دیدن لیگ قهرمانان بدون تیم‌های مورد علاقه‌شان عادت کنند.
با رأی کنفدراسیون فوتبال آسیا در روز 18 اسفند سال گذشته، کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ایران هم به حالت تعلیق درآمد تا همه چیز درباره ورود تیم‌های جدید یا تیم‌های حذف شده به اگر و اما کشیده شود. این کمیته وظیفه اصلی بررسی فاکتورهای 11 گانه باشگاه‌ها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بر عهده دارد و تا زمانی که این کمیته امکان فعالیت دوباره نیابد، تیم‌های حذف شده از لیگ قهرمانان (پرسپولیس و استقلال) امکان بازگشت نمی‌یابند.
مدیران فوتبال ایران در دوره جدید اجازه دادند 4 ماه زمان براحتی از دست برود و تازه اقدام به تشکیل گروهی کردند تا کمیته صدور مجوز حرفه‌ای از تعلیق خارج شود.
20 روز قبل خبر رسید هوشنگ نصیرزاده، حمیرا اسدی، محمدرضا کسرایی، سهیل مهدی و جمشید نورشرق در قالب کمیته‌ای 5 نفره، مسئولیت تکمیل مدارک فدراسیون فوتبال ایران و مذاکرات فشرده با AFC را بر عهده دارند تا کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال دوباره زنده شود.
از 20 روز قبل تا کنون هیچ خبری درباره این کمیته به گوش نرسیده و هیچ گزارش کار خاصی ندیده‌ایم. روند ارائه گزارش به کنفدراسیون درباره تیم‌های حرفه‌ای در پایان ماه آگوست (9 شهریور) به آخر می‌رسد و هنوز کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ایران از تعلیق خارج نشده است. اگر روال کار، همین باشد که می‌بینیم، دو تیم محبوب پایتخت امسال هم نباید امیدی به بازگشت داشته باشند و باز هم باید لیگ قهرمانان را بدون آنها دنبال کنیم؛ مگر آنکه اتفاقی غیر‌عادی صورت بگیرد که آن را هم گذشت زمان مشخص خواهد کرد. تا 9 شهریور منتظر می‌مانیم و امیدواریم مدیران فوتبال ایران در این زمان اندک باقیمانده جبران مافات کنند.
 


Page Generated in 0.0060 sec