printlogo


کد خبر: 250952تاریخ: 1401/5/2 00:00
قاسمپور: نه خصومت شخصی با اسکوچیچ دارم نه غرض‌ورزی
امیدوارم اژدهای اسکوچیچ هفت‌سر باشد!

همانطور که انتظار می‌رفت اظهارات دراگان اسکوچیچ با واکنش جدی موافقان و مخالفان وی همراه شد، به گونه‌ای که دوباره در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی بحث درباره تیم ملی به سوژه داغ روز تبدیل شد. به سراغ ابراهیم قاسمپور پیشکسوت فوتبال ایران و سخنگوی کمیته فنی رفتیم تا در رابطه با صحبت‌های سرمربی کروات تیم ملی با او گفت‌وگو کنیم.

جواد حسینی
خبرنگار
صحبت‌های اسکوچیچ درباره فضای کنونی تیم ملی با واکنش‌های متعددی رو‌به‌رو شد. نظر شما در رابطه به این اظهارات چیست؟
 ابتدا باید تأکید کنم نظر شخصی خودم را می‌گویم نه سخنگوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال. اسکوچیچ در خلال صحبت‌های خود از ضرورت تغییر فضا سخن گفت اما با حرف و وعده مشکل امروز فوتبال ما حل نمی‌شود.
تغییرات باید عملیاتی شود تا همه این تغییر را حس کنند. وقتی تغییرات مثمرثمر خواهد بود که ما در روند نتیجه‌گیری آن را احساس کنیم. به همین دلیل تا وقتی تغییرات انجام نشود نمی‌توان هیچ تحلیلی نسبت به شرایط داشت.
اسکوچیچ در جملات خود نشان داد گلایه‌هایی نسبت به تصمیم‌گیری کمیته فنی داشته اما با این حال اعلام کرد که اژدهای درونی دارد که می‌تواند به او در مواقع نیاز کمک کند.
چه کسی از موفقیت تیم ملی فوتبال کشورش ناراحت می‌شود؟ بزرگترین دغدغه مردم ایران موفقیت تیم ملی در بازی‌های جام جهانی است. اصلاً مهم نیست این موفقیت توسط چه کسی به دست بیاید. به همین دلیل ما هم استقبال می‌کنیم که اژدهای درون اسکوچیچ به کمک فوتبال ما بیاید.
من از خدا می‌خواهم اژدهای درون اسکوچیچ یک سر نداشته باشد، بلکه اژدهای هفت سر باشد تا همه رقبای حاضر در گروه دوم را شکست دهیم و بتوانیم صعود کنیم. امیدوارم که این اژدها در قطر بیدار شود چون اگر اژدهای درون اسکوچیچ در جام جهانی بیدار نشود به درد نمی‌خورد! من به شخصه نه خصومت شخصی با اسکوچیچ دارم نه غرض‌ورزی، تنها چیزی که برایم اهمیت دارد، موفقیت تیم ملی کشور است!
اعضای کمیته فنی همچنان نسبت به اتفاقات رخ داده در جلسه اخیر هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال دلخور هستند؟
 باید ببینیم بقیه اعضا چه نظری دارند. من قرار است با دوستان تماس بگیرم تا ببینم برنامه آنها برای آینده چیست؟
 امیدوارم جلسات کمیته فنی به‌صورت مستمر تشکیل شود اما باید قبول کنیم که یکسری صحبت‌ها وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود.
یعنی ممکن است جلسات کمیته فنی تشکیل نشود و اعضا  از مسئولیت خود کناره‌گیری کنند؟
 در این باره هنوز جمع‌بندی مشخصی صورت نگرفته اما باید بپذیریم که کمیته فنی از نامش پیداست نظر فنی می‌دهد، بدون اینکه طرف فرد یا جریانی را بگیرد. بعضی‌ها می‌گویند نظرات کمیته فنی فرمایشی است اما همین مسائل مشکل به وجود می‌آورد. نظر کمیته فنی باید اعمال شود. سابقه اعضای کمیته فنی در فوتبال کم نیست که تصمیم آنها توسط هیأت رئیسه وتو شود.
در جلسه اخیر توضیح مشخصی به اعضای کمیته فنی ارائه شد که چرا تصمیم مبنی بر قطع همکاری با سرمربی فعلی وتو شده؟
 من علاقه‌ای برای بازگشت به عقب ندارم. بالاخره همه متوجه شدند چه اتفاقاتی رخ داد. ما نظر خودمان را شفاف اعلام کردیم اما دوستان مخالف بودند و در نهایت تصمیم همانی شد که آنها می‌خواستند.
 باید شرایطی فراهم شود که نظر کمیته فنی به‌عنوان خبرگان فوتبال اعمال شود نه اینکه در حد توصیه و نصحیت باشد.
اگر این اتفاق رخ داد ثابت می‌کنیم که کمیته فنی صاحب اختیار است در غیر این صورت این کمیته فرمالیته و فرمایشی است.
 


Page Generated in 0.0047 sec